پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:49:48 - جمعه 9 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه ما راه سیدالشهداست / استقامت، تنها عامل پیروزی در مقابل کشورهای مستکبر جهان است
امام جمعه موقت رابر به آزادسازی شهر موصل در عراق اشاره و تأکید کرد: همه فهمیدند با مذاکره چیزی حل نمی شود اگر این کسانی می خواستند مذاکره با عربستان سعودی و آمریکا داشته باشیند مطمئن باشید داعش هنوز در مرکز خلافتش در موصل بود، فهمیدند آن چیزی انسان را به پیروزی بر علیه دشمن می رساند آن استقامت است.

به گزارش “صبح رابر”حجت الاسلام شمس الدینی خطیب موقت جمعه رابر، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت:  تقوا فقط در مسائل شخصی انسان نیست،  بلکه براساس آیات و روایات عرصه های مختلفی دارد؛ تقوا در عرصه هایی مختلفی مثل عرصه اجتماعی، اقتصادی،  سیاسی باید رعایت شود .

وی، اعتماد نکردن به دشمنان را یکی از عرصه های سیاسی رعایت  تقوا الهی خواند و  افزود:  اگر ما مسلمان واقعی و حقیقتاً قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت را  قبول داریم باید به دشمنانمان اعتماد نکنیم.

حجت الاسلام  شمس الدینی با اشاره به روایتی از امیر المومنین(ع)  خطاب به امام حسن (علیه السلام) وامام حسین (علیه السلام) درباره یاری مظلوم فرمودند:  نسبت به ظالم دشمن باشید و یاد آور شد: اسلام مظهر رحمت، عطوفت و  مهربانی نسبت به همدیگر، همنوع و مسلمانان کسانی که مستضعف و مورد ظلم قرار گرفتنداما در مقابل دشمنان، سینه سپر می کنیم .

وی دلیل حضور ما در سوریه ، عراق و یمن و هر جایی که نیاز باشد را  ضرورت یارى رساندن به مظلومان و ستمدیدگان را به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهى، دانست و  افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری اگر ما در آنجا حضور نداشتیم الان در ایران با داعش ها می جنگیدیم،  مرزها را گسترده تر کردیم و در کشورهای دیگر، داعش و  تروریست های دیگر  را نابود می کنیم ما شیعه و  پیرو  اهل بیت عصمت و طهارت، حاضریم در این راه جانمان را بدهیم اما یک خشت از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها ) و حضرت رقیه (سلام الله علیها)  کم نشود، اینها دلایل کوچکی نیست.

خطیب جمعه این هفته اضافه کرد:  عده ای شعار می دهند” نه غزه نه  لبنان، جانم فدای ایران” دروغ می گویند اگر به کشور ما هم جسارت شود اولین کسانی که در پستو های خانه هایشان پنهان میشودهمین کسانی هستند که چنین شعارهای را می دهند.

وی گفت : نتیجه اعتمادکردن به مستکبرین جهان و به دشمنان اسلام و مسلمین  چیزی جزرسوایی و زیر سلطه مستکبرین نیست؛ نتیجه سازش و دست دوستی با آمریکای جهانخوار همین است، که هنوز عده ای دم از دوستی با آمریکا می زند انگار تمام مشکلات اقتصادی ما به مذاکره با آمریکا ختم می شود.

حجت الاسلام شمس الدینی افزود:  صحبت از برجام ۲ و برجام ۳و۴ می کنند و شماهمان جواب برجام یک  را به مردم بدهید  آیا مشکلات اقتصادی مردم حل  شد آیا سفره  مردم گسترده تر شود یا تنگ تر؟.

وی در ادامه گفت :  نتیجه برجام این شود که تحریم ها آمریکا علیه ایران ایجاد می کند که برجام منهدم می شودنه اینکه یکی یا دومورد آن نقض شود کارهایی که آمریکایی انجام می دهند برجام را نابود کردند.

حجت الاسلام شمس الدینی با اشاره به اینکه در برجام  طبق نظر رهبری باید تمام  تحریم ها لغو شود اماآن چیزی نبود که تحریم ها برداشته شود تصریح کرد:  مشکل آمریکا و سایر کشورهای مستکبر جهان اسلام است، دشمن از ما راضی نمی‌شود، مگر اینکه تابع آن‌ها شویم آیه قرآن که  خداوند متعالبه پیغمبر می فرماید: هرگز یهود و نصارا از تو راضی نمی شودمگر انکه  تابع آن‌ها شوید.

وی افزود:  دشمن زیاده خواه هستند به خاطر همین اسلام مقابل این زیاده خواهی ها مقاومت کرده است.

حجت الاسلام شمس الدینی با اشاره به روز ۱۲ تیرماه، حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۷ گفت : یکی از هزاران جنایت هایی که  آمریکا بر علیه مردم شریف ایران  همین مورد بود، هواپیمایی که افراد داخلش مردم عوام و کودک  بودنداما ناوگان آمریکا آنها را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه راه  ما راه سیدالشهداست افزود :  اگر چه امام حسین(علیه السلام) ۷۲ تن یار بیشتر نداشت اما رهبر معظم انقلاب خیلی بیش از  ۷۲تن  یار دارد  همانطور که  امام حسین(علیه السلام) شعار مرگ با عزت را بهتر از زندگی با ذلت شعارداد و شعار هیهات من ذله را سر دادند ما هم  به  طبع  امام  حسین  (علیه السلام ) همانگونه  مقاومت کردیم و  سیلی به مستکبرین جهان زدیم  باز هم اگر بخواهند غلط  اضافی کنند، سیلی های محکمتری خواهند خورد.

 

امام جمعه موقت رابر با اشاره به یازدهم  تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقان در سال ۶۱ (هجری شمسی) با گرامیداشت یاد و خاطر همه  شهدا؛ شهدای انقلاب، شهدای  هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و شهدای شهرستان رابر افزود:  آنهایی که می خواستند در ایام انتخابات جای جلاد و شهید را عوض کنند و این عملیات تروریستی اخیر در تهران که تروریست ها توسط نیروهای امنیتی و  سپاه به درک واصل شدند وی با اشاره به عملیات تروریستی دهه ۶۰ که  هفده  هزار نفر را ترور کردند امثال شهید مطهری و بهشتی را آیا اینها نباید اعدام شوند؟.

وی همچنین در بخش دیگر سخنانش به  آزادسازی شهر موصل در عراق  اشاره و تأکید کرد: همه فهمیدند با مذاکره چیزی حل نمی شود اگر این کسانی می خواستند مذاکره با عربستان سعودی و آمریکا  داشته باشیند مطمئن باشید داعش هنوز در مرکز خلافتش در موصل بود،  فهمیدند آن چیزی انسان را به پیروزی بر علیه دشمن  می رساند آن استقامت است.

حجت الاسلام شمس الدینی خاطر نشان کرد: خداوند متعال  فرمود کسی که  دین من را یاری کند من او را یاری خواهم کرد کشورهای مستکبر با ان همه سلاح  پیشرفته، نتوانستند نه در یمن ، نه در عراق و نه در سوریه  موفق شوند و مردم مظلوم عراق، سوریه و یمن در آستانه پیروزی هستند.

وی درباره  مردم فلسطین هم گفت: مردم فلسطین وقتی پیروز می شوند که به گفته مقام معظم رهبری؛  این استقامت را داشته باشد ان مسئول  فلسطینی که  سازش با اسرائیل کرد آیا نتیجه ای برای فلسطین ایجاد شد؟، بلکه آن شهرک سازی که اسرائیل انجام می داد  بیشتر از قبل شد.

حجت الاسلام شمس الدینی افزود: در هر جای  جهان  اگر آن استقامت درمقابل  مستکبران جهان داشته باشند خداوند متعال هم آنها را یاری می کند و  به پیروزی خواهند رساند وآن تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت و امام زمان  (عج) ظهور خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه رابر در خطبه‌های نخست خود نیز به فضیلت  تقوای الهی پرداخت و خیر دنیا و آخرت را در تقوا عنوان کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب