به گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر با تبریک روز نیمه شعبان، روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) ، به اختصار درباره معنای غیبت یادآور شد: غیبت از ماده غیب به معنای خفاء و عدم ظهور است، هر آنچه از دیده ظاهری انسان مخفی شود را غائب ، و این خفاء را غیبت می نامند؛ اما درباره ی غیبت امام زمان (علیه السلام) دو گونه معنا می توان تصور کرد .
وی افزود: غیبت اصطلاحی ، که از همان معنای لغوی کلمه، به معنای عدم حضور است و همچون حضور غیابی که در مدارس و بعضی ارگان ها صورت می گیرد , نشان گر عدم حضور فرد غایب در اجتماع می باشد .
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه غیب حضرت به معنای عدم حضور در جامعه نیست گفت: آیا می توان غیبت امام زمان (علیه السلام) را اینگونه معنی کرد ؟ آیا امام زمان (عج) از اجتماع غایب هستند؟ پس اگر اینگونه باشد ما به مشکلاتی بر خورد می کنیم و از پذیرش فیض وجود از فیاض علی الاطلاق محروم می شویم .
وی با بیان معنای دوم غیبت تصریح کرد: غیبت به معنی عدم معرفت و عدم شناخت که این معنا به نظر بزرگان معنای صحیح غیبت امام است . که امام در متن جامعه حاضراست و روایات بسیاری نیز براین معنا داریم .
خطیب جمعه رابر، غیبت آن حضرت را به معنای عدم معرفت و عدم شناخت انسان نسبت به ایشان خواند و نه عدم حضور آن حضرت در متن جامعه افزود : عدم شناخت ما پرده ای در مقابل چشمانمان می آوزید، از این رو می توان گفت : آن حضرت حاضر هستند و ما غایبیم !.
وی بیان داشت : در جامعه امروزی که بی تقوایی بی داد می کند باید مراقب باشیم هیچ وقت به کسی جسارت ، توهین و دعوا نکنید شاید همان شخصی که ما را به حق دعوت کرده او امام زمان نباشد و لذا می فرمایند: وقتتی امام زمان (ع) حضور پیدا می کنند چهره امام زمان برای خیلی از افراد چهره غریب و ناآشنایی نیست .
حجت الاسلام صادقی گفت : امام زمان هوای ما را دارد ، اگرامام زمان هوایی ما انسانها و مخصوصا شیعیانش را نداشت میدانید دشمنان خارجی ما شیعیان رامی بلعیدند؛ و لذا این امنیتی که در گوشه ایران برقرار است به خاطر امام زمان و وجود امام است که مراقبت از شیعیانشان می کنند .
وی در بخش دیگر سخنانش با تذکر به نامزدهای شوراهای شهر راجع به مسائلی که به بنده اطلاع دادندگفت : متاسفانه بعضی کاندیدا با بردن قرآن ودادن قسم و عهد مردم آزاری می کنند کار بسیار ناپسندی است.
امام جمعه رابر با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق ها و رأی به فرد اصلح گفت: کارنامه انسان مهم است، بردن قرآن درب خانه ها، همان قرآن جنگ صفین است؛ که بر روی نیزه بردند. جایگاه شوراها جایگاه بسیاررفیع است .
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با هزاران نفر از معلمان سراسر کشورمطلبی را بیان داشتند از جمله انتقاد شدید رهبرى به پذیرش بىسروصداى این سند گفت : نشان مىدهد که حتى مسؤولان دولتى از این حق خود هم استفاده نکردهاند و در راستاى تعامل و نگاه به بیرون و چهبسا فرستادن سیگنالهایى به غرب، این سند شرم انگیز را پذیرفتهاند.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با گلایه از شوراى عالى انقلاب فرهنگى، بهسبب عدم ممانعت دولت از این اقدام،افزود : در این باره رهبرانقلاب بیان داشتند: « بنده از شوراى عالى انقلاب فرهنگى هم گلهمند هستم، آنها باید مراقبت مىکردند و نباید مىگذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوى اینکار را بگیریم، اینجا جمهورى اسلامى است.
وی افزود : جریان پشت این تفکر براى فراهم کردن اجراى این «سند نفوذ آموزشى» ابتدا نشستى در تیر۹۳ با حضور مشهورترین چهرههاى اقتصاد سرمایهدارى داخلى و خارجى در دانشگاه شریف و دومین همایش را تحت عنوان «کنفرانس توسعه عدالت آموزشى» با حضور برخى مسؤولان اجرایى کشور برگزار کردند که این سند مهم بدون هیچگونه اطلاعرسانى قبلى و حتى بدون حضور نهادهاى تصمیمگیر، سیاستگذار و قانونگذار ازجمله شوراى عالى انقلاب فرهنگى و چهرههاى علمى کشور و خبرنگاران رونمایى شد. حتى این سند مطابق قانون باید به اطلاع مجلس مىرسید که اینکار صورت نگرفت.
وی در ادامه عنوان کرد: کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که در مواردى این سند با فرهنگ ملى و اسلامى اشتراکاتى دارد اما نقاط افتراق بسیار بیشتر است و تأثیرات غیرقابل جبرانى برجا خواهد گذاشت.
امام جمعه رابر تصریح کرد: به عقیده کارشناسان در این سند هر نوع تربیت دینى، الهى، خلاف حقوق بشر است، ولى آموزش جنسى تحت عنوان بهداشت براى کودکان را جزو حقوق کودکى مىدانند که حتى به بلوغ جنسى نرسیده است و عملا حیای کودک پایمال می شود.
حجت الاسلام صادقی گفت: منتقدان اعلام کرده بودند که در این سندمى برند و دست والدین را از سر فرزند برمى دارند و آموزش مسائل جنسى به کودک را حق او مى دانند، ولى آموزش تقواى جنسى و حیا به کودک را پایمال کردن حق او به حساب مى آورند.
وی سند ننگین ۲۰۳۰ بدون اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضا یکی از کاندیدا اجرا شد افزود: ریختن قبح رابطه جنسی، آموزشهای مستهجن، آموزش همجنس بازی و به رسمیت شناختن آن در این سند آمده است، حذف درس شهید حسین فهمیده و مفهوم جهاد و شهادت از کتابهای درسی از دیگر موضوعات است و اگر قرار باشد این سند در کشور اجرا شود هیچ چیز از دین و روحیه انقلابی و اسلامی برای نوجوانان، جوانان و نسلهای آینده باقی نمیماند.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته معلمان و فرهنگیان گفت: رهبر انقلاب فرمودند: «ما براى تربیت نسل آینده با حریفى به نام «نظام سلطه بینالمللى» مواجه هستیم که براى نسل جوان ملتها به ویژه ملت ایران برنامه دارد.
وی بابیان فرمایش رهبر انقلاب که نوسازى نظام آموزشى به شیوه تقلیدى و رونویسى از دست غربى ها کارى غلط است افزود: آموزش و پرورش در قانون اساسى، مسأله اى «حاکمیتى» است و دولت باید نقش آفرینى کند.» اما به رغم این، همواره این حامیان امضاى این سند یا همان کاپیتولاسیون فرهنگی بودند.
امام جمعه رابر در ادامه بیان داشت: دولت و شخص وزیر پرحاشیه آموزش و پرورش وهمچنین وزیر علوم باید دراین رابطه وظلمى که به جامعه فرهنگى و نظام تعلیم و تربیت کرده اندپاسخگو باشند. وقتی صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما برده می شود؛خوب وزیرش دنبال اقتصاد است.
وی افزود: متاسفانه علىرغم ادعاى دفاع از حقوق شهروندى و رونمایى از سند آن، محرمانه سازى بسیارى از مسایل براى مردم و دور زدن نهادهاى قانونى کشور و دادن تعهدات بینالمللى مغایر با قوانین و ارزشهاى کشور جزو اتفاقاتى است که طى سالهاى گذشته شاهد آن بودیم.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در چهار سال گذشته کسانی مراکز مهم تصمیمگیری کشور را به دست گرفتند که از جنس و مستضعفان نبودند، خاطرنشان کرد: در این چهار سال صاحبان سرمایههای میلیاردی، فیشهای نجومی و خانههای اشرافی به مدیریت اجرایی کشور وارد شدند، کسانی که مهمترین نگرانی آنها این است که چرا هواپیماهای گرانقیمت در کشور ما وجود ندارد اما در کشته شدن مسافران قطار به این جمله بسنده میکنند که آنها بیمه بودند و جای نگرانی نیست!.
وی گفت: این افراد در سیره و رویه خودشان نشان دادند که به مسکن محرومان کمترین توجهی را ندارند و مسکن مهر را طرح مزخرف میخوانند اما خانههای میلیاردی و اشرافی خودشان محل جلسات شبانه و محل انباشت کالاهای وارداتی مضر به تولید داخل است.
وی بیان کرد: جریانی که به جای ایستادگی و مقابله با نفوذ جریان ستمگر جهانی در عرصههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه را برای تسلط دشمن در کشور فراهم کرد که مهمترین نمونه آن بحث بسترسازی برای تسلط فرهنگی دشمن ما بر سیستم آموزش و پرورش کشور است.