پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:07:37 - جمعه 8 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کسی مسئولیت قبول می کند لحظه ای نباید از یاد خدا غافل شود
امام جمعه موقت رابرگفت: مسئولیت چیز کمی نیست ، قرآن راهکارهایی برای ما گذاشته اینها درس است کاندیدها یاد بگیرند، کسی مسئولیت قبول می کند لحظه ای نباید از یاد خدا غافل شود، وقتی پیغمبر رسالت را قبول می کند خداوند متعال فرمود: پیغمبر نافله ها بر تو واجب شد که از یاد خدا دور نشود.

به گزارش “صبح رابر“، حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابردر خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه تقوا همان قدم گذاشتن در مسیر صراط مستقیم که خداوند متعال نسبت به آن تاکید دارداظهارداشت: تقوا همان اوامر الهی است که خداوند متعال در قرآن به آن اشاره فرموده است یکی از دستورات الهی در قرآن و روایات؛ بحث نمازاول وقت است.

وی با اشاره به اهمیت نمازاول وقت افزود:  فراموش نکنید، عمری با برکت و با ارزش است که در آن رضایت الهی و عاقبت به خیری باشد، زندگی در آن برکت باشد، خانه و مسکن که در آن برکت باشد.

DSC00451

حجت الاسلام سمیعی تصریح کرد: امیرالمومنین(علیه السلام ) فرمودند: اگر به خاطر نماز نبود، من هیچ وقت شمشیر از غلاف بیرون نمی کشیدم. نماز اول وقت و به جماعت، آن هم در  مسجد خانه خدا، این نماز به زندگی و عمر ما برکت می دهد.

وی در ادامه گفت: اگر می خواهیم در زندگی هایمان عمر با برکت باشد، اولاد سالم و صالح؛ خانه و مسکن با برکت داشته باشیم؛ نماز اول وقت را فراموش نکنیم.

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه اگر برای خدا سجده نکنیم مجبور می شویم برای غیر خدا سجده کنیم ابرازداشت: برای خدا سجده  کنید که مجبور نشویم هر کجایی سر خم کنید، یکی از راههای عزیز شدن نزد خداوند متعال همین نماز اول وقت است؛ اگر می خواهید اقتصاد،سیاست و جامعه درست شود نماز اول وقت را فراموش نکنید .

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه افزود: خداوند متعال درقرآن  کریم ،سوره مبارکه جمعه می فرماید: همه چیز دست خداست ، هیچ رییس جمهور عوض شود،  اگر خدا نخواهد؛ هیچ رزق و روزی تغییر نخواهد کرد. وقتی نماز به فراموشی سپرده شود خداوند متعال  هم ما را رها می کند .

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه  نماز جمعه، حج مستمندان است عنوان کرد: یکی از ۱۱۴سوره از  قرآن، به نام سوره مبارکه جمعه اشاره فرموده است، ملاک ارزشها فقط عاقبت بخیر است کسب کار و روزی؛ دست خداست اگر بخواهیم در نماز شرکت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانخود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و مردم  که روز گذشته در مراسم یادواره شهداء که به مناسبت شهید احمدی روشن برگزار شده بود شرک کردند گفت: فراموش نکنید این یادواره ها و همایش ها برنامه هایی برای روشنگری خودمان است، قدر بدانیم این توفقیات را از دست ندهیم، یاد و خاطر شهدا را گرامی بداریم  و خانواده شهدا را فراموش نکنیم.

DSC00455

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به مناسبت ها، ضمن عرض تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه ، میلادبا سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، میلاد قمر بنی هاشم و روز جانباز و همچنین میلاد امام زین العابدین (ع) بیان داشت: از سیره  اخلاقی آقا ابا عبدالله الحسین (ع)که نبی مکرم اسلام اشاره فرمودند: به مردم! حسین از من است، پاره تن من است من هم از حسین هستم . و در روایتی دیگر فرمودند: هر کس در گوش چپ من جسارت کند و بلافاصله در گوش راست من از عذر خواهی کند من عذرش را می پذیرم .

وی با بیان اینکه سیره های اخلاقی اهل بیت (علیه السلام) برای ما درس است افزود: در اوج قدرت ببخشدن چقدر ارزش دارد، از خداوند متعال این توفیق را بخواهید یک همچنین عنایت های در زندگیتان داشته باشد ارزش دارد.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحث انتخابات گفت: همه کاندیدا، احساس مسئولیت و وظیفه می کند همگی از خداشناسی و تقوای الهی حرف می زند؛ برای من و بعضی دوستان جای سوال است: که چرا! بعد از مدتی رأی می آورند و  به پست و جایگاهی می رسند این اختلاس ها و فساد های اخلاقی از کجا پیدا می شود؟ اینهای که دم از تقوا و خداشناسی می زدند، پس چی شد؟.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی است و  بازیچه نیست؛ خود خداوند متعال در قرآن به من و شما در مورد اینکه به چه کسی رأی دهیم؛ راهکار می دهدگفت: خداوند متعال در سوره مبارکه ممتحنه و منافقون فرمود؛که به چه کسی رأی بدهیم، به کسی رأی بدهیم که دشمن من خدا و شما مؤمنین نباشد، در سوره مبارکه منافقون، به کسی رأی دهیم که دروغ نمی گوید و تجربه کاریش را ببینیدچقدر آینده درخشانی داشته تا کنون؛ به کسی رأی بدهید غضب الهی شامل حالش نباشد.

امام جمعه رابربا بیان اینکه هر کاندید ی که به شما وعده می هدمطمئن باشید، به هزاران نفر دیگر هم همین وعده را داده است افزود: برای رأی آوردن  جسارت و بی احترامی نکنید، دیگران را  پله برای خودتان نکنید، هر کسی چنین کند مقام معظم رهبری فرمود: این افراد، فاسقی هستند در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)  می فرماید : گر چه روزه بگیرد و نماز بخواند، وقتی که دروغ بگویداین منافق است، دروغگو؛ جز خیانت کار دیگر نمی کند، به وعده هایش عمل نمی کند کسی که امانت دار نیست منافق است.

DSC00457

وی با بیان اینکه مملکت ما امانتی است دست من و شما که در روز قیامت باید جواب شهدا را بدهیم عنوان کرد:  مسئولیت چیز کمی نیست ، قرآن راهکارهایی برای ما گذاشته اینها درس است کاندیدها یاد بگیرند، کسی مسئولیت قبول می کند لحظه ای نباید از یاد خدا غافل شود، وقتی  پیغمبر رسالت را قبول می کند خداوند متعال فرمود: پیغمبر نافله ها بر تو واجب شد که از یاد خدا دور نشود.

حجت الاسلام سمیعی گفت:  اگر می خواهیم دچار مشکل نشویم؛ ذکر و یاد خدا، خانواده شهدا، رهبر و مزار شهدا را  فراموش نکنیم شهدا خون داده اند که ما بایستیم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب