پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:50:40 - چهارشنبه 25 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهیدی که اولین بار روحیه انقلابی گری را به جوانان غرب کرمان تزریق کرد
شهید خلبان ارسلان سلاجقه با شروع اعتصابات مردمی و اعتراضات در دبیرستان خود سخنرانی کوبنده ای کرد و راهپیمایی ها را از دبیرستان شریعتی راه انداخت و سایر دبیرستانها نیز وارد این راهپیمایی ها شدند بدلیل همین روحیه اعتراض به رژیم مدت یک هفته در شهربانی بافت بازداشت شد.

به گزارش “صبح رابر”؛  شهرستان رابر با تقدیم سردارانی مخلص و بیش از ۳۵۰شهید ارزشمند افتخار دومین شهرستان شهید پرور کشور را به خود اختصاص داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: فرهنگ شهید جز موثرترین کار های فرهنگی است و ما برای اینکه جامعه مان به حقیقت خودش باز گردد باید این فضا رابرای همه نوع افراد آماده کنیم.

این بار می خواهیم، شما را با زندگی شهیدی بزرگواری  که  عکس آن در میدان بسیج شهرستان رابر؛  ورودی روستای تذرج را زینت بخشیده آشنا سازیم.

DSC01768

شهید ارسلان سلاجقه فرمانده تکاوران لشکر۸۸زرهی زاهدان در اول دیماه سال ۱۳۳۹در روستای تذرج از توابع شهرستان رابر در خانواده ای مذهبی و زحمتکش دیده به جهان گشود. او اولین فرزند ربابه و سهراب بود. وی پس از سپری نمودن تحصیلات متوسطه ، مدرک دیپلم ریاضی فیزیک را اخذ کرد، وی فردی روشنفکر و مذهبی بود و با شروع اعتصابات مردمی و اعتراضات در دبیرستان خود سخنرانی کوبنده ای کرد و راهپیمایی ها را از دبیرستان شریعتی راه انداخت و سایر دبیرستانها نیز وارد این راهپیمایی ها شدند بدلیل همین روحیه اعتراض به رژیم مدت یک هفته در شهربانی بافت بازداشت شد.

در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری امام علی علیه السلام شد در دوران دانشجویی با عزم فراوان در دفاع از اسلام و میهنش در برابر تجاوز دشمن چندین بار عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

او پس از سپری نمودن دوره های سخت و دشوار دانشگاه افسری در سال ۱۳۶۴ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد با اخذ درجه ستواندومی پس از طی دوره مقدماتی رسته پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز، یگان سازمانی شهید ارسلان سلاجقه لشکر ۸۸ زرهی زاهدان مشخص و در آنجا مشغول انجام وظیفه شد. .

او بی درنگ عازم منطقه ی عملیاتی شمال غرب کشور (سومار) شد و بعد از طی دوره ی تکاوری فرماندهی گروهان، تکاوران  لشکر ۸۸ زرهی را به عهده گرفت وحماسه های وصف ناشدنی آفرید شجاعت او در منطقه ی عملیاتی سومار و همچنین رشادت هایش در عملیات متعدد از جمله عملیات کربلای ۶ نام او را زبانزد خاص و عام کرده بود، شهید سرلشکر ارسلان سلاجقه فرمانده تکاوران لشکر ۸۸زرهی زاهدان درشب بیست و ششم شهریور ماه سال ۱۳۶۶در ارتفاعات کهنه ریگ سوماردر یک عملیات پدافندی در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد وبعد از پایان جنگ گروه تفحص پیکرمطهرش را در نوک ارتفاعات کهنه ریگ پیدا نمود، سرانجام بعد از هفت سال انتظارودوری برروی دستان مردم  قدر شناس شهرستان رابر تشییع ودر مزار شهدای زادگاهش آرام گرفت.

DSC07666

ربابه مادر شهید می گوید:۳ پسر و ۴ دختر دارم که شهید اولین فرزندم بود، ۳۰ سال از زمان شهادت پسرم می گذرد،۲۵ روز خبر شهادت فرزندم را  بهم نگفتند و تا ۴۰ روز اصلاً باور نمی کردم ،فرزندم شهید شده، ارسلان ۱۱ ماه ازدواج کرده بود وبه یکسال هم نرسید.

 

بخشی از وصیتنامه شهید:

« زندگی انسان مانند جویباری است روان که هر دم در حال گذر است پس چه بهتر است که انسان در راه هدف مقدس خود کشته شود و کشته شدن در راه هدف را بر مرگ در رختخواب ترجیح دهد

یادش گرامی و راهش پر رهروباد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب