پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:39:38 - یکشنبه 31 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محتوای متن نامه اوباما به روحانی
اوباما در این نامه اعلام کرده است که پیام انتخابات ایران را شنیده است و سپس با تحریف این پیام، آن را در جهت حل مشکل روابط خارجی دانسته است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا خبرهای دریافتی خبرنگار ویژه اخبار محرمانه حاکی از آنست که نامه اوباما به روحانی در […]

اوباما در این نامه اعلام کرده است که پیام انتخابات ایران را شنیده است و سپس با تحریف این پیام، آن را در جهت حل مشکل روابط خارجی دانسته است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا خبرهای دریافتی خبرنگار ویژه اخبار محرمانه حاکی از آنست که نامه اوباما به روحانی در ۳/۶/۹۲ ارسال شده و بخش اول نامه به پیام انتخابات سال ۹۲ اختصاص دارد.
اوباما در این بخش اعلام کرده است که پیام انتخابات ایران را شنیده است و سپس با تحریف این پیام، آن را در جهت حل مشکل روابط خارجی دانسته است. بنابراین گزارش، در بخش دیگری از نامه به سابقه فعالیت‌های هسته‌ای پرداخته و مدعی شده است که ما هیچ‌گاه حق شما را برای فعالیت صلح‌‌آمیز هسته‌ای انکار نکرده‌ایم.
اوباما در بخش دیگری سپس خواهان رفع ابهامات در مسئله هسته‌ای شده و متعهد شده که به سرعت تحریم‌ها تعدیل خواهد شد.
اوباما آنگاه اعلام کرده است که پیشنهادهای جدیدی هم برای ایران دارد و در پایان اشتون را نماینده خود در مذاکرات معرفی کرده است. براساس اطلاع اخبار محرمانه پاسخ و موضع ایران کوتاه و مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت بوده است.
لازم به ذکر است منابع رسمی هنوز خبری از محتوای نامه منتشر نساخته اند.

حسن روحانی در مصاحبه ای اخیرا در خصوص رد و بدل شدن نامه بین او و رئیس‌جمهور آمریکا نیز توضیحاتی داد. و گفت: «از نقطه نظر من، لحن نامه اوباما مثبت و سازنده بود.» اشاره روحانی به نامه‌ای است که رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان تبریک پیروزی در انتخابات برای وی ارسال کرده بود.

روحانی در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگار آمریکایی مبنی بر دیدار احتمالی او با باراک اوباما در نیویورک گفت: دیدار با اوباما در دستور کار سفر من نیست اما هرچیزی در دنیای سیاست امکان پذیر است البته بسته به شرایطی که بوجود می آید.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر به نیویورک نیز گفت:‌ ما می‌خواهیم مواضع‌مان را در مجمع عمومی سازمان ملل، راجع به سیاست خارجی، مسائل بین‌المللی و از جمله مسائل هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای به صراحت بیان کنیم. انتظار ما این است که دنیا صدای ما را بخوبی بشنود.

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب