پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:02:28 - پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمله گرازهای وحشی به مزارع رابر خسارت زد
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان رابر گفت: گرازهای وحشی خسارت ۴۰ تا ۵۰ درصدی به باغ‌های شهرستان رابر وارد کرده‌اند.

به گزارش “صبح رابر“؛ اسحاق منظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس؛ از خسارت ۴۰ تا ۵۰ درصدی باغ‌های رابر به ویژه در منطقه سرمشک خبر داد و اظهار داشت: گرازهای وحشی هر ساله موجب خسارت به باغ‌ها و مزارع کشاورزان می‌شوند و رعب و وحشت زیادی میان روستاییان و بی‌انگیزگی آنها در کشاورزی به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رابر کوهستانی است و جمعیت زیادی از گرازها در شهرستان رابر وجود دارد، گفت: اداره حفاظت از محیط زیست رابر تاکنون میزان جمعیت گراز را در شهرستان برآورد کرده و جمعیت قابل برداشت به استان برای کم کردن گونه مخرب اعلام شده است.

منظری تصریح کرد: ما درخواست دفع گراز را توسط میرشکاران محلی انجام دادیم و درخواست صدور پروانه گراز برای اقلیت‌های مذهبی برای شهرستان درخواست شده است.

photo_2017-05-10_04-58-59

وی افزود: کشاورزان باید باغ‌ها و مزارع خود را حصارکشی کنند و چنانچه باغی یا مزرعه‌ای حصار بوده توسط کارشناسان ما، فرم تعیین خسارت تکمیل می‌شود و در صورت تامین اعتبار خسارت پرداخت می‌شود.

منظری ادامه داد: برای کشاورزانی که باغ‌ آنها حصار ندارند، براساس دستورالعمل سازمان اقدام می‌کنیم و منتظر پاسخ اداره کل هستیم که در شهرستان اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب