پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:58:28 - جمعه 23 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر فتنه ‏اى در مقابل مردم بصیر ناکام است/ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی درگرو افزایش بیمه شدگان رابری
خطیبجمعه رابر با بیان اینکه هر فتنه‏ اى در مقابل مردم آگاه و بصیر از بین خواهد رفت گفت: فتنه ‏گر و دشمن همیشه هست؛ یک ملت وقتى بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه این معارضه‏ ها ایستادگى مى ‏کند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های  عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث گذشته معنویت در خانواده گفت: خانواده به عنوان رکن بنیادی جامعه انسانی نقش مهم در سلامت اجتماع بشری دارد و نهاد مقدس خانواده همواره محمل فرهنگ های گوناگون ویا محور آغاز حرکت های بزرگ عملی، فرهنگی و سیاسی بوده ؛ بنابرین بدون توجه به این امرهرگز نمی توان به سلامت روحی و کمال فرد یا جامعه انسانی تفکر کرد.

وی مهمترین ویژگی معنویت در بحث خانواده، را باوربه وجود خداوندخواند و گفت: نبود معنویت در خانواده، معضلاتی را در پیش دارد، اگر باور به وجود خداوند سبحان، اعتقاد به معاد و تسلیم در برابر فرامین الهی را در خانواده خودمان قوی ترکنیم آن خانواده ها کمتر به مشکل فساد و تباهی کشیده می شود.

حجت الاسلام  صادقی افزود: اگر روح معنویت جریان و  سریان داشته باشد آن خانواده و یا جامعه به راحتی تن به گناه نمیدهد و دچار آسیب های فردی و اجتماعی و سایر چالش هایی که وجود دارد؛ نمی شود.

وی با تأکید برفرمایش مقام معظم رهبری در بحث معنویت در خانواده تأکیدکرد: اگر دین و معنویت در خانواده حاکم نباشد شاهد تضعیف اعتقادات و الگوی ناصحیح و غیر دینی و حتی شکل گیری به ازدواج های خیابانی و تشکیل خانواده متزلزل که  منجر به طلاق «مبغوض ترین حال خداوند» می شود.

خطیب جمعه الگوی فرزندان را پدر و مادر دانست گفت: اگر دین و معنویت در خانواده حرف اول را بزند هم دختر و پسر، دین و معنویت پدر و مادر را سرلوحه کارهای خودش قرا می دهد.

وی با اشاره به سوره  طور آیه ۲۶ گفت: اهل بهشت از همدیگر سوال می کنند چه چیزی باعث شد شما بهشتی شوید؟ گفتند: ما نسبت به خانواده هایمان بی تفاوت نبودیم ؛، مهربانی منطقی همراه با دغدغه بدون افراط و  تفریط و رهانکردن فرزندان به حال خودش که بهترین راهکار  همان حاکمیت دین در رفتار و اعتقادات اعضای خانواده را فراهم می کند.

حجت الاسلام صادقی باتأکید برتشکیل خانواده بر مبنای اخلاق و معنویت افزود: خداوند در قرآن می فرماید: با زنان مشرک، ازدواج نکنید تا ایمان آورند وقطعاً کنیز با ایمان از زن (آزاد) مشرک بهتر است، اگرچه (زیبایى یا ثروت یا موقعیّت او) شما را به شگفتى درآورد. و به مردان مشرک، زن ندهید تا ایمان آورند وقطعاً برده با ایمان از مرد (آزاد) مشرک بهتر است، هر چند (زیبایى و موقعیّت و ثروت او) شما را به شگفتى وادارد. آن مشرکان (شما را) به سوى آتش دعوت مى‌کنند، در حالى که خداوند با فرمان و دستورات خود، شما را به بهشت وآمرزش فرا مى‌خواند و آیات خویش را براى مردم روشن مى‌کند تا شاید متذکّر شوند.

وی گفت : ایمان و باور دینی نگرش اصلی و محوری بر تمام ابعاد و شخصیت افراد اثر گذار است، لذا معنویت در خانواده را روز به روز افزایش دهید و با مطالبه گری دینی زندگی زندگی علوی وفاطمی داشته باشید.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به۲۳ تیرماه, ۱۹ شوال به عنوان حماسه همبستگى ملى در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبرى (ولایت فقیه) و پایان دادن به آشوب اخلال‏گران (۱۳۷۸ ه.ش) گفت: دشمن بعد از رحلت امام خمینی (ره) سعی بر متزلزل کردن جایگاه ولایت  فقیه دارد و ا  محاسبات خیلى دقیق ۱۰ ساله دشمنان داخلی و خارجی به دنبال براندازی نظام بود آگاهی بینش و یصیرت شما  مردم باعث میشود فتنه دشمن چه کوتاه مدت و بلندمدت ناکام بماند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد تخریب جایگاه ولایت فقیه هستند افزود: از سال ۶۸ تا سال ۷۸که آن حوادث پیش آمد، مردم با بصیرت آن توطئه دشمن را خنثى کرد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فتنه ۸۸ و نتیجه آن یادآور شد: در سال ۸۸ یک عده‏اى سعى کردند انتخابات را مظهر اختلافات وانمود کنند، جنجال سیاسىِ طبیعىِ انتخابات را تبدیل کنند به یک فتنه که البته ملت ایران در مقابلش ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد، ملت در مقابل آن خواهد ایستاد.

وی در ادامه افزود: بعضی عمامه به سرهای که از خواص هم بودند و با سکوت خود فتنه ۸۸را همراهی کردند مواظب باشیدخواسته یا ناخواسته درگیر آن گرداب فتنه دشمن نشوید.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه هر فتنه‏ اى در مقابل مردم آگاه و بصیر از بین خواهد رفت گفت: فتنه ‏گر و دشمن همیشه هست؛ یک ملت وقتى بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه این معارضه‏ ها ایستادگى مى ‏کند، و از این حرف های اجنوی و کسانی که جیره خور آمریکا هستند نمی هراسند.

وی با اشاره به ۲۷ تیر اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شوراى امنیت سازمان ملل متحد از سوى ایران (۱۳۶۷ ه.ش)گفت: حضرت امام در صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۲۳۸ فرمودند: قبول قطعنامه حقیقتاً مسأله بسیار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصاً براى من بود، ولى به‏واسطه حوادث و عواملى که از ذکر آن فعلا خوددارى مى‏کنم و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامى کارشناسان سیاسى و نظامى سطح بالاى کشور، که من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش‏بس موافقت نمودم و در مقطع کنونى آن‏را به مصلحت انقلاب و نظام مى‏دانم و خدا مى‏داند که اگر نبود انگیزه‏اى که همه ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و مسلمین قربانى شود، هرگز راضى به این عمل نمى‏بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود، اما چاره چیست که همه باید به رضایت حق تعالى گردن نهیم و مسلّم، ملت قهرمان و دلاور ایران نیز چنین بوده و خواهد بود.

امام جمعه رابربا بیان اینکه امام فرمود:«جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» تصریح کرد: هر سخنی را از هر کسی ولو از یاران دیرین امام نپذیرید جزآانکه درصحیفه نور باشد و غیر از آن دروغ و تحریف است.

وی با بیان اینکه هر جا حرف امام  را گوش ندادیم ضرر کردیم افزود : چرا براى احیاء امر به معروف و عمل به وظیفه‏ ى دینى و قانونى تلاش جدى نمى ‏شود؟، از همان ابتداى انقلاب، امام راحل عظیم ‏الشأن احیاء و نهادسازى براى امر به معروف را وظیفه ‏اى حکومتى دانسته و دستور به ایجاد نهادى براى آن دادند. متن این دستور امام (صحیفه امام جلد ۹، صفحه ۲۱۳)چنین است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ شوراى انقلاب اسلامى به موجب این مرقوم مأموریت دارد که اداره‏اى به اسم«امر به معروف و نهى از منکر» در مرکز تأسیس نماید؛ و شعبه‏هاى آن در تمام کشورگسترش پیدا کند؛ و این اداره، مستقل و در کنار دولت انقلابى اسلامى است و ناظر به‏ اعمال دولت و ادارات دولتى و تمام اقشار ملت است. و دولت انقلاب اسلامى مأموراست که اوامر صادره از این اداره را اجرا نماید و این اداره مأمور است که در سراسرکشور از منکرات به هر صورت که باشد جلوگیرى نماید و حدود شرعیه را تحت نظرحاکم شرعى یا منصوب از قِبَل او، اجرا نماید و احدى از اعضاى دولت و قواى انتظامى حق مزاحمت با متصدیان این اداره ندارند. و در اجراى حکم و حدود الهى احدى مستثنى نیست حتى اگر خداى نخواسته رهبر انقلاب یا رئیس دولت مرتکب چیزى شدکه موجب حد شرعى است باید در مورد او اجرا شود.»

خطیب جمعه رابر در ادامه بیان داشت :مرحوم حاج سید احمد خمینى فرزند گرامى و یار همراه امام در توضیح این حکم چنان‏که در صحیفه‏ ى امام آمده است، نوشته ‏اند: «این حکم چندى بعد از پیروزى انقلاب از طرف امام خمینى صادر شد و به محض این‏که شایع شد که امام چنین حکمى صادر کرده ‏اند، از طرف شوراى انقلاب و دولت موقت آمدند و به هر وسیله‏اى که بود جلوى آن‏را گرفتند، به دو علت: هنوز تشکیلاتى براى به اجرا در آوردن آن نیست, هرج و مرج مى‏ شود و هر کس، هر فردى را به محکمه مى‏برد و یا روحانیون شهرها که وارد هم نیستند، دخالت مى‏کنند. امام گرچه به هیچ ‏وجه قبول نداشتند، ولى چون عده ‏اى گفتند، قبول کردند. بعدها معلوم شد که اگر این حکم به اجرا گذاشته مى‏شد، با توجه به جوّ انقلابى، مى‏توانستیم جلوى خیلى از کارهاى خلاف را بگیریم و به عقیده‏ى من، دولت موقت از این‏که به محاکم کشیده شوند، هراس داشت.»

وی ادامه داد: اگرنامه امام راحل اجرایی می شد، دیگر دزد، اختلاس گر و  فیش نجومی نداشتیم اما برخی به خاطر منافع و جایگاه خودشان خراب نشود جلوگیری کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به سى و هفتمین سالگرد تأسیس شوراى نگهبان گفت: شوراى نگهبان که در سال ۱۳۵۹ با دوراندیشى و ژرف‏ نگرى بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى تأسیس شد، به‏ عنوان یکى از ارکان مهم نظام، نقش اساسى در حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دارد.

وی افزود: قانون اساسى وظایف خطیر متعددى را برعهده این شورا نهاده است و اهمیت هر یک از این وظایف، باعث شده تا این نهاد همواره مورد حمایت حضرت امام خمینى(ره) و مقام معظم رهبرى و همه دلسوزان نظام اسلامى باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روز بهزیستی افزود: به همت و کمک شما مردم و گروه  جهادی خانواده های مستحق و کم درآمد شهرستان از سرویس بهداشتی مناسب برخوردارشوند.

وی با اشاره به روز تأمین اجتماعی گفت: هرچه آمار بیمه شدگان در شهرستان رابر بیشتر شود از امکانات و خدمات بیشتری از جمله درمانگاه بهره مندخواهند شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب