پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:32:50 - چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۰ نکته از سخنان مهم رهبر انقلاب درباره ترامپ و برجام
سخنان مهم امام خامنه‌ای درباره ترامپ و برجام، حاوی نکات بسیار مهمی بوده است. در این گزارش، مهمترین نکات را می‌توانید بخوانید.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به‌مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان حضور یافتند و در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان، سخنان بسیار مهمی را درباره اظهارات ترامپ و برجام بیان کردند.

روز گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی سخنان رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام و بلافاصله، فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید را نیز امضا کرده بود.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: از این لحظه توافق بین ایران و ۵ کشور است. ۱+۵ دیگر یکی را از دست داده و از این پس باید منتظر باشیم که ۶ کشور چگونه به تعهد خود عمل می‌کنند. به وزارت خارجه دستور دادم ظرف هفته‌های آینده با ۵ کشور مذاکرات را ادامه دهد اگر به این نتیجه رسیدیم با همه این کشورها به نتایج برجام می‌رسیم علی‌رغم خواسته آمریکا برجام پایدار می‌ماند اما اگر ببینیم منافع ما تضمین نمی‌شود تصمیمات نظام را اعلام می‌کنم. (لینک)

در ذیل می‌توانید، ۱۰ نکته مهم از سخنان امروز امام خامنه‌ای را می‌خوانید:

 * “به ۳ کشور اروپایی اعتماد نکنید”

۱- بارها گفته بودیم «به آمریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.

* “بعید است اروپایی‌ها تضمین قطعی و قابل اعتماد به ما بدهند”

۲- اگر توانستید تضمین قطعی و قابل اعتماد [از اروپایی‌ها] بگیرید که البته بسیار بعید است، اشکالی ندارد و حرکت را ادامه دهید، وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.

*”مسئولان در معرض آزمون بزرگ؛ آیا عزت و اقتدار این ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟”

۳- مسئولان در معرض «آزمون بزرگ» قرار دارند که آیا عزت و اقتدار این ملت را حفظ خواهند کرد یا نه. باید عزت و منافع ملت به معنی واقعی کلمه تأمین شود.

* “شما غلط می‌کنید”

۴- علاوه بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می گویم «شما غلط می کنید».

* “برخی چهره‌های شناخته شده می‌گفتند چرا بر روی مسئله هسته‌ای می‌ایستید”

۵- وقتی مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها شروع شد، برخی چهره‌های شناخته شده به اینجانب می‌گفتند «چرا بر روی مسئله هسته‌ای می‌ایستید»، این مسئله را کنار بگذارید تا آمریکایی‌ها خباثت و دشمنی نکنند.

* “دشمنی آمریکا و بهانه‌گیری آنها تمام نشد”

۶- مسئله هسته‌ای را به شکلی که مخالفان ایران می‌خواستند قبول کردیم و زیر بار رفتیم اما دشمنی آمریکا و بهانه‌گیری آنها تمام نشد.

* “آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است”

۷- اگر فردا اعلام کنید که دیگر موشک تولید نمی‌کنیم یا برد آنها را محدود می‌کنیم این مسئله تمام می‌شود، اما حتماً یک بهانه و قضیه دیگر را مطرح می‌کنند چرا که دعوای آنها با ما بنیادی است و آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است.

* “ترامپ هم روزی بدنش زیر خاک می‌رود اما جمهوری اسلامی همچنان ایستاده”

۸- رفتار زشت و سخیف ترامپ را قابل انتظار خواندند و با اشاره به استمرار خباثت همه مسئولان مختلف آمریکایی در همه سال‌های پس از انقلاب: کسانی که آن خصومت‌ها را نسبت به ملت ایران انجام می‌دادند، اکنون استخوان‌های‌شان زیر خاک است اما جمهوری اسلامی ایستاده است، این آقا هم روزی بدنش زیر خاک می رود اما جمهوری اسلامی همچنان ایستاده و سرافراز خواهد بود.

* “مسئولان محترم تلاش کردند اما نتوانستند”

۹- یکی از این شروط، تضمین کتبی و امضای رئیس‌جمهور وقت امریکا مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها بود، البته مسئولان محترم تلاش کردند اما نتوانستند و نتیجه‌اش این شد که بعد از دو سال و نیم عمل کردن ایران به همه تعهدات، رئیس‌جمهورآمریکا ضمن خروج از برجام، ملت ایران را تهدید هم می‌کند!

* “خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملت”

۱۰- دشمنی مستمر، عمیق و براندازانه آمریکایی‌ها، دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند.

منبع: تسنیم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب