پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:27:05 - جمعه 9 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیروهاى مسلح کشور در حادثه اخیر نمره قبولى دریافت کردند/«رونق تولید» دغدغه و شعارهمیشگی مقام معظم رهبری است/سردار سلیمانی شعار سال را با بخش های خصوصی به شهرستان رابر ورود دادند/مهمترین حادثه تاریخ بشر بعثت است
خطیب جمعه رابر با تشکر و قدردانی از نیروهاى مسلح کشور که در حادثه اخیر یک بار دیگر خوش درخشیدند و نمره قبولى دریافت کردند گفت: این نیروها اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى از ابتداى بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و به امدادرسانى پرداختند.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی  سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و  سیاسی  این  هفته رابر، با اشاره به تقوای عوام انجام واجبات و ترک محرمات الهی گفت:  انسان از هر مالی که شبه داردپرهیز کند این پرهیز از شبه ناک ها از تقوای خواص دوری از مباحات در پرتو اشتغال به واجبات و مستحبات است.

وی افزود: تقوای خواص آن است که آدمی علاوه بر اجتناب از محرمات، آن چه را که در دین خدا مکروه و ناپسند شمرده شده، ترک نماید و همراه با عمل به واجبات، به انجام مستحبات و آداب دینی اهتمام ورزد.

امام جمعه رابر گفت: برای کسب تقوای اخص،  تقوایی مخصوص معصومین(علیه السلام) وخوبان عالم است در مسیر گفتمان و عمل و خوی معصومین گام برداریم .

وی با اشاره به فرارسیدن روز معبث، پیامبر گرامی اسلام را  مظهر رحمت الهی خواند و گفت: بنا به روایات اگر کسی واسطه بخشش شد ثواب هفتاد حج تمتع و عمره آن هم حج مقبول را به او عطا می کند این ثواب عظیم است.

خطیب جمعه رابر بااشاره به  سه اصل  بخشش گفت: باید ببخشیم تابخشیده شویم، پیوند خود را به حضرت ولی عصر (ع)وصل کنیم با واسطه فیوضات الهی راهی جزعفو بخشش نداریم؛ اگر نبخشیم در تیم شیطان می رویم.حد وسط نداریم ، اهل بخشش خود را به رحْمَهً لِّلْعَالَمِینَ وصل کرد، اگر بر تیم شیطان قدم برداشتیم عمرمان چراگاه شیطان است از این نفس کشیدن مؤاخذه می‌شود .

وی با اشاره به دو صفت از صفات نیکوی الهی گفت: خداوند بارها خود را با این دو صفت معرفی کرده است؛« رحمان» صیغه مبالغه به معنای کثرت و فراوانی رحمت الهی است همه بشر را شامل می شود. «رحیم؛ صفت مشبهه بیانگر رحمت جاودان  و نعمت دائمی خداوند شامل همه بندگان مؤمن است بارالها  پیوند ما را با رحمت العالمین متصل بفرما.

 

خطیب جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت خویشتن داری  و با تبریک فرارسیدن ۲۷ رجب عید مبعث رسول  گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (علیه السلام) گفت: سرآغازی برای هدایت و سعادت جامعه بشری است این عید مبعث را به همه بویژه منتظران  ظهور در روز جمعه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی ، مبعث  را یکی ازبزرگترین اعیاد مسلمین دانست و افزود:  پیغمبر بزرگوار اسلام مبعوث شدند تا قافله سرگردان بشری را به سوی کمال، علم ، اخلاق و عدالت راندند و آنها را  یک قدم به مرحله کمال  انسانی نزدیک و نزدیک تر کنند.

خطیب جمعه رابر مسئله مبعث را مهمترین حادثه در تاریخ بشریت خواند وگفت: مبعث برای این است ظلمت و جهل را کنار بگذارد  و آن را به نورو علم مبدل سازد.

وی با اشاره فرارسیدن  ۲۵ رجب سالروزشهادت مبشر رحمت مصلح بشریت  امام موسی بن جعفر(علیه السلام ) ضمن تسلیت این روز گفت: حضرت امام موسى بن جعفر(ع) درسن‏۲۰سالگى عهده‏ دارمنصب امامت شیعه شدند ۳۵ سال امامت کردند و در این مدت رنج ها و سختی ها کشیدند که  افضل آن رنج ها و سختی ها گذراندن ۴ سال درزندان‏هارون الرشیدبود که به دست پلیدترین فرد زمان به شهادت رسید. امید دارم با این آمدن شهادت ها؛ دل ما از زنگار قدسیه امامان معصوم(ع)  صیقل یابد و درآن مسیر گام برداریم .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با تسلیت جان باختن ۱۹ نفر از هموطنان در دروازه شیراز و  تعدادی در حادثه سیل شمال  کشور گفت: نوروز امسال به دلیل شرایط جوی به تعطیلات ویژه و خاص تبدیل شد. خسارت های جانی و مالی متعدد به کشور وارد کرد.

وی افزود : درشرق استان  گلستان  طی ۴۸ساعت ۳۰۰میلی لیتربارندگی معادل با بارندگی سالیانه  کل شرق گلستان است.با این  وجود کارشناسان پیش  بینی  کردند قریب به هر یک قرن یک حادثه عظیم سیل در کشور داریم  که در هفتاد سال اخیر در استان های مختلف این سیل عظما و حادثه برانگیزی بود.

حجت الاسلام علیدادی  سلیمانی با بیان اینکه در چنین شرایطی وظیفه مسئولین در شرایط بحرانی چیست ؟ گفت: وظیفه مسئولین در شرایط  بحران در جایی که خشم طبیعت حاوی پیام های تلخ است اولین وظیفه آنها تلاش برای جلوگیری از تلفات و خسارات بیشتر است و ماموریت دوم آنان کمک به سیل زدگان و جبران خسارات در حد توان است.

وی افزود: دراین میان باید سرعت را مضاعف کرد و  هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، نکته مهم دیگرى است که اهمیتى کلیدى دارد. چرا که اگر هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف نباشد به عقیده بنده خود یک خسارت جدید است.

امام  جمعه رابر نیز اطلاع‏ رسانى مداوم و به موقع به مردم درباره وضعیت راه‏ها، نکات ایمنى و آمادگى براى حوادث غیرمترقبه مسأله مهم دیگرى خواند و گفت:  یکی دیگر ازوظایف مسؤولان حضور در صحنه است در این بحران ها و حوادث حضور  مسئولین در مابین مردم باعث  نشاط ، امید و دل گرمی بدنه مردم است.

وی با تشکراز اعضای هیأت دولت، عزل استاندار گلستان؛ به دلیل نبود وی در بحران حوادث اخیر در کنار مردم  را یک تصمیم صحیح و درست خواند گفت: در حوادث مسؤولان باید پا در رکاب مردم و در کنار مردم حضور داشته باشند.

خطیب جمعه رابر با تشکر و قدردانی از نیروهاى مسلح کشور که در حادثه اخیر یک بار دیگر خوش درخشیدند و نمره قبولى دریافت کردند گفت: این نیروها اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى از ابتداى بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و به امدادرسانى پرداختند.

وی افزود: بایداز بدنه مردم تشکر کرد که با کمک های مالی قدری از این بحران و خسارت ها کاستند، اگر بخواهیم از خیل این  قافله ها جا نمانیم امروز با کمک های مادی خود که کمیته امدادامام خمینی(ره) و هلال احمرجمهوری اسلامی جمع آوری می‌کنند ما هم با کمک های خودمان قدری از درد این بحران و مصیبت وآسیب دیدگی که به همنوعان ما رسیده است  ازآلام این درد بکاهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  با اشاره به شعار سال گفت:از سوی مقام معظم رهبری امسال به سال رونق تولید، کالا و اقتصاد نامگذاری شده است شعاری که دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری است چرا رونق تولید این مشخص است؛ بحث کاهش ارزش پول ملّى،قدرت خرید مردم ومشکل کارخانجات وکم‏ کارى وتعطیلى بعضى ازکارخانجات.

وی ، راه عبور از این مشکلات را «توسعه‏ ى تولیدملّى» و رونق تولید و کالا کلید دار مشکل این بحران دانست و  افزود: «رونق تولید» شعاری که دغدغه مقام معظم  رهبری است شعاری که  در ابتدای  سال ۹۴رهبر معظم انقلاب تأکید بر رونق تولید به عنوان آرمان اسلامی داشتند و در روز  اسفندماه سال ۹۲ به سران قوا بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان  کارآمد ترین بحث رونق تولید معرفی کردند.

امام جمعه رابر  با بیان اینکه در طول این  سالها رونق تولید؛دغدغه و شعار همیشگى رهبر انقلاب‏ است، عنوان کرد: باید تشکرکنم در این زمینه از سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی که علاوه بر مسائل نظامی؛ در مسائل اجرایی و  اقتصادی هم بی بدیل است و همتایی ندارد.

خطیب جمعه رابر گفت: از لطف و عنایت این سرلشکر سپاسگزارم که شعار سال «رونق تولید» را با بخش های خصوصی به این  شهرستان ورود دادند و  طرح هایی  ارائه دادند؛ از مسئولین در رأس آنها از فرماندار شهرستان می خواهم زمینه  اجرای این طرح ها را در اندک زمان فراهم نمایند که این طرح ها نقطه عطفی بر رونق تولید واشتغال جوانان  این شهرستان خواهد بود.

وی در بخش دیگر  سخنان خوددر بحث بین المللی به خوش خدمتی آمریکایی ها به صهیونیست ها در جولان اشاره  کرد و  گفت : اصل ماجرا این بود؛ ترامپ رئیس‏ جمهور آمریکا در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن اشغالگرى رژیم صهیونیستى در جولان سوریه را امضا کرد. رژیم  غاصب در جنگ های خود به  کشور ها عربی بلندی های جولان  سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحراى سینا در مصرکه بحمدالله از دست اشغالگران اسراییلی آزاد شد، این کشورها در سیطره اشغال اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی با بیان این سؤال که چرا بلندی های جولان گفت: جولان منطقه‏ اى باوسعت ۱۸۰۰ کیلومترمربع درخاک سوریه است که ۱۲۰۰ کیلومترمربع آن در اشغال رژیم  صهیونیستی است که بااردن وفلسطین اشغالى هم مرزبوده است .

وی بااشاره به اهمیت منطقه  جولان تصریح کرد: منطقه  جولان اهمیت  نظامی صرف ندارد این منطقه از نظر اقتصادی  فوق العاده ارزشمند است در منطقه جولان دریاچه آب شیرین گران‏بهایى است با وجود کمبود آب درمنطقه، این آب شیرین می تواند یک  گنج آشکار باشد، جولان بربسترى غنى ازنفت وگازخوابیده است. این منابع  اقتصادی در این  تصمیم گیری بی تأثیر نخواهد بود.

خطیب جمعه رابر افزود:هر جا که آمریکا و  اسرائیل  منافع را بدانند دنبال  ظلم و چپاول و غارتگری هستند با وجود  قطعنامه  ۴۹۷ شورای امنیت که اقدام اسرائیل در جولان را غیر قانونی  و مشروعیت نمی‌داند باز تجاوز کردند؛ منتها رییس‌ جمهور نادان آمریکا در بی اعتنایی و دهن کجی به قوانین  بین الملل هیچ حد و مرزی از خود نمی شناسند به رئیس جمهورآمریکا می گویم: این تصمیمات شتاب زده  زوال و نابودی اسرائیل در زمان حیات ما به دنبال خواهد داشت.امید دارم  زمانی برسد این غده سرطانی از روی صحنه جغرافیای  کره زمین محو گردد.

وی با اشاره به دوازدهم فروردین۵۸ گفت: ۹۸٫۲درصد مردم ایران  با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب پایه های جمهوری اسلامی را تثبیت  کردند، آن روز؛ مردم اولین نشانه ی مردم سالاری را از خود نشان دادند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: نقش مردم درپیروزی انقلاب  اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی و نقش مردم در تثبیت  جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی است حکایت از یک مردم سالاری دینی دارد.

وی در پایان با تشکر از لبیک استاندار کرمان  به نامه اینجانب در بحث قبور شهدای گمنام شهرستان افزود: در همین هفته مبلغ ۵۰میلیون تومان برای ساخت قبورمطهر  شهدای گمنام اختصاص داده شد از استاندار کرمان  کمال تشکر و سپاسگزاری را  دارم

خطیب جمعه رابر، همچنین به روز ۱۳ فروردین ماه  روز طبیعت  اشاره کرد وگفت: با طبیعت مهربان باشید و این مهربانی را به فرزندان خودهم آموزش بدهید.

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب