صداپیچ «خطرناک » حادثه ننیز چشمانتظار تدبیر مسئولان
رابر در سوگ علمدارکربلا
ارسال ۲۰۰۰ باکس آب معدنی به خلیج فارس
رزمایش پدافند تداوم کارکرد نانواییهای در رابر
۳۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی بافت، رابر و ارزوئیه به مناقصه میرود
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر از چند طرح اشتغالزایی در سطح شهرستان
جوابیه شهابی، مسئول جایگاه پمپبنزین، درباره علت صفهای طولانی سوخت
مراسم شام غریبان در حسینیه جامع رابر
همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه دیوران
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
موج هشتاد و پنجمین شب از «شبهای اقتدار» در رابر
مراسم سالگرد شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت در رابر
قلبی که با ایستادگی برای وطن میتپد
«رژه کالسکهسواران» در شهرستان رابر برگزار شد
«جنگ رمضان»؛ میدان تربیت نسل انقلابی
به گزارش صبح رابر ، ظهرامروز باحضور سردارسرلشکر حاج قاسم سلیمانی ، امام جمعه رابر، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار رابر، مدیرعامل شرکت جهادنصر استان کرمان، مدیرعامل شرکت آهن گهرزمین استان، وجمعی از مسئولین استانی وشهرستانی کلنگ پروژه تهیه وتولید، فراوری وبسته بندی گیاهان دارویی در قنات ملک رابربه دست دختر شهید به زمین زده شد.
سعیدی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: کلنگ اولین کارخانه فراوری داروهای گیاهی استان درشهرستان رابر در زمینی به مساحت یک هکتار وقابل توسعه به ۵هکتاربا حدود ۶۰میلیارد تومان اعتبار اولیه به زمین زده شد .
وی افزود: با بهره برداری ازاین پروژه اشتغال تعداد زیادی از جوانان ومهندسین بیکار را به خود اختصاص
خواهد داد.
سعیدی با اشاره به اینکه کشور ما زیستگاه بیش از ۸هزار گیاه دارویی است که قریب ۲۳۰۰نوع آنها مورد استفاده قرار می گیرند گفت: درکشور ما به جهت شرایط آب وهوایی واقلیم نسبتا گرم وخشک مواد دارویی موثرتری برداشت می شود.
وی افزود : یکی از سیاست های جهادکشاورزی استان توسعه گیاهان دارویی است که به آب کمی نیاز دارند و ازظرفیت اقتصادی وصادراتی بالایی برخوردارهستند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان اظهارداشت : اولین کارخانه تهیه وتولید، فراوری وبسته بندی گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت بالای تولید داروهای گیاهی دراین منطقه احداث می شود که کشاورزان نسبت به توسعه کشت گیاهان دارویی رغبت بیشتری نشان دهند.
وی افزود: دراستان کرمان ۳۵۰هزارهکتاربادام کوهی و بیش از ۴۰۰هزارهکتاربنه کوهی داریم که می تواند براقتصاد منطقه تاثیرگذارباشد.
























