پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:23:38 - پنجشنبه 4 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فصل برداشت بادام کوهی در رابر
شهرستان کوهستانی رابر یکی از گونه های بادام کوهی است و اولین گیاهی است که در فصل بهار قبل از درختان دیگر در این منطقه شکوفه می دهد و محصول آن در اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل تیرماه قابل برداشت است.

به گزارش “صبح رابر” شهرستان کوهستانی  رابر  یکی از قطب های گیاهان دارویی است که بادام کوهی اولین گیاهی است که در فصل بهار قبل از درختان دیگر در این منطقه شکوفه می دهد و محصول آن در اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل تیرماه قابل برداشت است.

این گیاه علاوه بر فواید زیادی که برای طبیعت و منابع طبیعی دارد منبع درآمد خوبی برای ساکنان نزدیک رویشگاه های آن است که با برداشت و فروش محصول نصیب آنها می شود.

photo_2017-08-23_20-49-01
محصول این درخت درابتدا به صورت تلخ و خام برداشت و می توان پس از شیرین سازی  مغز آن به عنوان نوعی آجیل مورد استفاده قرار می گیرد و روغن آن نیز در موارد خوراکی و دارویی کاربرد دارد.
با توجه به این که بوته این درختچه خود رو است نیاز به نگهداری و هزینه های دیگر ندارد بادام کوهی نام درختچه ای با برگ های باریک و کوچک با ارتفاع دو ونیم تا سه متر در اقلیم نیمه خشک ایران و در دامنه ارتفاعی ۸۰۰تا دوهزار و۷۰۰متر از سطح دریا می روید.
بادام کوهی گیاهی مقاوم است وبه عنوان یکی از بهترین گونه های کوهستانی برای تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک از طریق نفوذ ریشه آن در عمق زمین و وجود سایه برای تبخیر کمتر رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی، گرما، مهار روان آبها، سیلاب ها و جلوگیری از خسارت های ناشی از آن است .

این درختچه در خاک های عمیق و نیمه عمیق، سنگ ریزه دار و روی تشکیلات آهکی، سیلیسی در شیب های ملایم کوهستان ها رویش دارد.
خواص این گیاه از جمله مواردی چون ضدعفونی کننده بودن، تسکین دهنده درد، تقویت ریه و طحال، ملین و نرم کننده سرفه های خشک، استفاده به عنوان سرمه چشم، ضماد آن برای زخم های کهنه و زخم های عصبی است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب