پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:40:20 - جمعه 19 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حادثه تروریستی تهران، تفاله ای به جا مانده از نقشه بزرگ و سراسری بود /این ترقه بازی ها تاثیری در اراده ملت ندارد
خطیب جمعه رابربا اشاره به اتفاقی که در روز چهارشنبه افتادگفت: تفاله ای به جا مانده از نقشه بزرگ و سراسری بود که خنثی شد اتفاق چهارشنبه بخش کوچکی از یک پازل بزرگ تروریستی بود که بحمدالله ختم شد.

به گزارش “ صبح رابر”؛ خطیب جمعه رابر ضمن تبریک میلاد دومین اختر تابناک ولایت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) با اشاره به روایتی از این امام همام در سفارش آیین دوست یابی و شناخت اوصاف دوست اظهار داشت : با کسی دوستی کن زینت شخصیت تو باشد روانشناسان می گویند  که شخصیت یک انسان به رفیق هایش بیشتر شباهت دارد تا به پدر و مادرش.

وی با بیان دیدگاه امام مجتبی (علیه السلام) رفیقی برای خود انتخاب کنید، که این  حقوق را مراعات کند گفت: دوستی او برای تو مایه زینت باشد، اگر خدمتی به او کردی، تو را حفظ کند،  اگر صله ای به او کردی، صله تو را حفظ کند،  اگر دستی به سوی او دراز کردی، آن را محترم شمارد (و تو را رد نکند)،  اگر از او کمک خواستی (اعم از مالی و غیر آن)، یاری و کمکت کند ،  اگر چیزی به او گفتی، تصدیقت کند،  اگر به تو شکستی وارد شود، آن را اصلاح (و جبران) کند، اگر خوبی از تو دید، به زبان آورد(و آن را اظهار کند)،  اگر از او حاجتی خواستی، روا کند و اگر ساکت بمانی، او با پرسش از حال تو جویا شود.

امام جمعه شهرستان رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سنت حسنه کمک  و رسیدگی به ایتام و فقرا، ضمن قدردانی از حامیان ایتام گفت: نزدیک به ۱۸۰یتیم و فقیر داریم،  نسبت به تشویق و ترغیب خیرین و آحاد مردم، اقدام نمایید و کسانی که وضعیت مطلوبی دارند کمک کنند، آنها هم  در این ایام و سال جدید شرمنده فرزندانشان  نباشند.

حجت الاسلام صادقی با بیان فرمایش رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ  زمین و  ثروت های عمومی کره خاکی اظهار داشت : اسلام و ادیان الهی همواره بر لزوم احساس مسئولین انسان در قبال طبیعت حفظ تعادل میان  انسان و طبیعت تأکید کرده متاسفانه عامل اصلی بروز مشکلات زیست محیطی بر هم خوردن این تعادل است.

وی با اشاره به دست اندازی افراد سود جو به جنگل و مراتع  طبیعی بخصوص در گیاهان  دارویی ابراز تاسف کرد و افزود: در بعضی روستاهای اطراف رابر کشت دیم انجام می دهند،  کسی مخالف این امر نیست به هر حال هر زمینی که نباید  کشت در آن انجام بشود برخی هنوز روش استفاده و چیدن گیاهان دارویی  را نمی دانند و  از ریشه که  آن را  از بین می برند، این مسئله مهمی است دستگاه های مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل به هر بهانه ای  به هر توجیهات قابل  قبول مقابله کنند.

خطیب جمعه رابر، هوا آب و خاک سه عنصر اصلی در محیط زیست برشمرد و گفت:  برای حل مسائلی همچون آلودگی هوا در کلان شهر ها و پدیده گرد و  غبار وهمچنین کمبود آب و  فرسایش خاک دقت لازم را  باید دارا باشد، این ضرر به  جامعه بشریت  است .

وی با اشاره به صحبت های مقام  معظم رهبری در دیدار دانشجویان اینکه اگرسخن مقام  معظم رهبری فصل  الخطاب  بود  دیگر مشکلاتی در جامعه مابه وجود نمی آید افزود: بخشی از جذّابیّتها مربوط به اصولی بود که امام ارائه می کرد،  مثلاً ازجمله‌ی چیزهایی که امام به مردم ارائه میکرد، اسلام بود؛ اسلام ناب، اسلام ناب محمّدی. اسلام ناب یعنی اسلامی که نه اسیر و پابند تحجّر است، نه اسیر و پابند التقاط است.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد:  در دورانی که هم تحجّر وجود داشت، هم التقاط وجود داشت، امام، اسلام ناب را مطرح کرد؛ این برای جوان مسلمان، جذّاب بود.

وی همچنین با بیان مبانی اعلامی امام و شعارهای امام، گفت: از جمله ی اینها استقلال ، آزادی ، عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی بود؛ اینها مبانی امام بود که مطرح میکرد؛ اینها همه جذّاب است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  ازجمله‌ی مبانی امام بیرون آمدن از چنبره‌ی سلطه‌ی آمریکا بودافزود: این چیزی بود که برای جوان ایرانی جذّاب بود. و من به شما عرض بکنم، امروز بیرون آمدن از چنبره‌ی سلطه‌ی آمریکا برای جوانها حتی در کشورهایی هم که با آمریکا پیمانهای طولانیِ وابستگی دارند، جذّاب است.

وی یادآورشد: در کشوری مثل عربستان سعودی که در خدمت هدفهای آمریکا است، شما اگر سراغ جوانها بروید؛ این دانسته‌شده و تجربه‌شده است؛ خواهید دید که همه‌ی جوانها از وابستگی به آمریکا متنفّرند و علاقه‌مندِ به جدایی از این سلطه‌ی ظالمانه‌اند؛ این یکی از خصوصیّات مبانی امام بود.

حجت الاسلام صادقی در بحث تحریف امام گفت: تحریف کنندگان امروز بیشتر بر روی ذهن جوانان ما کار می‌کنند‌و  اینکه حرف های امام را به موزه ببرد خواهیم گفت خودتان به برگ سبز زباله تاریخ خواهید رفت.

وی با اشاره به نکته دیگر سخنرانی مقام معظم رهبری در بین دانشجویان افزود: رهبر انقلاب اسلامی مسئله «استقلال» را بسیار مهم، و موضوع سند ۲۰۳۰ را در همین چارچوب قابل ارزیابی دانستند و خاطرنشان کردند: برخی می‌گویند ما در این خصوص تحفظ داده‌ایم و گفته‌ایم فلان بخش آن را قبول نداریم، در حالی‌که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود، حال آنکه موارد خلاف اسلام نیز در آن سند وجود دارد و برداشت افرادی که خیال می‌کنند، ما در این موضوع گزارشهای درستی نگرفته‌ایم، برداشت درستی نیست.

خطیب جمعه رابر افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینجا ایران و جمهوری اسلامی است و این ملت، ملت بزرگی است، چرا باید چند نفر در یونسکو یا سازمان ملل، نظام آموزشی ما را بنویسند؟
وی از دولت خواستارشد : وضع اقتصادی  و معیشتی مردم را درست کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به مشکلات قطردیدار وزیر خارجه قطر با سردار سلیمانی گفت: در اوایل خرداد اختلاف ننگین داشتند  سفر ترامپ به ریاض در روزهاى اول و دوم خردادماه جارى برگزار شد و رژیم سعودى بیش از ۵۰ کشور اسلامى را به ریاض فرا خواند تا نمایشى از اقتدار و موقعیت خود در منطقه و میان کشورهاى اسلامى را به ترامپ نشان دهد و او را به این نتیجه برساند که با کشورى مقتدر و بسیار پولدار مواجه است و مى‏تواند روى موقعیت اجراى سیاست مشترک با این رژیم حساب باز کند.

وی با بیان اینکه قراردادهایى نظامى و غیرنظامى که حجم آن‏را تا ۴۰۰ میلیارد دلار ذکر کرده ‏اند افزود :  یک شوى اقتدارى که به ‏راه انداخته است گفتند عربستان به عنوان بزرگ عرب شناخته می شود کار تمام است ولى هنوز دو روز از پایان اجلاس نگذشته بود که صداهایى از اطراف بلند شد. صدایى از قطر، صدایى از عمان، صدایى از کویت، صدایى از پاکستان، صدایى از ترکیه وچنین صداهایى در واقع پوچ بودن تصوراتى که محمد‏بن سلمان در مورد قدرت کشورش داشت را برملا نمود.

امام جمعه رابربا بیان اینکه به زودی زود نسل سعودی ها کنده  میشود گفت:  رفتار دو دولت عربى یعنى اردن و کویت که در طول دوران استقلال، نزدیکترین رابطه را با دولت عربستان داشته‏ اند، وضع سعودى را پیچیده‏ تر کرده ‏که در میانه دعوى میانجى‏گری را داشته باشند.

وی با اشاره به اتفاقی که در روز چهارشنبه افتادگفت:  تفاله ای به جا مانده از نقشه بزرگ و سراسری بود که خنثی شد اتفاق چهارشنبه بخش کوچکی از یک پازل بزرگ تروریستی بود که بحمدالله ختم  شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در ماه رمضان سال پیش ۵۰عملیات تروریستی در تهران  ناکام مانداین به برکت دعاهای شما مردم است عنوان کرد:  ترور علمای اهل سنت، بمب گذاری در شیراز ، ۸عملیات در سراسر حرم های ایران خنثی شد جای تقدیر و تشکر از اطلاعات دولت و سپاه دارد.

وی اضافه کرد: اتفاقی که افتاد، گروه های مختلفی بودند و اولین تیم با هفت عضو در تهران و کردستان متلاشی شد، گروه دوم در سیستان بلوچستان که جلیقه ها انفجاری را ساخته  و برای انتقال به تهران آماده می شدند به دام افتادند و دو تیم دیگر در هرمزگان دستگیر شدند که کار آنها ترور و انفجار بود.

امام جمعه رابر افزود: دو مهره دیگر از این پازل می ماند که یکی چهارشنبه در تهران در مجلس شورای اسلامی و دوم در حرم امام خمینی (ره) که البته بنا بود در مراسم ارتحال  حضرت امام این اتفاق  بیقتد و مردم  عزیز ایران را داغدار کنند.

وی با اشاره به  گفته رهبر انقلاب که می گوید : ملت ایران حرکت می کند و پیش می رود و این کارها و ترقه بازی ها هم در اراده مردم  هیچ تأثیری نخواهد داشت تأکید  کرد: خود این حادثه نشان داد که اگر  جمهوری اسلامی که نقطه ای در مرکز فتنه هاست ایستادگی نمی کرد تا حالا ما گرفتاریهای زیادی از این ناحیه در کشور داشتیم.

حجت الاسلام صادقی این آرامشی که در ایران عزیز  وجود دارد را مرهون دعاهای شما مردم،  شهدا و  امام و بزرگان دینی خواند و گفت: ما و شما مردم عزیز به روح شهدای حادثه  تروریستی درود و سلام و صلوات  می فرستیم  وبه خانواده محترم ایشان و ملت  عزیز و رهبر انقلاب تسلیت عرض می نماییم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب