پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:27:48 - جمعه 29 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر :علم پیشوای عقل است و عقل تابع آن است
امام جمعه رابر به گزارش ” صبح رابر” حجت‌الاسلام جعفری  ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل حسینیه جامع  رابر اظهار داشت:توصیه به تقوای الهی می کند و توصیه  به بندگی و اجرای فرامین الهی و پیروی از دستورات نبی  مکرم اسلام و از فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) استفاده کنید،  تا از هر لغزشی […]

امام جمعه رابر

به گزارش ” صبح رابر” حجت‌الاسلام جعفری  ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل حسینیه جامع  رابر اظهار داشت:توصیه به تقوای الهی می کند و توصیه  به بندگی و اجرای فرامین الهی و پیروی از دستورات نبی  مکرم اسلام و از فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) استفاده کنید،  تا از هر لغزشی دور باشید.

امام جمعه محترم رابر: به مناسبت آغاز سال تحصیلی دو روایت در رابطه با مسئله علم بیان کردند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع)  می فرمایند : به وسیله علم  است که خداوند اطاعت و عبادت می شود و به وسیله علم است که معرفت خداوند و توحید او حاصل می شود ، به وسیله علم است صله رحم انجام می گیرد و حلال از حرام باز شناخته می شود .

چرا (صله رحم ، حلال از حرام  ،  معرفت و توحید ،اطاعت وعبادت و بندگی ) به واسطه علم است ؟

 آقای جعفری گفت :امیر المومنین علی (ع) جواب می دهند : علم پیشوای عقل است و عقل تابع آن است ، علم به عنوان جلودار عقل از آن یاد می شود سعادتمندان به واسطه علم الهام می یابند .و تیره بختان به واسطه همین که دنبال علم نبودند محروم می شوند ، اندیشیدن و خرد ورزی و این که انسان از بصیرت کامل  برخوردار بشود،  بسیار مهم است .

وی با اشاره به  روایت دیگر از امیرالمومنین علی (ع) علم رابهتر از ثروت می دانند ، در آن روایت  نورانی امتیازاتی را برای علم قائل می شوند ،  که هر کسی که دنبال علم باشد ، یقیناً موفقیتش بیشتر است .

و برای همه ما باز گو میکند که چرا علم افضل از ثروت و مال است ؟

وی گفت :امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند با هفت دلیل علم مهمتر از ثروت است :۱- چرا که علم میراث انبیاءاست و از طرفی مال  میراث فراعنه است، انبیاء امامان پیشوایان و بزرگان آمدند در این  که مردم را هدایت کنند و مردم را دلالت کنند و مردم وظیفه دارند تابع آنچه که پیامبران ،  علما وبزرگان باشند .

۲-علم به واسطه انفاق کم نمی شود اگر کسی علم داشته باشد و بخواهد زکاتش  را بدهد ، با نشر علم و با قلم نوشته وچاپ را به دیگران می رساند  و چیزی هم از خودش کم نمی شود ، از طرفی مال به واسطه اینکه به دیگری انسان بپردازد کم می شود .

۳- وقتی که انسان ثروت و مال داشته باشد احتیاج دارد که حافظی آنها را نگه داری کند ، و مواظبت کنند تا آنها هدر نرود ، اما از طرفی علم صاحب خودش را حفظ می کند و کسی اهل علم و  خبر ورز باشد به بیراهه نمی رود راه خودش را گم نمی کند ،کسی که علم به همراه بصیرت داشته باشد دیگر به اشتباه نمی افتد.

۴- می فرمایند:علم داخل در کفن می شود، اما علمی که به همراه انسان است همراه انسان وارد قبر می شود و در پیش روی انسان است ،مأنوس و به عنوان همراه انسان است اما اگر مالی داشته باشد  در دنیا باقی می ماند  .

۵- مال هم برای مؤمن و کافر هست  ،اما علم فقط برای انسانهای مؤمن هست .

۶- می فرمایند : مردم همه در امر دینشان احتیاج به عالم و دانشمند دارند اما در امر دین هیچ موقع انسان احتیاج به مال ندارد .

۷- می فرمایند : علم آدمی در گذر از صراط نیرو می بخشد ، انسان را از صراط عبور می دهد  اما ثروت مانع گذر از صراط می شود سؤال می کنند از اسان چرا اینجا خرج نکردی چرا خمس و زکاتش را ندادی ، اما علم باعث می شود انسان به راحتی از صراط عبور کند .

امیدوار هستیم که خدای تبارک و تعالی به همه  ما توفیق بدهد که اهل ایمان باشیم و اهل تقوا باشیم و گناه انجام ندهیم .

 خطبه دوم :

جعفری  هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره بزرگمردان تاریخ را در هشت سال دفاع مقدس گرامی داشت و گفت: آغاز هفته دفاع مقدس آغاز جنگ  تحمیلی با چارچوب نظامی، که رژیم بعث عراق در ۳۱ شهریور در سال ۱۳۵۹ آغاز کرد وآغاز کننده جنگ ،عراق و کسانی که با  ایشان متحد بودند ، مستکبرین از جمله کشور غربی که با رژیم بعث عراق  همراهی کردند . جنگی را آغاز کردند و ملت عزیز ایران دفاع کرد  و همه مردم آماده شدند در مقابل هجمه دشمن ایستادند و نگذاشتند درآن  طول ۸ سالی که بر ملت عزیز ایران گذشت حتی یک وجب خاک میهن جمهوری اسلامی ایران در دست رژیم بعث عراق بیفتد.

لذا جا دارد یاد حضرت امام بنیان گذار این مکتب و شهدای گرانقدر ، شهیدان سربلندی که در ایران اسلامی خون خودشان را ریختند تا این انقلاب و این نظام و این  ارزشها بماند . 

 وی گفت : جنگ آغاز شده و کشور ما یک کشور تازه انقلاب کرده و رژیم پهلوی را شکست داده و از طاغوت رها پیدا کرده ،هنوز کشور ما خیلی سر و سامانی پیدا نکرده،که دشمنان این کار را شروع کردند و از طرفی منافقین کور دل هم با شیوه های دیگری با شیوه های  نفاق علیه بزرگان ما و مسئولین نظام و علیه امامان جمعه و آن ترورها را به راه انداختند اما ملت عزیز و قهرمان  ایران اسلامی با توکل به خدا ،اعتقاد به خدا، بادعا ،با  توسل ،با نماز ،با نماز شب و راز و نیازی که با خدای تبارک و تعالی داشت با دست خالی در مقابل دشمنان ایستاد و پیروز شد .لذا این ۸ سال را عنوان ۸ سال دفاع مقدس از آن یاد می کنند .

 حجت الاسلام جعفری اذعان داشت :آن روحیه مهمی که انسان داشتند همه دنبال ارزشها بودند و همه با هم متحد و یک رنگ بودند همه مردم، مسئولین و غیر مسئولین دست در دست هم داشتند  و این یکی از مسائل پیروزی  ایران اسلامی بود . اگر مردم و نیروها با هم باشند ، در مقابل تمام هجمه های دشمن می توانند ایستادگی کنند و از طرفی مردم پیروی رهبری این نظام و بودند ، بنیان گذار این مکتب حضرت امام خمینی (ره) هر فرمایشی که داشتند مردم لبیک می گفتند و هر امری که از طرف ولی فقیه صادر می شد ،مردم قبول داشتند و پایبندی خودشان را نسبت به این نظام اعلام کردند و یک رهبری کامل و جامع که ایران اسلامی داشت و امروز هم اگر ما بخواهیم در همه صحنه ها موفق و پیروز باشیم باید از رهبر این نظام باید انسان اطاعت و پیروی کند و امروز رهبر این نظام به عنوان فرمانده کل قوا ، و به عنوان رهبر کل جهان است و به عنوان ولی امر مسلمین جهان و به عنوان مرجع تقلید ماست لذا باید از رهبر معظم  انقلاب اسلامی اطاعت و پیروی کنیم ؛تا در برابر همه حوادث و آسیب ها ان شالله موفق و سر بلند باشیم .

 جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه می فرماید ما در عین این که از جنگ بیزاریم اما باید آماده دفاع باشیم و این آمادگی را همیشه حفظ کنیم این را خطاب به همه نیروهای کشور انجام دادند .

وی بیان کرد :آغاز سال تحصیلی را محضر همه معلمین و همه دانش آموزان و همه فرهنگیان و کارکنان زحمت کشی که در اداره آموزش و پرورش هستند هم تقدیر و تشکر می کنم و هم به آنها تبریک عرض می کنم و خدا قوت به آنها می گوییم  .

آقای جعفری گفت :یک روایت خداوند متعال به حضرت داود (ع)  می فرماید: دانشمند و معلم موفق باید این صفات را داشته باشد

اولا دارای عقل باشد و ملایمت و مدارا ی با مردم و خلوص نیت دشته باشد کار را برای رضای خدا انجام بدهد صبر و شکیبا باشد و آن بخشندگی را در علم خودش آن چیزی که یاد دارد آنها را به دانش آموزان  برساند ،   و در کارها و زندگی روزمره اهل قناعت باشد .

و ی گفت : ودر مقابل دانش آموز موفق هم باید این خصوصیات را دشته باشد : اولا باید رغبت به تحصیل داشته باشد ، و اراده قوی داشته باشد تا بتواند دنبال علم باشد و علم ها را دریابد ،و آسودگی خاطر و آسایش و آرامش داشته باشد تا بتواند علمی را فرا بگیرد ،و دنبال انجام فرایض دینی باشد  یک دانش آموز موفق اهل نماز ،  دعا و قرآن  است دنبال عبادت است و از طرفی باید خدا ترس باشد هم باید حافظه قوی و دور اندیشی داشته باشد. دعا می کنیم همه دانش آموزان ، محصلین و معلمین ، اساتید ، مدیران همه موفق باشند .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب