پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:11 - چهارشنبه 27 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکتیک نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی برای غلبه بر دشمن
وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در […]

وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی، گفت: این تاکتیک به این معناست که نیازی به بلند سخن گفتن نیست بلکه می‌توان با نرمش خاصی در عرصه دیپلماتیک، افکار عمومی دنیا را همراه کرد.

محمدصالح جوکار ، اظهار کرد: وقتی دو نفر در مسابقه کشتی بخواهند به رقابت بپردازند باید جدا از بحث ایجاد خشونت با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و مهارت‌های خود بر حریف غلبه کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که از روش‌های صحیح و مناسب استفاده شود و با بهره‌گیری از قوانین از لحاظ حقوقی و جایگاهی بتوانیم بر دشمنانمان غلبه کنیم و خواسته‌های منطقی خود را به گونه‌ای بیان کنیم که دشمن آن را بپذیرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس یادآور شد: اصطلاح «نرمش قهرمانانه» که رهبری آن را در عرصه دیپلماسی مطرح کردند به این معناست که باید حقوق حقه ما برای دشمن روشن و شفاف شود و دشمن آن را بپذیرد. در این صورت است که می‌توانیم بگوییم قهرمان شده‌ایم، البته باید با روشی به دور از هرگونه خشونت و تنها با منطق، دلیل و استدلال بحث‌مان را به پیش ببریم.

جوکار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هدف اصلی ایران در سیاست خارجی، دستیابی مردم به حقوق حقه خودشان است، تاکید کرد: مهم این است که طرف مقابل هم حقوق ما را بپذیرد. البته برای رسیدن به این هدف روش‌ها می‌تواند متنوع و مختلف باشد در واقع ما باید با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و توان دیپلماتیک خود و بر اساس قوانین و حقوق بین‌الملل، حقوق خود را به دست بیاوریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به سفر هیات ایرانی و رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک و همچنین برگزاری مذاکرات ۱+۵ در حاشیه این سفر، گفت: احتیاجی به بلند سخن گفتن نیست بلکه باید با نرمش خاصی بتوانیم در عرصه دیپلماتیک، افکار عمومی دنیا را خصوصا در مذاکرات هسته‌یی همراه خود کنیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب