پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:21:44 - جمعه 27 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصدّق به آمریکا اعتماد کرد، کتکش را خورد/ وزراى دولت دوازدهم در عمل یاد شهیدان رجایى و باهنر را گرامى بدارند
خطیب جمعه رابر گفت: حکومت مصدق که به‏ وسیله آمریکائى‏ها سرنگون شد، هیچگونه خصومتى با آمریکائى‏ها نداشت. او در مقابله با انگلیسى‏ها ایستاده بود و به آمریکائى‏ها اعتماد کرده بود؛ امیدوار بود که آمریکائى‏ها به مصدق کمک کنند؛ با آن‏ها روابط دوستانه‏اى داشت، اما منافع استکبارى اقتضاء کرد، آمریکائى‏ها با انگلیسها همدست شدند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را خورد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل با تأکید بر معنویت در خانواده گفت: خانواده به عنوان رکن بنیادی جامعه انسانی نقش مهمی در سلامت اجتماع بشری دارد و نهاد خانواده هموار محمل فرهنگهای گوناگون و یا محور آغاز حرکت های بزرگ؛ علمی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی با بیان راهکارهایی، در زمینه ایجاد فضای معنویی و حاکمیت دین دراعتقادات اعضای خانواده افزود: پرهیز از برداشت های انحرافی یا همان نگاه سکولاریسم یکی از راهکاری ایجاد فضای معنوی است، برداشت غلط از دین، نتیجه شناخت ناکافی و غیر صحیح از سبک زندگی است.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه دین داری به صورت فصلی، در زمان سختی،یا ماه رمضان و محرم را برداشت ناصحیح از دین دانست و با اشاره به آیه ۱۲سوره مبارکه یونس گفت: هنگامی که به انسان بلایی برسد ما را برای دور کردن آن شر، چه در حال نشسته و ایستاده ویا به پهلو افتاده می خواند، پس زمانیکه آن بلا را از او دور کنیم ، می گذردومی رود، گویا اصلا ما را برای برطرف کردن شری که به او رسیده بود نخوانده است.

وی از خانواده ها خواست که به وسیله منابع اصلی اسلامی و شناخت خود فرزندانشان  را نسبت به اموردینی بالا ببرند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه برداشت های ناصحیح و نادرست از دین را به دیگران القا نکنید افزود: در روایتی از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) می فرماید: این دین محکم و متین است؛ پس با ملایمت در آن درآیید و عبادت خدا را به بندگان خدا با کراهت تحمیل نکنید تا مانند سوار درمانده ای باشید که نه مسافت پیموده و نه مرکبی به جا گذاشته است (به سبب زیادی سرعت، مرکبش در میان راه از رفتن بازمانده و خودش هم به مقصد نرسیده است.

وی با بیان اینکه این گونه افراطها، هم برای افراط کننده و هم برای کسانی که ناظر این گونه روش ها هستند، زیان آور است گفت: اسلام اعتدال را در زمینه امور فردی و شخصی، اعم از عبادت، گفتار، رفتارمنظور داشته و بر آن تاکید می ورزد.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به شهادت مظلومانه پاسداران اسلام حافظان امنیت وآسایش جامعه‏ مخصوصا شهید مدافع حرم شهید محسن حججی گفت: در آخرین دست نوشته  شهید محسن حججی در دفتر خاطراتش این است «: ان‏شاءالله شهادتم صدق گفتارم را گواهى مى‏دهد…شک نکنید و مطئمن باشید راه ولایت همان راه علیست – رهبر بر حق سید علیست».

وی در ادامه بیان داشت:  شهادت مظلومانه شهید محسن حججى آن‏قدر دردناک بود که علاوه بر ایرانیان، دل خیلى‏ها را در تمام دنیا به درد آورد. تا جایى که مجرى یک شبکه عربى با انتشار عکس لحظه اسارت شهید محسن حججى، آن صحنه را با واقعه کربلا پیوند داد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه یکى ازرسانه ‏هاى آمریکایى گزارش داده که شهادت محسن حججى پاسدار شهید مدافع حرم ایرانى‏ها را متّحد کرده است افزود: شبکه المنار در صفحه توییتر خود چنین نوشت: همیشه سعى مى‏کردم عاشورا و ماجراى حسین شهید و شمر لعین را تخیل کنم، امروز دیدم و دیگر تخیل نخواهم کرد.

وی با اشاره به تهدید سردارقاسم سلیمانى پس ازشهادت شهید حججى گفت : سردار سلیمانی گفت: «به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله سوگند یاد مى‏کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودى این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پاى نخواهیم نشست. ما از ابتدا مصمم و به‏ دور از تردید در این ‏راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت‏ها عزم و اراده ما را جزم ‏تر و جدى‏ تر نمود تا جاى جاى اراضى اسلامى را از وجود بى ‏وجود پلیدشان تطهیر نماییم.»

خطیب جمعه رابر خطاب به جوانان  گفت:  احترام به پدر و مادر باعث می شود یک جوان دهه هفتادی اینطوری بزرگ شود در رسانه های ملی  ایران و خارج از ایران در مجالس و ورزشگاه ها ودر این چند روزهر وزیر ووکیلی که صحبت می کند اول به روح این شهید سلام و درود می فرستد.

وی با اشاره به سالروز کودتاى آمریکایى انگلیسى ۲۸ مرداد یادآورشد: شصت سال است از ۲۸ مرداد ۳۲ تا امروز، در هر موردى که با آمریکایى‏ها، مسؤولین این کشور اعتماد کردند، ضربه خوردند.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت:  یک روزى مصدق به آمریکایى‏ها اعتماد کرد، به آن‏ها تکیه کرد، آن‏ها را دوست خود فرض کرد، ماجراى ۲۸ مرداد پیش آمد که محل کودتا در اختیار آمریکایى‏ها قرار گرفت و عامل کودتا با چمدان پُر پول تهران آمد. الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سیاستمداران خودفروخته را تطمیع کردند و کودتاى ۲۸ مرداد سال ۳۲ را در به  راه انداختند و حکومت مصدق را سرنگون کردند.

وی افزود: جالب این است بدانید حکومت مصدق که به‏ وسیله آمریکائى‏ها سرنگون شد، هیچگونه خصومتى با آمریکائى‏ها نداشت. او در مقابله با انگلیسى‏ها ایستاده بود و به آمریکائى‏ها اعتماد کرده بود؛ امیدوار بود که آمریکائى‏ها به مصدق کمک کنند؛ با آن‏ها روابط دوستانه‏اى داشت، اما منافع استکبارى اقتضاء کرد، آمریکائى‏ها با انگلیسها همدست شدند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را خورد.

خطیب جمعه رابربا اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به آمریکایی ها نمی شود اعتماد کرد به مسئولان تذکرداد: در وصیت نامه عبادی و  سیاسی امام (ره)فرمودند: که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، اگراعتماد کردید همانطوری که مصدق اعتماد کردو کتکش هم خورد، شما هم اعتماد  کنید و کتکشان را هم خواهید خورد .

وی با بیان اینکه در آستانه هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامى، شهید محمدعلى رجایى و شهید محمدجواد باهنر گفت: امسال در شرایطى به استقبال هفته دولت مى ‏رویم که وزراى روحانى از مجلس راى اعتماد گرفته و کار خود را در زمانى آغاز مى‏ کنند که قرین و آمیخته از یاد این دو شهید است.

حجت الاسلام صادقی افزود: ضرورى است وزراى دولت دوازدهم در رفتار دولتى، الگوهاى‏ بى ‏بدیل فوق را مدنظر قرار داده و واقعا در عمل یاد شهیدان رجایى و باهنر را گرامى بدارند.

وی با اشاره به  فضایل بزرگ انسانى الهى شهیدان رجایى و باهنر یادآور شد: نام رجایى و باهنر یادآور فضایل فراموش ‏شده تلاش، پایدارى، تحمل سختى‏ها، ساده ‏زیستى، مسؤولیت‏ پذیرى در لحظات بحرانى، ولایت‏مدارى، دورى از تجمل‏ گرایى، عمل به‏ جاى حرافى و گفتاردرمانى، توجه به دردهاى جامعه و صدها ویژگى انسانى و اسلامى دیگر است.

خطیب جمعه رابرافزود: رجایى و باهنر نشان دادند که مى‏توان در عالى‏ترین مقام رسمى دولت بود، اما محرومان و پابرهنگان را که حامیان اصلى دین و نظامند فراموش نکرد.

وی تأکید کرد: هفته دولت تنها گرامى‏داشت یاد و خاطره عروج مظلومانه شهیدان رجایى و باهنر نیست بلکه تجلیل از یک تفکر انقلابى و یادآور رفتار ددمنشانه دشمنان قسم‏خورده انقلاب اسلامى است که در عمل و گفتار شهیدان رجایى و باهنر تجلى یافت، تجلیل از ارزش‏هایى است که آن دو بزرگوار تا شهادت به آن متعهد بودند؛ مردانى که مصداق عینى شیفتگان خدمت به ملت بودند.

حجت الاسلام صادقی به روز سه شنبه ۳۱ مردادماه سالروز شهادت جواد الائمه(ع) و روز چهارشنبه اول شهریور سالروز ازدواج حضرت على(ع) و حضرت زهرا (س) اشاره ای داشت.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب