پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:33:46 - یکشنبه 4 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری ششمین یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) همزمان با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان
دبیر ستاد یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) از برگزاری ششمین یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) همزمان با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان خبرداد.

به گزارش “صبح رابر” در دومین جلسه ستاد یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) رابرکه در مسجد امام حسین  این شهرستان، برگزار شد کمیته‌ها و مسئولان کمیته‌های یادواره مشخص شده و هرکدام از اعضای ستاد به عضویت یک کمیته درآمدند.

در این راستا دبیر ستاد یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در این جلسه، ضمن قبولی طاعات و عبادات ماه رمضان گفت: برگزاری یادواره های شهدا از اقدام های موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار است که همت همگانی را می طلبد،  یادواره ای در خور شأن شهدا برگزار کنیم.

قاسم مهدی پور، مهمترین ویژگی این یادواره شهدا را  مردمی بودن آن دانست افزود : هرکسی خود جوش به نوعی در برگزاری این یادواره سهیم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با برگزاری برنامه‌های مختلف ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های شهدا و تبعیت از ولی فقیه باشیم، خاطرنشان کرد: برای برگزاری منظم این یادواره  هشت کمیته ستادی و اجرایی تشکیل داده‌ایم.

مهدی پور با بیان اینکه این یادواره همانند سال های  گذشته همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) برگزار می شود تأکید کرد:  شهدای ما  پیرو  ائمه معصومین (علیه السلام ) و ادامه دهنده راه آنها بودند و امنیت و آرامش کنونی ما مرهون  فداکاری شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع  حرم و شهدای  امنیت است؛ و در باغ شهادت  بسته  نشده و هر سال  تا زنده باشیم روز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) این یادواره شهدا ی پایگاه را برگزار می کنیم.

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را انتقال فرهنگ ایثار و شهدات به نسل های بعد ازانقلاب خواند و افزود : یکی از اهداف این یادواره اینکه  فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی ها به نسل جدید منتقل  شود و کسی که  جنگ و جبهه را ندیده بتواند در آینده این یادواره ها را برپاکنند و این یادواره استمرار داشته باشد و  نسل  جدید ما بیگانه با  فرهنگ  شهید و  شهادت، ایثار  و از خودگذشتگی نباشد و به گفته مقام معظم  رهبری جای شهید و جلاد عوض نشود.

مهدی پور اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا با همین هدف انجام می­ شود. با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا می­ توان آنان را به عنوان الگوی واقعی شناساند و فطرت نسل جوان را بیدارتر و ترغیبشان به سمت ارزش­ های شهدایی را بیشتر نمود و با بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و بیان ابعاد مختلف زندگی شهدا، ارزش ­های الهی را ترویج داد.

وی همچنین با بیان اینکه باید یادواره شهدا به دور از اسراف، تزویر باشد و  با حداقل ها بهترین یادواره را برگزار کنیم از اصلی ترین بخش یادواره، سخنران کشوری خبرداد.

دبیر ستاد یادواره با بیان اینکه برگزاری یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) مردمی است گفت: هر یک از اعضاء می تواند نذورات و  کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی را جمع آوری نمایند ویا به این شماره حساب ۷۷۶۳۱ بانک سپه  واریز نمایند.

مهدی پورافزود : همه می توانند در این یادمان شهدا،سهیم باشند و اگر وابسته به شهید هم باشند  مایه افتخار است، که دست به دست هم  ارزشها را احیا کنیم.

گفتنی است؛ ششمین  یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ، روزپنج شنبه، ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب