پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:09:37 - سه شنبه 22 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرقت تابلوهای جاده ای عاملی بر افزایش تلفات جاده ای استان
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت: متأسفانه مشاهده شده افرادی سود جو و نا آگاه ، بدون در نظر گرفتن اهمیت این تابلوها که عاملی مهم برای حفظ جان انسان ها میباشند، نسبت به ربودن آنها اقدام می نمایند که این امر علاوه بر اینکه حرکتی ضد اخلاقی است و گناهی بزرگ برای سارقین به دنبال دارد، موجب به خطر انداختن جان هزاران مسافر نیز گردیده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان؛ خداداد مقبلی  مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف مهم این اداره کل، تهیه و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای برون شهری و جاده های استان می باشد که هر ساله جهت تحقق این مهم ، هزینه های زیادی از منابع ملی و استانی و بیت المال صرف خرید اینگونه تابلوها می شود.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۲۴ هزار فقره انواع تابلو های هشدار دهنده، اخباری و ….در جاده های استان توسط عوامل راهداری نصب گردید اما متأسفانه مشاهده  شده افرادی سود جو و نا آگاه ، بدون در نظر گرفتن اهمیت این تابلوها که عاملی مهم برای حفظ  جان انسان ها میباشند، نسبت به ربودن آنها اقدام می نمایند که این  امر علاوه بر اینکه حرکتی ضد اخلاقی است و گناهی بزرگ برای سارقین به دنبال دارد، موجب به خطر انداختن جان هزاران مسافر نیز گردیده است.

مقبلی اذعان داشت: حفظ حریم راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی راه ها و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص درمحور های  منتهی به  شهرها و…از مهم ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان  در زمینه ارتقای ایمنی راه ها می باشد،  تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی جان آنان و مسافران  نصب شده است لذا سرقت تابلوهای جاده ای ، ایمنی تردد را کاهش و روند سوانح را افزایش می دهد.

 

مهرداد فیروزان معاون راهداری این اداره کل با تاکید بر اینکه تابلوها و روشن کننده های سولاری باعث افزایش ایمنی و امنیت، خصوصا در شب ها و باعث کاهش تلفات جاده ای می شود، گفت: از مردم عزیز بویژه ساکنین شهر ها و روستاهای حاشیه جاده ها تقاضا داریم در حفظ و نگهداری تابلوها و سولارهای مزبور با این اداره کل همکاری کنند تا سهم بزرگی در نجات جان مسافران ایفا نمایند.

 

وی با بیان این مطلب  که در سال گذشته تعداد زیادی از تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان به سرقت رفته است افزود:  سرقت تابلوها و تجهیزات و علائم ، علاوه براین که هزینه مالی زیادی  بر دولت تحمیل می‌کند از جنبه ایمنی نیز مشکل‌آفرین گردیده وباعث نا ایمن شدن جاده ها وافزایش سوانح و تلفات برون شهری شده است.

علی فروغی رییس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز گفت: جهت تامین روشنایی شبانه تابلو ها و علائم خاص  هزینه هنگفتی صرف تامین سولار های نوری  میشود لذا  فقدان تابلوهای مربوط یا تابلوهای اعلام خطر ، باعث کاهش دید رانندگان در شب و سردرگمی آنها و در نتیجه موجب خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

وی  یکی دیگر از وظایف اکیپ های راهداری  را تعمیر و شستشوی تابلوها و تلاش در نگهداری تابلوهای موجود عنوان کرد و افزود:  نیروهای پرتلاش راهداری این امر را به صورت مستمرانجام می دهند تا با نصب و نگهداری  علائم ایمنی امنیت جاده ها افزایش یابد.

فروغی تصریح کرد: برای جلوگیری از سرقت تابلوها با فرهنگ سازی در این زمینه به حضور پر رنگ رسانه ها و ائمه جمعه برای آگاه سازی جامعه نیاز است.

وی در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده  چنین سرقت هایی در اسرع وقت شماره پلاک وسیله نقلیه سارقین را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و یا به شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ ارسال نمایند…

انتهای پیام/نامجو

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب