وعدهآبی که روی کاغذ باقی مانده است
صداپیچ «خطرناک » حادثه ننیز چشمانتظار تدبیر مسئولان
رابر در سوگ علمدارکربلا
ارسال ۲۰۰۰ باکس آب معدنی به خلیج فارس
رزمایش پدافند تداوم کارکرد نانواییهای در رابر
۳۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی بافت، رابر و ارزوئیه به مناقصه میرود
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر از چند طرح اشتغالزایی در سطح شهرستان
مراسم شام غریبان در حسینیه جامع رابر
همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه دیوران
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
موج هشتاد و پنجمین شب از «شبهای اقتدار» در رابر
مراسم سالگرد شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت در رابر
قلبی که با ایستادگی برای وطن میتپد
«رژه کالسکهسواران» در شهرستان رابر برگزار شد
«جنگ رمضان»؛ میدان تربیت نسل انقلابی
به گزارش “صبح رابر” ؛ مدیر کل عشایری استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان رابر گفت: فعالیتهای جامعه عشایری نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: توسعه و توجه به این جامعه عشایری تاثیرگذاری خوبی بر اقتصاد روستا و شهر خواهد داشت .
نیک زادی همچنین گفت: جامعه عشایری شهرستان رابر انصافا دربحث تولید در سطح استان سرآمد می باشند از این رو شاهد عرضه محصولات طبیعی این شهرستان در کوچه و بازار استان می باشیم.
فرماندار رابر نیز در جلسه
امروز، ضمن تبریک ۱۵مهرماه ؛ روز روستا و عشایر گفت: جامعهی
عشایری یکی از جوامعی که هیچگاه سربار جامعه نبوده و خود یک قطب تولیدی که علاوه بر تولید مایحتاج خود لبنیات کشور را
نیز تأمین می کنند.
مهندس امیرحیدری افزود: عشایر از بستر طبیعت استفاده می کند و
مایحتاج زندگی خود و نیاز جامعه را تولید می کند و همیشه پشتیبان کشور بوده و در
دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب در خط مقدم هستند.
وی، بنا به فرموده حضرت امام (ره) که عشایر ذخایر انقلاب هستند گفت: متاسفانه آنگونه که باید عشایر از خدمات رفاهی، آموزشی و بهداشتی بهره مند نشده اند و این امر باعث شده که شاهد کاهش جمعیت بخش عشایری باشیم چرا که نتوانستیم بستر مناسبت جهت استفاده از همه امکانات را برای عشایر تامین کنیم.
فرماندار رابر همچنین در ادامه گفت: عشایر در مقابل حوادث طبیعی
بسیار آسیب پذیر هستند و با تغییر روند زندگی به حاشیه نشینی روی آورند و این باعث
شده از قطب تولیدی به مصرف کننده تبدیل شوند.
وی، بیشترین دغدغه عشایر شهرستان را نبود جاده ارتباطی و آب آشامیدنی دانست و
افزود: باید با برنامه ریزی بیش از پیش نسبت به رفع این مشکلات اقدامات اساسی
انجام شود.
فرماندار رابر در پایان خواستار استقرار اداره عشایری و شرکت تعاونی عشایری در شهرستان رابر جهت کاهش مشکلات عشایر شد.
انتهای پیام









