پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:47:46 - سه شنبه 2 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در رابر
برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال با مشارکت بهزیستی و شبکه ومرکز بهداشت در ۵۷ پایگاه با همکاری ادارات از اول تا ۳۰ آبان امسال در تمامی مراڪز سنجش بینایی مستقر درمهدڪودڪ ها ، پیش دبستانی ها و خانه های بهداشت شهرستان رابر اجرا می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ رییس اداره بهزیستی رابر، سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم قبل از پنج سالگی خواند و گفت:  ڪودڪان سه تا شش ساله باید هر ساله مورد معاینه قرار گیرند.

وی افزود: شهرستان رابر ۱۹۵۰ ڪودڪ ۳تا۶ ساله وجود دارد ڪه در طول اجرای این طرح در ۵۷ پایگاه مورد سنجش بینایی قرار میگیرند و در صورت ابتلا به عیوب بینایی تحت درمان قرار می گیرند.

سالاری گفت: این طرح با هدف جلوگیری از بروزنابینایی و ڪم بینایی در ڪودڪان و ڪاهش معلولیت در جامعه ، ڪاهش هزینه های ناشی از بروز معلولیت در جامعه و ڪاهش هزینه های درمان با توجه به تشخیص به موقع اجرا می شود.

رییس اداره بهزیستی رابرگفت: این طرح با همڪاری فرمانداری، شبکه ومرڪز بهداشت، آموزش و پرورش، شورای شهر و شهرداری واداره تبلیغات اسلامی و نمایندگی صداوسیما اجرا می شود.

شایان ذکر است؛ طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال ظهرامروز با حضور فرماندار و رئیس اداره بهزیستی شهرستان در یڪی از مهد ڪودڪ های شهر رابر  آغاز شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب