پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:34:54 - جمعه 4 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم تضمین‏ هاى اروپابه ایران براى ادامه برجام‏/ضرورت توجه به مدیریت مصرف به عنوان رکن اقتصاد مقاومتی/وعده های محقق نشده آب منطقه ای وسایر مسئولین درراستای رفع مشکلات روستاهای بالادست سد صفارود
خطیب جمعه رابر با بیان تضمین‏ هاى اروپابه ایران براى ادامه برجام‏ گفت: ما بناى دعوا با اروپا را نداریم اما این سه کشور اروپایى نشان داده‏ اندکه درحساس‏ترین مواقع، باآمریکاهمراهى کنند. حرکت زشت وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات هسته ‏اى وتقسیم نقش پلیس بدوپلیس خوب باآمریکاوهم ‏چنین مانع ‏تراشی دولت انگلیس درقبال حق خریدکیک زردبراساس برجام رانمونه‏ هایى ازهمراهى اروپاباآمریکاهستند؛اروپایى ‏هاحرفهایى مى ‏زننداماتاکنون ندیده‏ ایم که به ‏معنى واقعى کلمه درمقابل آمریکا ایستاده باشند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با اشاره به حدیث قدسی معراج که گفت‌وگویی میان خداوند متعال و پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله است، در باره ویژگی انسان های اهل دنیا واهل آخرت گفت: “اهل دنیا کسانی هستند که زیاد می‏خورند و زیاد می‏خندند و می‏خوابند و از خود راضی و از دیگران طلب کارند، خشم می‏گیرند و کمتر خشنود می‏شوند، نه در برابر بدی ها از کسی عذر می‏خواهند و نه اگر کسی از آنها عذر طلبد می‏ پذیرند، در اطاعت خدا تنبل و در معصیت شجاعند؛ آرزوهای دور و دراز دارند وصبور نیستند، حسابرسی نفس ندارند،حرافند، از مردم انتظار بسیار دارند و همواره بدی های مردم را بازگو می کنند و نفعشان برای مردم کم است”.

وی درباره ویژگی های اهل آخرت همان  متقین و مؤمنین گفت: اهل آخرت؛  چهره با نجابت و حیای فراوان دارند، عاقلانه عمل می کنند، عقل و فکر دارند و با فکرو عقل حرکت می کنند، اهل خیرند، اهل نیرنگ نیستند، مردم از آنان در آسایش اند، سنجیده سخن می گویند، محاسبه نفس دارند،  چشمشان به خواب می رود دلشان بیدار است، چشمشان گریان و دلشان به یاد خدا واهل ذکرند، در آغاز نعمت اهل حمد و در پایان آن شاکرند، دعایشان در پیشگاه خداوندمقبول است، ملائکه از آنان خشنودند، خدا دوست دارد سخنان آنان را بشنوند، لحظه از خدا غافل نیستند، اسراف در لباس ندارند،  خدا در نظر آنان زنده و بزرگ است، کسانی که به آنان پشت کرده اند می خوانند و کسانی که به آنان روی می آورند می پذیرند، اهل گذشتند ، صبورند، ایثار دارند، دنیا و آخرت در نظرشان یکسان است، در عمرشان روزی هفتاد بار به خاطر مبارزه با نفس و مخالفت با  هوای نفس میمیرد.

خطیب جمعه رابر افزود: در این ماه مغفرت از خداوند بخواهید چنین معرفتی را به همه ما عنایت کند و به ما توفیق دهد که قدر چنین اشخاصی را بشناسیم و شکر نعمت وجودشان را به جا بیاوریم.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز دهم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س)گفت: خدمات این بانویی بزرگ اسلام در کنار پیغمبر وآن ثروت حضرت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اسلام داشت، ظهر فردا نقش حضرت خدیجه (س) را برای مردم  بیان خواهم کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روز پنج شنبه ۱۰ خردادماه، مصادف با ۱۵ ماه رمضان عنوان کرد: نیمه ماه رمضان سالروز ولادت با سعادت  امام حسن مجتبى(ع)،  روز اکرام و آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان است. وی به شبهه ای در بین جوانان برای تضعیف  این امام همام  وجود دارد که چرا  امام حسن مجتبی علیه السلام  قیام کرد؛ اشاره ای داشت.

وی با اشاره به  سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با دستندرکاران نظام، به جوانان متذکر شد: این سخنرانی مقام معظم رهبری را چندین مرتبه گوش دهند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره  فرمایش مقام معظم رهبری به تکرار تعبیر «براندازى» در صحبت‏هاى مقامات آمریکایى گفت: این تعبیر،جدیدنیست ومقامات آمریکایى ازابتداى پیروزى انقلاب اسلامى،آن ‏رابه ‏کارمى ‏بردند، حتى هم آن رئیس جمهورى که مى‏ گفت «به‏ دنبال براندازى نیستم»،به ‏دنبال براندازى بودونیت واهداف اونیزمشخص شد.

وی افزود: اینها عددی نیستند که بخواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با هزاران شهید گلگون کفن این انقلاب را براندازی کنند.

خطیب جمعه رابر با بیان تجربیات و درس‏هاى مهم درباره آمریکا گفت: تجربه‏ ى اول این است که دولت جمهورى اسلامى نمى ‏تواندباآمریکاتعامل بکند؛ این تجربه اول. چرا؟ براى خاطر این‏که آمریکاپابندبه تعهدات خودش نیست.

وی افزود: نگوییداین‏هاکاراین دولت است وکارترامپ است. نه! دولت قبل آمریکاهم که بامانشست وصحبت کرد؛ آن‏هاهم همین ‏جورعملکردند، به شکل دیگرى نقض کردند. آن‏هاهم تهدیدکردند،آن‏هاهم برخلاف تعهدات خودشان عمل کردند. این، جواب آن کسانى‏که بارهاوبارهابه مادرطول زمان مى‏ گفتندکه آقاچراباآمریکامذاکره نمى‏ کنید،چراباآمریکاتعامل نمى ‏کنید،این جوابش.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: تجربه‏ ى دوم،عمق دشمنى آمریکاباایران است. دشمنى آمریکابرمحورمسأله ‏اى مثل اتمى نیست، بحث فراتر است: نظامى که قد برافراشته و نسبت به آمریکا هیچ ملاحظه‏ کارى‏اى نمى‏کندوپرچم اسلام رادردست گرفته است. آمریکاباچنین نظامى عمیقاًمخالف است. آمریکامى ‏خواهدمؤلفه‏ هاى قدرت رادرجمهورى اسلامى ازبین ببرد.

وی افزود: تجربه‏ ى سوم این است که انعطاف در برابر این دشمن، تیغ او را کُند نخواهد کرد بلکه او را گستاخ‏ترخواهدکرد؛همان بوش دوم درمقابل انعطاف دولت وقت،اسم محورشرارت راروى اوگذاشت. اگرمى‏ خواهیدکارى کنیدکه دشمنى کم شود،انجام بدهیدولى راهش نرمش وانعطاف نیست.

خطیب جمعه رابر در ادامه یادآور شد: تجربه‏ ى چهارم این است که ایستادگى در مقابل آمریکا باعث عقب نشاندن او مى‏ شود. این‏که سازمان ملل حق غنى‏ سازى ماراامروزبه رسمیت شناخته،منشأش مذاکره نیست،منشأش پیشرفت مادرزمینه‏ ى هسته ‏اى است که این‏ها حالا بهترراضى شده‏ اند.

وی تجربه‏ ى دیگر را،گره نزدن مسائل کشور به برجام و مسائل خارجى خواند و افزود: ما نباید مسائل کشورمان را به امرى که از اختیارمان خارج است گره بزنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان تضمین‏ هاى اروپابه ایران براى ادامه برجام‏ گفت: ما بناى دعوا با اروپا را نداریم اما این سه کشور اروپایى نشان داده‏ اندکه درحساس‏ترین مواقع، باآمریکاهمراهى کنند. حرکت زشت وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات هسته ‏اى وتقسیم نقش پلیس بدوپلیس خوب باآمریکاوهم ‏چنین مانع ‏تراشی دولت انگلیس درقبال حق خریدکیک زردبراساس برجام رانمونه‏ هایى ازهمراهى اروپاباآمریکاهستند؛اروپایى ‏هاحرفهایى مى ‏زننداماتاکنون ندیده‏ ایم که به ‏معنى واقعى کلمه درمقابل آمریکا ایستاده باشند.

وی افزود: ۳ کشور اروپایى در ۱۴- ۱۳سال قبل یک بدعهدى بزرگى کردند در مذاکرات هسته ‏اى سال‏۸۴- ۸۳، قول دادند و عمل نکردند، باید ثابت کنند امروز آن بى‏ صداقتى وبدعهدى آن روزرانخواهندداشت.

خطیب جمعه رابر یادآور شد: در دو سال گذشته آمریکا بارها برجام را نقض کرده است و اروپایى‏ هاساکت مانده ‏اند. اروپابایدآن سکوت راجبران کند.

وی تأکید کرد: آمریکا قطعنامه‏ ى۲۲۳۱ را نقض کرده است؛ اروپا باید یک قطعنامه علیه نقض آمریکا، صادر کند.اروپا باید متعهد شود که بحث موشکى و منطقه ‏اى جمهورى اسلامى را مطرح نخواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: اروپا باید با هرگونه تحریم جمهورى اسلامى مقابله کند و مقابل تحریم‏ هاى آمریکاصریح بایستد.

وی افزود: اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند. چنان‏چه آمریکایى‏ هاتوانستندبه فروش نفت ماضربه بزنند،بایدبتوانیم آن مقدارنفت که مى‏ خواهیم بفروشیم. اروپایى‏ هابه ‏نحوتضمین‏ شده ‏اى بایدجبران کنندونفت ایران راخریدارى کنند.

خطیب جمعه رابر گفت: بانک‏هاى اروپایى بایدتجارت باجمهورىاسلامى راتضمین کنند. مابااین سه کشوردعوانداریم،امااعتمادنداریم به آن‏ها؛آن هم متکى است به سابقه‏ شان.

وی افزود: اگر اروپایى ‏هادرپاسخگویى به مطالبات ماتعلل کردند،حق ایران براى آغازفعالیت‏هاى هسته ‏اى محفوظ است. وقتى دیدیم برجام فایده ‏اى ندارد، یکى ازراه ‏هایش این است که برویم سراغ بازیافت فعالیت‏ هاى تعطیل‏ شده.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با تأکید برهمت والای مردم در حمایت از ایتام، و خانواده ای بد سرپرست تحت پوشش در این ماه رحمت و مغفرت؛ با توجه مشکلات معیشتی و اقتصادی گفت:  در استان کرمان ۲۵ هزار یتیم و بد سرپرست و در شهرستان۵۰۰ یتیم و بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)داریم، این همت شما عزیزان را می طلبد، همه ما مسئولیم باید حامی ایتام و خانواده های بد سرپرست باشیم.

وی با اشاره به  پاداش کمک و تأثیر زیاد دنیوى و اخروى این اعمال خیر گفت:  به‏ گونه اى که مى ‏توانیم حامی فرزندان یتیم و خانواده های بد سرپرست کمیته امداد و بهریستی باشم چرا که خیر کثیر و یا باقیات الصالحاتى است.

وی، بر ضرورت حمایت و رسیدگی به محرومان و نیازمندان تأکیدکرد: با انفاق و کمک؛ کمیته امداد و بهزیستی را یاری کنید چون انفاق پیش از رسیدن به دست فقیر به دست خدا می رسد.

حجت الاسلام صادقی در رابطه با معاملات املاک و زمین دقت بیشتری در تحقیقات خود داشته باشیدگفت:  متأسفانه با سهل انگاری و یا اعتماد به فروشنده و بدون تحقیق و جستجو زمین و یا خانه ای را مورد معامله قرار می دهند و پس از چند گاهی با توجه به اینکه پول ردوبدل شده متوجه می شود که این ملک به چند نفر دیگر فروخته شده و یا بین وراث دیگر بوده و یا فضولتا و بدون هماهنگی فروخته که در نتیجه راه دادگاه و قانون جلو افراد می افتد.

وی با تأکید بر صرفه جویی در  مصرف آب و برق بیان کرد:  با توجه به کاهش بارندگی، اگر دقت لازم در مصرف آب را نداشته باشیم در تابستان با جیره بندی آب مواجه خواهیم شد و همچنین در مصرف برق، مقام معظم رهبری فرمودند: « یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بحث مدیریت مصرف می باشد».

خطیب جمعه رابر با اشاره به مشکلات مردم روستای رودبرافزود: طی جلساتی که با مسئولین داخل شهرستان و آب منطقه ای مبنی بر دادن امتیازات مثل آب، برق، گاز و بعضی تسهیلات به جوانان این روستا موافقت کردند؛ اما متأسفانه با برخوردی سرد و بی اعتنایی مسئولین مربوطه از جمله آب منطقه ای نسبت به وعده هایشان مواجه شد.

وی  از بختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی  و مسئولین دیگر خواستارشد: تا جلسه ای در اسرع وقت با شورا و دهیار و معتمدین این روستا داشته باشند تا مردم روستا از این وضعیت بلاتکلیفی در آیند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب