پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:44:41 - پنجشنبه 18 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی های زیست محیطی، معدن درآلوئیه رابر
آلودگی زیست محیطی عامل نگرانی ساکنان حوالی معدن مس درآلوئیه رابرشد.

به گزارش “صبح رابر“؛ کشف معدن در هر منطقه به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های رشداقتصادی مزایای زیادی از جمله ایجادفرصت های شغلی پایدار، ایجادوتکمیل زیرساخت هایی نظیرحمل ونقل ، توسعه شبکه های انتقال انرژی ، استقرار صنایع پایین دستی مرتبط با آن در کنار کشاورزی و دامداری برای اقتصاد مناطق غیرشهری بشمار می رود ، اما آنچه تاکنون نصیب مردم مجاور معدن درآلوئیه رابر به عنوان یکی از ده معادن بزرگ ایران شده مطابق انتظارات ساکنان نیست.

به گفته ساکنان آلودگی زیست محیطی، آلودگی آب کشاورزی، از بین رفتن درختان منطقه و دامهای اهالی ، تملیک نشدن اراضی و باغات اهالی که در محدوده انفجار معدن قرار گرفته اند ، بیکاری وعدم بکارگیری نیروهای بومی در معدن  از مهمترین تاثیرات این معدن برزندگی و معیشت اهالی این منطقه بوده است.

photo_2017-06-07_20-18-46

رئیس اداره محیط زیست رابر در در روی خط  خبر استان کرمان ، با اشاره به اینکه معدن مس درآلوئیه رابر تا این تاریخ هیچگونه مجوز زیست محیطی از سازمان محیط زیست اخذننموده است گفت: در تاریخ ۱۶/۱/۹۶کارشناسان اداره کل از محل معدن مس درآلوئیه بازدید نموده اند که آلودگی های ناشی از زه آب ،روان آب های محدوده ، آبراهه ها و رودخانه های اطراف مشهود شده است که در تاریخ ۲۶/۱/۹۶اخطاریه رفع آلودگی از طرف اداره محیط زیست به معدن بدون ضیق وقت صادرشده است.

اسحاق منظری توکلی ادامه داد: در نتایج و تحلیل های آزمایش مشخص شد جیوه وتی اس اس و دیگر فلزات سنگین بیش از حد استانداردهای زیست محیطی می باشد.

منظری افزود: در محدوده دامپ های باطله برداری که بیشتر آلودگی هایی از نوع مالاکیت می باشد.

وی گفت: طی یک جلسه دیگردر معدن با حضور نمایندگان معدن ۵بند راجع به دفع آلودگی موقت معدن مصوب و قرار شدبه صورت ماهانه تا زمان اخذ مجوز به صورت ماهانه نتیجه را به اداره محیط ارائه نمایند.

خبر از : سیوندی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب