پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:03:59 - شنبه 5 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
استقلال آزادی و عدالت دلیل دشمنی ۴۰ ساله با این نظام است/انقلاب اسلامی سنگ محکی برای پالایش افراد است
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دوره ی ۴۰ساله ی انقلاب به دلیل داشتن نظامی متفاوتتر از نظام های موجود در دنیا در ابعاد استقلال، آزادی، عدالت و استکبارستیزی؛ دشمنان فراوانی داریم که در همه سالهای بعد از انقلاب توطئه هایی را ایجاد کردند.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از “راه آرمان” سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری گفت: کرمان مفتخر است که بخش مهم روحانیت آن پدر جانباز، شهید و ایثارگر است و از طرفی توجه به حضور و تعبد در نمازجمعه و دیگری اقتدا به ولی فقیه از ویژگی های شاخص است.

وی با اشاره به تجلیل حجت الاسلام علیدادی از آیت الله جعفری تشریح کرد: اینگونه مراسمها فقط تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از اسلام و روحانیت است.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تاریخ اسلام مملو از انسان های تاثیرگذار است و بعضی ها در برخی از بحران ها فراموش شده اند اما خداوند به برکت اسلام یاد آن ها را زنده نگاه داشت.


سرلشکر سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی در کنار احیای اسلام، احیای اخلاق را هم دارد.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در ایران گفت: امروز از نظر جامعه ما، معیار نمایندگی مجلس مرحوم مدرس است.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در همه ادیان ها روحانی وجود دارد و از طبقه ی ویژه ای برخوردار است و عموما از امتیازات طبقه ای و مالی برخوردار است و بخشی نیز در چارچوب بسته و وراثتی می باشد.

روحانیت وراثتی در آل سعود دلیل اختلافات طبقاتی است

سرلشکر سلیمانی تشریح کرد: در وهابیت و آل سعود مراتب وراثتی دیده می شود که منجر به اختلافات طبقاتی می شود اما در روحانیت شیعه نه تنها امتیازات طبقاتی وجود ندارد بلکه همه این موارد مطرود است و فقط فضائل اخلاقی ملاک است.

وی با اشاره به این که مسئله ی سیستم تربیتی در حوزه های علمیه ی تشیع برتری ویژه ای نسبت به دیگر ادیان دارد بیان کرد: در سیستم تربیتی روحانیت تشیع اجبار وجو ندارد و طلبه در کنار درس آموزی می تواند درس دهد و در انتخاب استاد اصلح خودمختار است.

سرلشکر سلیمانی افزود: خصوصیات زیادی در روحانیت شیعه وجود دارد که این خصوصیات سبب می شود شخصیت های برجسته ای پرورش یابد و مرحوم آیت الله صالحی، نجفی و حقیقی از جمله روحانیون منزهی از این دیار بوده اند که در ظاهر منصب مهمی نداشته اند.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: در طول ۴۰ سال آشنایی بنده با آیت الله جعفری با ابعاد مختلف شخصیت ایشان آشنا شدم از کنار بخش شناسنامه ای و نسب خانوادگی ایشان که بگذریم؛ شخصیت ارزشمند ایشان دارای نکات قابل ملاحظه است.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: در سالهای بعد از انقلاب در کنار جایگاه روحانیت که منبر بود جایگاه دیگری تعریف شد که ابتدا نماز جمعه بود و دیگری ولایت فقیه و نمایندگی ولی فقیه در استانها پایه گذاری شد و تا به امروز استمرار دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه در استانها دارای وظایف بسیار مهمی است تشریح کرد: تعیین مناطق نمازجمعه، انتخاب روحانی نماز جمعه، اداره حوزه علمیه، مسئولیت دینی و فرهنگی استان شان بالایی است که نماینده ولی فقیه آن را احراز می کند؛ طبیعتا جایگاه ولی فقیه بودن دارای ارزش و اهمیتی است که به اعتقاد همه برجسته ترین شانی است که یک انسان می تواند نمایش دهد.

استقلال آزادی و عدالت دلیل دشمنی ۴۰ ساله با این نظام است


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در دوره ی ۴۰ساله ی انقلاب به دلیل داشتن نظامی متفاوتتر از نظام های موجود در دنیا در ابعاد استقلال، آزادی، عدالت و استکبارستیزی؛ دشمنان فراوانی داریم که در همه سالهای بعد از انقلاب توطئه هایی را ایجاد کردند.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: همه می دانیم هر انسان برجسته ای به هر میزان از برجستگی حتی اگر امام معصوم باشد اگر فاقد یاران حکیم، مقاوم و با صلاحیت نباشد کار آن نبی یا امام معصوم به نتیجه نمی رسد.

وی اضافه کرد: در دوران امامت امام علی(ع) دنیاطلبی و عدم آمادگی اصحاب او برای ایثار و فداکاری اجازه نداد هدف امام علی (ع) به نتیجه برسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دوران حکومت امام حسن (ع) اذعان داشت: دلیل عدم موفقیت نبود انسانهای فداکار و ایثارگر بود.

انقلاب اسلامی سنگ محکی برای پالایش افراد است

سرلشکر سلیمانی اظهار داشت: انقلاب سنگ محکی است که پالایش اساسی در انسانها را بوجود آورد لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد و خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند از وسط راه بازماندند.

وی توضیح داد: دارا بودن انسان های فهیم، حکیم و شجاع که تداعی اسلام، انقلاب و امام را در ذهن مردم داشته باشند؛ اساس پیروزی های ما در طول ۴۰سال انقلاب بوده که مهمترین این افراد شجاع روحانیت بوده است.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهدای روحانی از جمله شهید بهشتی، باهنر، مطهری افزود: این شهدا ستونهای انقلاب بودند که اما را یاری کردند و در دورانهای خوف قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ایستادند و مردم به آنها اعتماد کردند.

سرلشکر سلیمانی افزود: ولی ما فرموده اند ” سفارتخانه و سفرای ما باید نمادی از جمهوری اسلامی باشند” یعنی اگر کسی سفارتخانه ما را بازدید کرد احساس کند جمهوری اسلامی که می گویند این نمادش است.

وی اظهار داشت: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان نماد ولی فقیه است یعنی یک بار مضاعف و فوق العاده بر دوش او نهاده است که جدای از بحث شخصی، حفاظت، صیانت و حراست از شان ولی فقیه برعهده اوست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آیت الله جعفری تداعی واقعی یک انسان انقلابی، متدین و نزدیکترین فرد به امام و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در این شهر انسانهای صاحب ثروتی هستند که به دنبال تامین خود و وابستگانشان هستند بیان داشت: آیت الله جعفری در طول این سالها سادگی زندگی را حفظ کرده؛ ضمن اینکه صداقت وصراحت در کلام داشته و بدون ملاحظات خاص خطابه می کرد.

سرلشکر سلیمانی افزود: مبانی کار آیت الله جعفری خدمت به مردم، عدم برتری تحزب گرایی در امورات استان بود.

وی یادآور شد: در دوران خدمت آیت الله جعفری فتنه های فرهنگی، سیاسی، جنگ داخلی، خارجی بوجود آمد اما او از اصول خارج نشد.

فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس که بار اصلی آن بر دوش مردم بود، مردم در اعزام فرزندان و نیروهای تازه نفس و پشتیبانی مالی و اداری از جبهه شرکت می کردند و در استان کرمان ائمه جمعه با محوریت آیت الله جعفری ستادی ایجاد شد تا روحانیون به جبهه اعزام شوند.

وی اضافه کرد: برخی روحانیون در استان به وعظ و سخنرانی در جبهه ها پرداختند و برخی دیگر در خط اول جبهه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

سرلشکر سلیمانی تشریح کرد: نمی توان با زبان خود از این انسان های برجسته تقدیر و تشکر کرد و خداوند است که می بیند و پاداش می دهد و در آخر دست آیت الله جعفری را به دلیل خدمات صادقانه که پیوسته بامحبت پدرانه خانه شان بر روی افراد باز بود می بوسم. 
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب