پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:13:01 - جمعه 6 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم دیگر تاب و تحمل خفت و خواری را ندارند
خطیب جمعه شهرستان رابر ،با اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس گفت: نمایندگان آمریکا ما را تحریم کردند، به گفته امام راحل امریکا قابل اعتماد نیست بنابراین آزمو دن دشمن خطاست قبول کنید که مردم دیگر تاب و تحمل این همه خفت و خواری را ندارند.

به گزارش “صبح رابر” حجت الاسلام  صادقی امام جمعه شهرستان رابر در جمع نمازگزاران این هفته بعد از دعوت به تقوای الهی با اشاره به  ادامه مباحث هفته های قبل در مورد  معنویت در خانوادهه، گفت: مهمترین ویژگی معنویت که باور به وجود خداوند ،اعتقاد به معاد و تسلیم بودن در برابر فرامین الهی است.

وی تشکیل خانواده بر مبنای اخلاق و معنویت وانجام واجبات دینی و ترک محرمات را از جمله راهکارها معرفی کرد  و افزود: رفت آمد با خانواده های دیگر تاثیر به سزایی در رفتار فرزندان دارد، چه خانواده ای که از لحاظ معنوی و اعتقادی خوب است و یا خانواده ای که پایبند به معنویات و تعهدات دینی نیست.

وی معرفی الگوی معنوی و اخلاقی را یکی دیگر از راهکارهای معنویت در خانواده خواند و گفت:الگوهای آسمانی فراوانی داریم یکی از اصول مهم روانشناسی تربیتی وجود الگوی مناسب است،کودکان به طور ناخودآگاه از بزرگترها تقلید می کنند پس از آنچه در خانواده رخ میدهد تاثیر می پذیرند.

خطیب جمعه رابر، وجود پیامبر و ائمه اطهار (علیه السلام) را در همه جای زندگی الگوی مناسبی برای خانواه  موفق و سعادتمند دانست و گفت: وجود این الگوها موجب بروز گرایش بیشتر به مسائل دینی میشود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ۶ مرداد سال ۵۸ گفت :اولین نمازجمعه در تهران به فرمان امام (ره) و امامت آیت الله طالقانی برگزار شد که در زمان امام راحل امامان جمعه توسط ایشان و بعد از ایشان توسط حضرت امام خامنه ای تعیین می شدند؛اکنون در ۹۰۰نقطه کشور هر جمعه نماز وحدت آفرین جمعه برگزار میشود.

وی افزود: نمازجمعه بصیرت افزایی عمومی ،همدردی و تبادل نظر بین آحاد مردم ،کنگره امت حزب الله ،وعده گاه مکتب روح الله ،خار چشم منافقان قدیم و جدید است.

حجت الاسلام صادقی، نمازجمعه را یکی از فریضه های مهم عبادی و سیاسی دانست و بیان داشت: اگر بعد سیاسی نماز جمعه مورد  غفلت قرارگیرد از تاثیر آن کاسته میشود،بایداستقبال شایانی از نماز جمعه شود.

وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه شهرستان رابر از همه اقشار مختلف مردم عضوگیری کرده و میکند تصریح کرد: ستاد نمازجمعه هیچ بودجه ،درآمد دولتی و غیردولتی ندارد، بودجه آن از کمک های مردمی است.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به حوادث خشونت بار این روزها در مسجدالقصی که منجر به زخمی شدن جمعی از فلسطینیان و هتک حرمت به مسجد الاقصی  را محکوم کرد و گفت: این عمل با واکنش گسترده و قابل انتظار امت حزب الله و به تبع آن ملت های مسلمان روبه رو شده است و آنها بار دیگر نشان دادند که همواره مساله اول جهان اسلام فلسطین و قدس شریف است و درد مشترک همه مسلمین است.

وی با  اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس گفت: نمایندگان آمریکا ما را تحریم کردند به فرموده امام راحل امریکا قابل اعتماد نیست بنابراین آزمودن دشمن خطاست، مردم دیگر تاب و تحمل این همه خفت و خواری را ندارند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه ضمن تشکر از مدیریت، معاونت و مدیران آموزش و پرورش گفت: آنها با نبود امکانات کار بزرگی انجام دادند که موجب شد دانش ­آموزان رابری بین ۳۲ شهرستان رتبه اول را  در مسابقات قرآن، نهج البلاغه، علمی و جشنواره خوارزمی کسب کنند.

وی در ادامه از والدین خواست که  به فرزندان اجازه بدهند تا رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنندو دانش اموزان به ویژه پسران دانش آمو را به رشته های  فنی و حرفه ای و هنرستان سوق دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: کتاب های اضافی و بدون استفاده در منازل خود را می­توانید به کتابخانه مصلی اهدا نمایید.

خطیب جمعه در پایان از نمازگزاران خواست با توجه به وضعیت بحرانی آب شهرستان رابر در مصرف آب صرفه­ جویی کنند و این مطلب را به دیگران انتقال دهند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب