پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:51:41 - جمعه 11 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تحریم چهره‌های سیاسی و نظامی کشورنشان از شکست دشمن است/مذاکره یک بازی مسخره سیاسی بیش نبود /مدعیان خادمی حرمین صلاحیت خادمی را ندارد
خطیب جمعه رابر گفت: حرکت اخیر آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است این اقدام عجولانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در مقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: تقوا؛ تنها عاملی است سلامت نظام اسلامی را تنظیم می‌کند و سالم دست اهلش می‌رساند.

وی، تقوا را عامل مراقبت از سلامت نظام خواند و افزود: تقوای کارگزاران عدم زیاده خواهی و جاه‌طلبی است.

خطیب جمعه رابر بااشاره به روایتی از امام جواد(علیه السلام) که می فرمایند: مؤمن به سه خصوصیت نیاز داردگفت: کسب توفیق الهی در زندگی مهم است اگر توفیق نباشد انسان در معصیت و گناه سقوط می‌کند، باید واعظ درونی داشته باشدتا نفس درون خود را اصلاح کند ونصیحت پذیر باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اولین نعمت و سعادت در زندگی انسان توفیق است، بنا بر روایات اولین راه کسب توفیق در تفکر و اندیشه است، امیرالمومنین می فرمایند: اگر انسان درنعمت های خدا، در تاریخ و حوادث گذشته فکر کند، برای او توفیق حاصل می شود اندیشه، توفیق می آورد.

وی، تفکر و اندیشه اصل و اساس حیات انسانی  خواند و افزود: تفکر و اندیشه، نماز اول وقت به جماعت در صف اول که امام کاظم(ع) می‌فرماید: در صف اول اقامه کردن نماز جماعت به منزله جهاد در راه خداست، احترام به والدین، صله ارحام از راههای کسب توفیق است.

وی با اشاره به اهمیت صله ارحام گفت: آیه اول سوره مبارکه  نساء خداوند فرمان تقوای‌خودش را در کنار صله رحمِ خویشاوندان و ارحام قرار داده است.

خطیب جمعه رابر طول عمر بابرکت  را یکی از آثار صله ارحام برشمرد.  

وی  با ذکر توسل به امام جواد (ع)گفت: امام جواد(ع) در سن چهار سالگی مدینه را ترک کردند وقریب به سه سال فراق پدر را تحمل کردند، امامی که دردوران کودکی یتیم شد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به۳۰ ذی القعدسالروز شهادت امام نهم شعیان با تسلیت شهادت جوانترین امام شیعیان گفت:  پس از هفده سال امامت، در سن بیست و پنج سالگی بر اثر زهری که به دستور معتصم عباسی، توسط ام‏‌الفضل همسر آن حضرت به او خورانده شد مظلومانه و غریبانه در بغداد به شهادت رسید و در کنار مرقد منور جد گرامیش، حضرت امام موسی کاظم(ع) مدفون گردید.

وی با بیان  درس بزرگی که زندگانی کوتاه اما پربرکت آن امام بزرگوار به جامعه اسلامی ما در این شرایط سخت تحریم و در راستای حرکت در مسیر مبارزه با دولت‌های طاغوت و ظالم زمانه ارائه می‏‌کند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری درس «مقاومت و ایستادگی» و جهاد برای برقراری «حکومت الله» است، چراکه: «امام جواد(ع) مظهر مبارزه‏‌ی با باطل بود، او کوشش گربرای حکومت الله بود.

خطیب جمعه رابرسیره و شیوه آن حضرت  را برای مااسوه و الگو دانست و افزود: از این امام همام در مسیر دوران زندگی مان الگوبپذیریم.

 وی با اشاره به فرارسیدن اول ذی‌‏الحجه؛ سالروز ازدواج امام علی(ع)و حضرت فاطمه‏‌ی زهرا(س)؛ روز ازدواج گفت:  اولین روز ماه مبارک ذی الحجه، سالروزماندگارترین پیوندآسمانی میان حضرت علی(ع)و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س)و تشکیل خانواده‌‏ای الهی است که شجره طیبه امامت و ولایت تا ابد از آن رشد و نمو یافت.

خطیب جمعه رابر افزود:  پیوندی که به دست خاتم پیامبران در اوج ساده زیستی اما در نهایت گرمی و زیبایی و عشق و محبت برقرار شد و الگویی بسیارزیبا و متعالی برای تمامی دوستداران آن حضرات گردید تا زندگی سعادت آفرین خود در کانون گرم خانواده را بر مدار آن شکل دهند.

وی گفت: ابلاغ دستور خداوند متعال به پیامبرخویش مبنی بر انجام این پیوند خود گویای الگومتعالی این خانواده است.

خطیب جمعه رابر افزود: چنانکه رسول خدا در رابطه با ازدواج حضرت زهرا(س) منتظر وحی الهی بود تا سرانجام جبرئیل بر پیامبر(ص)نازل شد و گفت:«ای محمد! خدا بر تو سلام می‏رساند و می‏فرماید فاطمه را به عقد علی درآور، خداوندعلی را برای فاطمه و فاطمه را برای علی پسندیده است.»

وی به  جوانان در شرف ازدواج سفارش کرد: با الگوپذیری از رفتار آن بزرگواران در رابطه با اقدام به ازدواج و رسوم خاص قبل از آن و نیزشیوه و سبک زندگی خانوادگی و آئین همسرداری و تربیت فرزند اقتدا کنند دوهمسری که همسفرتابهشت شدندتا در جامعه اسلامی مان این الگوی متعالی هرچه بیشترترویج پیداکند.

خطیب جمعه رابر گفت: از سال ۱۳۹۵آمار کاهش ازدواج رو به افزایش است حدود۱۲میلیون در سن ازدواج و مجرد می باشد از میلیون۲۱خانوار کشور از هر دو خانواده ای یک نفر در سن ازدواج و یا مجرد هستند.

وی، با بیان دلایل کاهش ازدواج در کشورگفت: علاوه بر عامل فرهنگی ، اقتصادی، مشکل تراشی خانواده در این آمار تاثیر بسزایی داردمسئولین در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند مشکلات اقتصادی به دست دولت قابل رفع می باشد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به ششم ذی القعده سال ۱۴۰۷ گفت: مراسم حج سال ۶۶، یکی از تلخترین و سیاه‏ترین رفتار در صفحه عملکردحاکمان سعودی بود که در آن کشتاربیش از ۲۷۰ نفر از حجاج ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم زد.

وی یادآور شد: روز ششم ذی‏‌الحجه مصادف با روز نهم مردادماه۱۳۶۶ یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است.

خطیب جمعه رابر  افزود: جنایتی بزرگ که یکباردیگر در سال ۱۳۹۴ در فاجعه منا تکرار و هزاران حاجی ایرانی و غیرایرانی به شهادت رسیدید.

وی افزود: کارنامه آل سعود در مراسم حج نشان می دهد مدعیان خادمی حرمین صلاحیت خادمی را ندارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:  آل سعود با صهیونیست ها مسابقه کودک کشی در دنیا راه انداختند ۱۱میلیون کودک یمنی با تهدید گرسنگی، بیماری و بمب از طرف آل سعود مواجه و بیش از ۸۵هزار ازکودکان یمنی قربانی این جنگ شدند.

وی عنوان کرد:  سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایت ها، این دو رژیم را همچنان به ادامه جنایت خود تشویق می‏کند  این سکوت همگانی یکی پس از دیگری  احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده است زن و مرد این سکوت بین المللی را با شعار«مرگ بر آل سعود»در هم می‌شکند. 

خطیب جمعه رابر در واکنش به قرار گرفتن وزیر امور خارجه ایران در لیست تحریم آمریکا ضمن محکوم کردن  این اقدام گفت: حرکت اخیر آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است این اقدام عجولانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در مقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.

وی افزود:  آمریکا با تحریم نماینده و سفیر دیپلماسی ایران نشان داد فاقد قدرت منطق است و طرح موضوع مذاکره یک بازی مسخره سیاسی  بیش نبود.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: راهبرد نه جنگ و نه مذاکره بلکه گفتمان مقاومت و بازدارندگی، تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی و موفقیت است.

خطیب جمعه رابر  خاطر نشان کرد :که انشالله دستگاه دیپلماسی باقوت وقدرت مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت از منافع ملی کشورمان صیانت کنند.

وی در پایان با اشاره به مهمان خطبه های این هفته، سردار ابوالحسنی رئیس حفظ ارزش های دفاع مقدس گفت:  در روند بازسازی شهدای گمنام شهر قدم موثری برداشته اند با کمک های معنوی و مادی در بازسازی قبور مطهرشهدای شهرستان مثل گذشته همکاری نمایند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب