پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:58:04 - شنبه 6 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادواره۱۷ شهید دهستان و عشایر جواران برگزار شد + تصاویر
به گزارش ” صبح رابر ” روز جمعه ۵ مهر ماه  ساعت ۷  مردم ولایتمدار  و همیشه در صحنه با استقبال گرم و باشکوه یک بار دیگر خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کردند  و در اولین ساعات ورود این شهید گمنام مردم شهر رابر و خانواده معظم شهداء ، جانبازان ، ایثار گران ، […]

به گزارش ” صبح رابر ” روز جمعه ۵ مهر ماه  ساعت ۷  مردم ولایتمدار  و همیشه در صحنه با استقبال گرم و باشکوه یک بار دیگر خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کردند  و در اولین ساعات ورود این شهید گمنام مردم شهر رابر و خانواده معظم شهداء ، جانبازان ، ایثار گران ، آزادگان شهرستان و اطراف شهر  با تجمع در  مقابل بلوار شهرداری  رابر تا مسجد جامع این شهرستان ،احساس باورنکردنی خود را نسبت به این شهید والامقام به بهترین شکل به نمایش گذاشتند . و یک بار دیگر بوی عطر ایثار و شهادت فضای شهرستان رابر را  تا ۱۵ کیلومتر، از میدان امام حسین تا گلزار شهدای دهستان جواران  شهر  و روستا را عطرآگین نمود.و در یادواره ۱۷ شهید  دهستان جواران شرکت کردند . مهمان ویژه ای یادواره سردار سلیمانی بود .یادواره با سرود جمهوری اسلامی و نوازندگی گروه فدک همراه بود و با خواندن کلام نورانی قرآن مجید آغاز شد . ودر ادامه  با شعر ،مقاله و سخنرانان آقایان  (جلالی ، منظری توکلی  ،  حمزه جواران ) سردار سلیمانی وحاج صادق آهنگران زینت بخش این محفل عاشورایی  بود.

سردار سلیمانی با بوسه بر پیکر شهید گمنام و قرائت فاتحه و در مورد اظهار لطف که مردم به ایشان داشتند گفت: خاک کف پای همه مردم هستم و خدا به ما منت گذاشت و مدیون اسلام و انقلاب و امام و رهبرمان هستم. ما توانستیم در این میدان ها که هزاران عاشق دارد برای حضور انتخاب شویم و در این راه هیچ چیزی نیستیم و ادعای هیچ هم زیادی است.

وی با بیان اینکه در برابر عظمت اسلام و ملت جمهوری اسلامی ایران باید سر تعظیم فرود آورد، به همه دست اندرکاران این یادواره که آن را با چنین شکوه و صفایی آفریدند گفت: راه حق همین است و تفاوت راه حق و باطل همین جا نمایان می شود چرا که راه باطل نمی تواند هیچ وقت یک چنین میعادگاهی چون تاسوعا و عاشورا پیدا کند .

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۰ و چند سال با شهیدان و رزمندگان اسلام همراه بودیم اما وقتی در این جلسات واقع می شویم متاثر می شویم و ایثار گری ها و فداکاری های شهداء و  رزمندگان جای تقدیر دارد.

سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: پیامبر( ص) در دوران جهالت مبعوث شدند و اسلام این دین نجات بخش آزادگی را برای بشریت به ارمغان آورد و مجاهدین برای تثبت اسلام جان خود را نثار کردند و اسلام به دلیل حقیقت محضی که دارد در جان انسان ها جا گرفت و این دین مبین، قاره ها و کشورها را در هم نوردید و با حقیقتش عمق پیدا کرد نه با شمشیر و همه فطرت ها پذیرای آن شدند و آن را بر هر جا عرضه کردند و این منطق و معنویت اسلام بود که باعث پیشرفت و گسترش و توسعه آن شد .

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ سال اسلام با گوشت و خون و استخوان عجین شده است و خون های بسیاری برای حفاظت این دین داده شد و این آن حرکت عظیمی بود که پیامبر بنیان گذاشت .

اسلام ناب محمدی اسلام آمریکایی را ریشه کن کرد

وی همچنین با بیان اینکه مقطعی طولانی یک تاریکی اسلام را فراگرفت، گفت: در بخشی بزرگ از دنیا روح اسلام آمریکایی شکل گرفت و امام راحل( ره) این انسان پرافتخار و کم نظیر در تاریخ اسلام، در بین شیعه و سنی کاری کرد که هیچ کس از علما شجاعت و جرات امام را نداشت.

سردار سلیمانی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب( ره) حکومتی را بر پایه اسلام گذاشت و حکومت اسلامی از جانب ایشان مطرح شد و در راه پایه گذاری این حکومت اول فرزند خود را قربانی کردند و بعد یاران نزدیک امام خود را فدا کردند و در مقابل اسلام آمریکایی اسلام ناب محمدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در این جنگ هشت ساله مقابل ایران قرار گرفتند اساس و هدفشان برای خاموش کردن همین شعله بود و می خواستند تنها خورشید را بپوشانند. این جنگ را آغاز کردند تا اسلام ناب محمدی را از میان بردارند و به همین دلیل شهداء دفاع مقدس داری فضیلت بالایی هستند.

سردار سلیمانی اذعان داشت: زمانی که امام فرمود” حفظ جمهوری اسلامی از نماز واجب تر است” مفهمی عمیق در برداشت چرا که امام اعلم الفقها و اعلم العرفاست و انسان معمولی نبودند که جملاتی را از دهان مبارکش خارج شود برای تحریک احساسات باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خون شهدا باعث بیداری بزرگ مردم دنیا شد شهدای ما همانند شهدای صدر اسلام که برای دفاع از اسلام جان خود را نثار کردند در راه دفاع از موجودیت اسلام عاشقانه در میدان های نبرد حاضر شده و شهادت آرزوی هر یک از این رزمندگان بود.

بیداری اسلامی حاصل خون شهداء دفاع مقدس است

وی یادآور شد: بیداری اسلامی که اکنون در دنیا شاهد آن هستیم حاصل خون شهدای دفاع مقدس است.

این یادگار دفاع مقدس سه عامل محوری و مهم رهبری، مردم و مذهب را باعث پیروزی های هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و توضیح داد: رهبر کبیر انقلاب (ع) با شجاعت و با در نظر گرفتن مصلحت ملت و رضای الهی در دوران دفاع مقدس بر مبنای خیرخواهی تصمیماتی را اتخاذ کردند که در نهایت باعث سربلندی و عزت نظام شد.

وی گفت: امام با یک باور حقیقی در وصیت نامه شان نسبت به ملت ایران فرموده اند” جانم فدای ملت ایران باد” و این مثل همان جمله خطاب به معصوم می باشد. ملت ایران در منظر امام راحل ( ره) آنقدر بزرگ و عظیم بود که ایشان خطاب به ملت ایران این جمله را عرض کردند .

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امامی که همه ذهن و توجه و کلماتش بعد از اسلام در توجه و توجه دادن مسئولان به مردم بود و امروز مقام معظم هبری نیز ادامه دهنده راه آن امام بزرگوار هستند و دیدارهای خود با مردم  به صحبت های مردم گوش داده و پاسخ می دهند.

وی همچنین در ادامه ابراز داشت: در جنگ تحمیلی صدام حسین از هیچ گونه جنایتی حتی در حق ملت خودش مضایقه نکرد چنانچه هر روز خبری از گورهای دسته جمعی صدام به گوش می رسد و جنایتی که در حلبچه با بمباران شیمیایی و قتل عام مردم خودش کرد نیز نشان دهنده این است که داشتن رهبری فرزانه و خداترس تا چه اندازه مهم و حیاتی است.

سردار سلیمانی گفت: یک ارتش هر چقدر قدرتمند و افسانه ای باشد امکان شکست دادنش نیز هست چنانچه تا به حال هم دیده ایم ارتش هایی که تکنولوژی هایشان دنیا را متحیر می کند در مقابل ملت های عادی شکست خوردند، دشمنان اسلام  دنیا را از سلاح های مخرب و شیمیایی پرکردند و بعد از انتشار در دنیا، هنوز رگ گردنشان از دروغ برآمده می شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارتش ها شکست هایشان قابل جبران است و گاه پیروزی می شوند و گاه شکست می خورد ،گفت: آنچه که تاثیر عمیق دارد تاریخ پایداری ملت است .

وی در ادمه گفت: ارتش آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی اش را در عراق و افغانستان گذاشت چه دستاوردی را برای آمریکا به جا گذاشت و یا ارتش های صهیونیستی که به نظام سرباز شهروندی معروف است و هر چه تکنولوژی مدرن و مهم بود به آن ها دادند و میلیاردها دلار سالانه خرج ارتششان می کنند در مقابل سازمان عادی مردمی شکست خورد .

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی ارتش از ملت منفک شده و از ملت جدا شود در این زمان تنها پشتوانه ارتش تکنولوژی می شود و پشتوانه مردمی خود را از دست می دهد.

همراهی ملت ایران به دفاع مقدس عمق بخشید

سردار سلیمانی عامل مهم پیروزی در جنگ ایران و عراق را در کنار رهبری، ملت ایران دانست و گفت: ارتش ایران پشتوانه ای به بزرگی ملت ایران را داشت و این ملت نه تنها در هشت سال جنگ تحمیلی پشتوانه نظام بودند بلکه از زمان انقلاب تاکنون این حمایت خود را دریغ نکرده اند و همین امر است که به دفاع مقدس عمق می بخشد.

وی گفت: دولت ها هم که پشتوانه در اختیار داشتند ملت خود را به روز سیاه کشانده و ساقط شدند و نتوانستند حتی به ملت خود پناه ببرند و مثالش صدام حسین است یک رهبر تحقیر شده بدبخت که از قبر بیرون کشیده شد و دار زدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه  این درس ها و واقعیت های بزرگ  در جلوی چشم ما وجود دارد، گفت: کسانی که صدام را حمایت کردند همان هایی هستند که قریب به سه ترلیون یعنی سه هزار هزار میلیارد دلار خرج جنگ کردند و همچنان ارتش بزرگ آمریکا نتوانست برای یک سرباز خود در عراق مصونیت بگیرد و اینکه الان ابراز می دارند که عراق را ایران بلعیده است باید بگوییم این بلعیده شدن در فرهنگ ما جای ندارد و در فرهنگ خود آنان است و منطق ایران در دل مردم منطقه تاثیر گذاشت و گفتمان منطق ایران پیروز شد و یک شهید هم نداد .

وی ابراز داشت: دشمنان در هر کجا پا گذاشتند اساس و هدف اصلی آن ها از جنگ این بوده است که ایران را محدود و منزوی و منهدم کنند که همه این جنگ ها به پیروزی ملت ایران ختم شد بدون اینکه طرف مقابل جنگ باشد .

سردار سلیمانی گفت: منطق، معنویت، کلام حق رهبری ایران و پایمردی مردم ایران را  اساس پایداری دانست و گفت: این ملت با چنین رهبری شایسته ای به طور طبیعی از همه فشارها و توطئه ها سربلند بیرون می آید.

وی عامل سوم را مذهب عنوان کرد و گفت: مذهب ما همین هاست که اینجا در یادواره شهداء در قالب مقاله و سخنرانی و شعر و سرود ارائه کردند ملتی که عاشورا و تاسوعا و این الگوهای بزرگ دینی را دارد و پایبند به تمام آیات قرآن است و به دنبال عملی کردن آن در زندگی و جامعه است و ملتی که کمیل و امیرالمومنین و فاطمه الزهرا( س) را دارد و ملتی که در فشارها زینب( س) را دارد و از چنین مذهب پرباری برخوردار است همیشه پیروز همه صحنه هاست.

سردار سلیمانی  با اشاره به اینکه یکی از سخت ترین عملیات ها کربلای ۴ بود، گفت: این عملیات ظاهرا عملیات ناموفقی بود اما در حقیقت موفق بود، این عملیات صحنه های بسیار عجیبی داشت بچه ها در لباس غواصی زیر رگبار دشمن بودند و با فریاد یا زهرا( س) و یا حسین( ع) خطوط را شکستند که قابل مقایسه با شکستن خطوط دیگر نبود.

مقاومت ملت ایران دلیل احترام جهانیان به رئیس جمهوری ایران

وی  سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران به سازمان ملل را یک احترام به ملت ایران ذکر کرد و گفت: این ملتی است که همه به جنگشان آمدند ببینید با چه احترامی با فرستاده ما از ایران برخورد کردند، احترامی که در جای جای دنیا نمی توان دید.

وی با بیان اینکه این افراد بعد از شکست های متوالی ۳۰ و چند ساله ای که از ما خوردند اعتراف می کنند که تنها  دلیل آن مقاومت و این حضورها است و گفت: اگر حضور این زنان و مردان و پیرها و جوان ها نبود ملت ما به رغم این فشارها به این پیروزی و بالندگی بزرگ نائل نمی شد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: شاید این یادواره ها و گردهمایی ها تلنگر و یادآوری ای باشد برای شنیدن برخی نکات ارزشمند که همه ما نیازمند به آن هستیم.

در پایان لوح سپاسی به پاس تمام شایستگی های این سردار از طرف خانواده های شهداء رابر به حاج قاسم سلیمانی داده شد و ۱۷ خانواده شهید با صلوات و لوح تندیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین رونمایی از ماکت کتاب عکس های شهدای جواران نیز توسط سردار حاج قاسم سلیمانی و چند تن از مسئولان انجام شد و دو نسخه کتاب چاپ شده تقدیم سردار حاج قاسم سلیمانی و پدر شهید آقا ملایی شد.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب