پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:45:06 - سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وظیفه جوانان در دوران غیبت چیست؟
استاد درس خارج فقه در کرمان در پاسخ به این سوال که وظیفه جوانان در زمینه ظهور و انتظار چیست،گفت:جوانان به دلیل اینکه تمامی قوایشان از نظر انرژی، استعداد، قدرت یادگیری، ابتکار و هنر در اوج است و آمادگی کامل دارند؛ بنابراین انتظار از جوانان بیشتر است و باید خود را برای ظهور مصلح آماده کند

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقه در کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به عنوان هفته جوان به نام «جوان، معنویت و انتظار» اظهار کرد: باید بدانیم که منتظر واقعی چه کسی است و  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شب عملیات منتظر آغاز عملیات بودند  به این معنی که لباس های رزم خود را پوشیده،کلاه آهنی بر سر کرده و پوتین ها را بسته بودند و منتظر فرمان فرمانده می ماندند تا عملیات را آغاز کنند.

 

 

وی ادامه داد: اما کسی که هیچ آمادگی ندارد و تمرینی نکرده است به این فرد نمی توان گفت که منتظر انبیاء خواهد بود؛ ما اگر منتظر ظهور حضرت، قیام جهانی و اجرای عدالت در جهان هستیم؛این مسئله به این معنا است که ما خودمان را برای ظهور آماده کرده ایم و فقط منتظر فرمان هستیم ؛ همان گونه که حضرت ولی عصر (عج) دائما در حال انتظار هستند و در اوج  فقط منتظر صدور فرمان از ناحیه خداوند هستند .

 

 

استاد درس خارج فقه در کرمان تصریح کرد: بنابراین کسی که می خواهد منتظر باشد باید همه اقدامات را در این زمینه انجام دهد و فقط منتظر فرمان نهایی در ابن راستا باشد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه کسی که در زمینه انتظار آموزشی ندیده است و ایمان و تقوای خود را تقویت نکرده و هیچ اقدامی به منظور حل مشکلات در جامعه و اجرای عدالت انجام نمی دهد؛ به این فرد نمیتوان گفت که منتظر ظهور است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص انتظار دو فضای ظاهری و باطنی داریم که باید خودمان را در این زمینه آماده کنیم، ابراز کرد: شخصی از پیامبر اکرم(ص) سوال کرد که قیامت چه زمانی برپا خواهد شد حضرت فرمودند که برای قیامت چه کسی آماده است؛ بر همین اساس اگر کسی سوال کند که امام زمان کی ظهور میکند ؛ باید پرسید که شما برای ظهور چه کاری انجام داده اید؟

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی در پاسخ به این سوال که وظیفه جوانان در زمینه ظهور و انتظار چیست، بیان کرد: جوانان به دلیل اینکه تمامی قوایشان از نظر انرژی، استعداد، قدرت یادگیری، ابتکار و هنر در اوج است و آمادگی کامل دارند؛ بنابراین انتظار از جوانان بیشتر است و باید خود را برای ظهور مصلح آماده کند .

 

 

استاد درس خارج فقه در کرمان تأکید کرد:جوانان ما باید در فراگیری علوم، آمادگی جسمی و روحی ، معنویت و جهاد باید همت کنند؛ چرا که کمیل خوان ها شمشیر خواهند زد، افرادی که اهل مناجات هستند در میدان حضور دارند؛ جوانانی همچون  شهید محسن حججی که با این فضاها در ارتباط بودند و در زمان ما زندگی می کردندخود را به اوج آمادگی انتظار رساند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی در پایان خاطر نشان کرد: از جوانان انتظار می رود که اهل مطالعه فعالیت، معنویت، کار جهادی، تحصیل علم باشند و به منظور حل مشکلات روحیه مطالب گری و عدالت خواهی در صحنه داشته باشند چرا که پیام انقلاب اسلامی نیز همین است.

 

 

تهیه و تنظیم:سیروئی نژاد

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب