پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:37:22 - جمعه 10 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقوع روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین در کشور خشونت علیه زنان نیست؟/ در چندجای۲۰۳۰ به برابری جنسیتی اشاره شده است
کارشناس مسائل زنان و خانواده گفت: در چندجای سند ۲۰۳۰ به برابری جنسیتی اشاره شده که اگر حقیقت این برابری روشن شود خود زن‌ها خواهان اجرا نشدن آن می‌شوند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی بررسی خشونت علیه زنان که دیروز به همت دفتر خواهران اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: در بحث خشونت علیه زنان خلاء‌های قانونی بسیاری داریم؛ مثلا الان مهریه خود یک ظلم به زن است به گونه‌ای که اگر یک زن بخواهد مهریه اش را مطالبه کند مرد تا این موضوع را بفهمد طلاق را پیش میکشد و یا زندان میرود که باعث پاشیدن خانواده می‌شود.
وی افزود: در بحث مهریه می‌شد یک قانون به این صورت تصویب کرد که اگر مرد در هنگام ازدواج توانایی پرداخت را نداشت این پرداخت بماند برای زمانیکه تواناییش را بدست می‌اورد به این صورت که اگر خانه‌ای می‌خرد سهم مهریه‌ی زن را از ان خانه بدهد. یعنی به اسمش بزند؛ البته با سود یا ربای چندین ساله‌ی ان که در اینجا اتفاقا ربا حلال است.
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بررسی خشونت علیه زنان در کشورهای غربی خوب است چرا که باعث میشود نتیجه راه هایی را که ان‌ها رفته اند ببینیم و انرا تکرار نکنیم؛ البته صرفا بررسی کردن این موضوع کافی نیست و باید مدلی را برای زنان طراحی کنیم که بتواند مشکلات این قشر را حل کند.
روح افزا با اشاره به اینکه در چندجای سند ۲۰۳۰ به برابری جنسیتی اشاره شده که اگر حقیقت این برابری روشن شود خود زن‌ها خواهان اجرا نشدن آن می‌شوند، گفت: پیش فرضی وجود دارد که خشونت در آمریکا بیشتر از اروپاست. باید بگویم که کاملا برعکس این موضوع حقیقت دارد.
وی با بیان اینکه الان زنان در راس دولت سیاسی اند، اما به فکر زنان و حل موضوعات آنان نیستند، اضافه کرد: سوال این است که آیا باب شدن ازدواج سفید خشونت علیه زنان نیست؟ آیا سقط جنین در حالی که بنابر گزارش وزارت بهداشت سالانه با ۳۵۰۰۰۰ هزار مورد یعنی روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین مواجه ایم خشونت علیه زنان نیست؟ واقعیت این است که الان تنها دغدغه شده ورزشگاه رفتن زنان!

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب