پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:15:36 - شنبه 10 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حقوق بشر آمریکا واژه ای برای سرکوب ملت های مستقل است/حمایت آمریکا از رژیم آل سعود و گروه های تکفیری نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : واژه حقوق بشر وسیله ای برای به استثنا کشیدن ملت هایی شده است که می خواهند مستقل باشند.

به گزارش “صبح رابر“؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت : بحث حقوق بشر از دیدگاه اسلامی و انسانی بارها در قرآن ، احادیث و روایات مطرح شده است .

 

وی گفت :  در رابطه با مسئله حقوق بشر تفاوت دیدگاه وجود دارد و آنچه را که آمریکایی ها از واژه زیبای حقوق بشر بیان می کنند بدترین زجر برای سرکوب انسان هاست .

 

حقوق بشر آمریکا واژه ای برای سرکوب ملت های مستقل است 

 

این نماینده مجلس با اشاره به این که واژه حقوق بشر وسیله ای برای به استثنا کشیدن ملت ها شده است ،خاطر نشان کرد : حقوق بشر در آمریکا واژه ای برای سرکوب ملت هایی شده است که می خواهند مستقل باشند .

 

زاهدی عنوان کرد : واژه حقوق بشر موجب شده است که آمریکاها هر جا که کم می آورند با توسل به آن سعی می کنند در مجامع بین المللی علیه ملت یا ملتی فضاسازی کنند.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد : موارد زیادی از این فضاسازی ها وجود دارد که می توان به مسئله فلسطین اشاره کرد که هنوز آمریکایی ها حقوق فلسطینی ها را به رسمیت نشناخته اند ولی در مقابل رژیم صهیونیستی را که خود آمریکایی ها و انگلیسی ها در سال ۱۹۴۸ به وجود اورده اند و این رژیم جنایات زیادی را انجام داده است را به رسمیت می شناسند .

 

وی بیان کرد : رژیم صهیونیستی مورد حمایت فوق العاده آمریکاست و به نوعی نماد آمریکا در منطقه می باشد ولی در مقابل ملت مظلوم فلسطین رانده شده از وطن اصلی خود خیلی وقت ها به دلیل مبارزه برای استقلال کشورشان تروریست نامیده می شوند .

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله حقوق بشر در بحرین یادآور شد : رژیم آل سعود به کشور بحرین لشکر کشی می کند و بسیاری از نیروهای انقلابی و آزادی خواه را سرکوب و اعدام می نماید اما آمریکا گروهی از مردم را که برای دفاع از خود قیام کرده اند را تروریسم می خواند .

 

حمایت آمریکا از رژیم آل سعود و گروه های تکفیری نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است

 

زاهدی توضیح داد : رژیم آل سعود بنیانگذار جریان داعش و تکفیری و مورد حمایت آمریکایی هاست ولی آمریکایی ها خود با آن ها قرارداد چند میلیارد دلاری می بندند و این رژیم را جز کشورهای دوست خود تلقی می کنند و از سوی دیگر کشور ایران با وجود این که یک کشور اسلامی است در لیست سیاه ترامپ قرار می دهند .

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : آمریکایی ها با سیاه پوستان و سرخ پوستان کشور خود نیز برخورد متفاوتی دارند و این استانداردهای دوگانه در کشور آمریکا نشان می دهد که بحث حقوق بشر تنها یک بهانه است و نبایستی آزادی ، استقلال وظلم ستیزی خود را با حقوق بشر آمریکایی گره بزنیم.

 

مسئولین کشور بدانند آمریکا منافع خود را با منافع دیگر کشورها گره نمی زند 

 

وی در پایان اظهار داشت : متاسفانه برخی از مسئولین کشور فکر می کردند که با معامله با آمریکا می توانند امتیازاتی را برای کشور به دست آورند ولی اکنون بایستی متوجه شده باشند که آمریکایی ها هرگز منافع خود را با منافع دیگر کشورها گره نمی زنند و بیشتر به فکر منافع و مصالح خودشان هستند .

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب