پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:30:52 - پنجشنبه 22 اسفند 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
هدف اصلی مقابله با کرونا و آرام سازی جامعه است
امام جمعه رابرگفت: شرایط کنونی نباید این قدر در بیوتروریستی بودن شیوع کرونا دمید. زیرا تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ما را از هدف اصلی مقابله با کرونا و آرام سازی جامعه است باز می دارد.

با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و بنا به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان، امروز جمعه ۲۳ اسفند نماز‌جمعه در سراسر استان کرمان برگزار نمی شود.

در همین راستا سخنرانی معرفتی و بصیرتی امام جمعه شهرستان رابر حضرت حجه الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی

أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
[الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ بَارِئِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِینَ بَاعِثِ الأنبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ ا لذی سمی فی السموات باحمد وفی الارضین بابالقاسم محمد (ص) ولعنهالله إلی اعدائهم اجمعین]
قال الله تبارک و تعالی: [إِذْ قالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ قالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعالَمِینَ‌] این آیه اشاره به تسلیم خدا بودن دارد، روح دین، تسلیم است، همه باید در مقابل واجبات و محرمات تسلیم باشند و احکام الهی را بپذیرند. مشکل شیطان چه بود؟ در مقابل سجده به آدم تسلیم نبود و به همین دلیل از درگاه خدا رانده شد. مشکل اصحاب سبت چه بود؟ ماهی گیری در روز شنبه برایشان ممنوع شد. اما آنها با حیله و نیرنگ به کار خود ادامه دادند، خداوند نیز غذابشان کرد. روحیهٔ تسلیم گری در آیات قرآن را ببینید، روح تسلیم، در تمام ارکان دین وجود دارد. در چند آیه از آیات قرآن به روحیهٔ تسلیم بودن اشاره شده است. اوّلین آیه این است: [إِذْ قالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ قالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعالَمِینَ‌ ]. ویاد کنید آن زمان را که پروردگار ابراهیم به او فرمود: تسلیم باش. گفت: تسلیم پروردگار جهانیان شدم. هر دستوری که خدا به ابراهیم (ع) می داد، او تسلیم بود: همسر و فرزندش را در بیابان مکه تنها گذاشت، اسماعیل را به قربان گاه برد، خانهٔ خدا را ساخت و …حضرت ابراهیم مظهر تسلیم است. او به فرزندانش سفارش کرد تا آخر عمر تسلیم فرمان خدا باشند [وَ وَصَّی بِها إِبْراهِیمُ بَنِیهِ وَ یَعْقُوبُ یا بَنِیَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفی لَکُمُ الدِّینَ فَلا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مسلمون]. حضرت یعقوب نیز در هنگام وفات از فرزندانش اقرارگرفت که تسلیم خدا هستند.

سوره بقرهٔ آیه ٔ۱۳۳را ببینید به این وصیت حضرت یعقوب اشاره دارد. منظور از روحیه تسلیم این است که انسان در برابر احکام تسلیم باشد، انسان باید تمام دستورات و احکام الهی را بپذیرد و در برابرش تسلیم باشد. اگر کسی فقط یکی از ضروریات دین را نپذیرد مانند آن است که کل دین را نپذیرفته. در ماجرای غدیر وقتی پیامبر (ص) ولایت امیرالمومنین (ع) را اعلام کرد، شخصی به نام نعمان بن حارث برخاست و گفت: به ما دستور دادی که توحید و نبوت و زکات و حج و جهاد را بپذیریم، ما هم پذیرفتیم؛ اما راضی نشدی و سرانجام این جوان را به مقام منصوب کردی. آیا این انتصاب از طرف توست یا از طرف خدا؟ او به همهٔ واجبات اقرار کرد اما نتوانست ولایت امیرالمؤمنین (ع) را بپذیرد و فقط همین ضرورت دینی را منکر شد. پیامبر فرمودند: ولایت علی (ع) از سوی خدا صورت گرفت. نعمان با شنیدن این پاسخ به سوی شتر خود راه افتاد تا آن جا را ترک کند و در همین حال می گفت: خدایا ! اگر این همان حقّ از نزد توست پس سنگ هایی از آسمان بر ما ببار یا عذابی دردناک بر ما ببار! هنوز نعمان به شترش نرسیده بود که خداوند سنگی از آسمان بر سرش کوبید و او را کشت. بعد هم این آیات نازل شد: [سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ لِلْکافِرینَ لَیْسَ لَهُ دافِعٌ …] آیه ۱ تا ۳ سوره معارج، درخواست کننده ای عذابی را درخواست کرد که واقع شدنی است ویژهٔ کافران است و آن را بازدارنده ای نیست. وقتی حضرت ابراهیم به همراه پسرش اسماعیل خانهٔ خدا را ساخت پنج دعا کرد. این پنج دعا را در سوره بقره ببینید یکی از این پنج دعا این است:[ رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِنَا أُمَّهً مُسْلِمَهً لَکَ وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا وَتُبْ عَلَیْنَا ۖ إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ] ای پروردگار ما! ما را [با همهٔ وجود] تسلیم خود قرارده و نیز از دودمان ما امتی پدید آورد که تسلیم تو باشند. و راه رسم عبادتمان را به ما نشان ده؛ و توبهٔ ما را بپذیر، که تو بسیار توبه پذیر و مهربانی ابراهیم (ع) قبل از این که از خدا بپرسد: مناسک حج چیست و من باید چکار کنم، اول دعا کرد و گفت: من و پسرم و ذریه ام را تسلیم قرار بده . تسلیم بودن در برابر فرمان الهی، یکی از مهمترین ویژگی های مؤمن است. که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: ایمان بر چهار رکن استوار است: یکی از این ارکان تسلیم بودن در برابر فرمان خداوند است. ابا عبدالله امام حسین (ع) در گودی قتلگاه چه می گفت؟ به درگاه خدا عرضه می داشت:[ إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ ] خدایا ! به قضای تو خشنودم و تسلیم فرمانت هستم.

انسانها در زمینهٔ تکلیف سه دسته اند: ۱- بخشی از انسانها تکلیف پذیرند؛ هر دستوری که خدا داده، با کمال میل می پذیرد. مثل حّربن یزید ریاحی که نزد امام حسین (ع) آمد اظهار ارادت کردو بعد به میدان رفت و شهید شد. ۲- تکلیف گریز هستند می خواهد از عهدهٔ تکلیف خود فرار کند. می گردد تا راهی پیدا کند که در ماه رمضان روزه نگیرد: کلک شرعی جور کند تا خمس ندهد و …. تکلیف گریز مثل عبیدالله بن حّرجعفی است که امام حسین (ع) دعوتش کرد و او بهانه آورد و حضرت را یاری نکرد.۳- تکلیف ستیز هستند . تکلیف ستیز می گوید: اصلاً چه کسی گفته نماز و روزه و زکات و خمس واجب است ؟ تکلیف ستیز مثل عمر بن سعد است که امام حسین (ع) را شورشی می داند وای بر کسی که تکلیف گریز و تکلیف ستیز باشد! مسلمان تکلیف پذیر است. کسی که خدا را علیم و حکیم می داند و پیامبر خدا را معصوم می داند. همواره تسلیم است و شک و تردید به خود راه نمی دهد. پیامبر خدا (ص) فرمودند: بندگان خدا! شما همچون بیمار هستید و خداوند پروردگار جهانیان، مانند طیب است. مصلحت مریض در نسخهٔ طبیب است، نه آنچه بیمار میل دارد و پیشنهاد می دهد. آگاه باشید! پس تسلیم امر خدا باشید تا از رستگاران شوید. امید است در همه حال تسلیم امر الهی باشیم.
در قسمت پایانی سخنم اشاره به ابعاد دیگر کروناهراسی داشته باشم؛ ویروس منحوس کرونا اگر چه سلامت مردم را هدف گرفته است اما موج سواری بی سابقه دشمن و جنگ شناختی که آغاز کرده و این روزه ها به اوج رسانده است. تقریبا جای تردید باقی نمی گذارد که کرونا هراسی با سوء استفاده از شرایط پیش آمده، بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت صبور ایران است.
آنچه در این میان می توان گفت این است که اثبات حمله بیو تروریستی علیرغم وجود شواهد و قرائن نیاز به بررسی بیشتر دارد و اساساً یک کار تخصصی است. مهمتراز حمله بیو تروریستی در حال حاضر[ترور افکار عمومی مردم ایران است] که باید جلوی آن را گرفت. نکنه بسیار مهم اینکه: بعید نیست بخشی از این خبر سازی برای القای ترس در میان مردم باشد. دمیدن در این گونه تحلیل ها و ضریب دادن بیش از اندازه به آن نوعی بزرگ نمایی قدرت دشمن و تقویت روحیه تسلیم در بین مردم است. به نظر می رسد هدف اصلی طراحان این ماجرا ایجاد خوف و هراس کاذب در بین مردم از قدرت آمریکا و باور به این که استکبار همه چیز را برای آینده پیش بینی کرده است و ما نیز ناچاریم در همان حدول حرکت کنیم و چاره ای جز تسلیم نداریم. ما در این بخش درصدد نفی کلی این احتمال نیستیم بلکه برآنیم تا یادآور شویم که در شرایط کنونی نباید این قدر در بیوتروریستی بودن شیوع کرونا دمید. زیرا تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ما را از هدف اصلی مقابله با کرونا و آرام سازی جامعه است باز می دارد.
قطعاً پس از مهار این ویروس منحوس باید به ابعاد مختلف این حادثه از این جهت پرداخته شود و اطراف آن روشن گردد. در یک جمع بندی کلی می توان گفت: دشمن اکنون تاب آوری ملت صبار و شکوه ایران را در عرصه ی حمله به سلامت مردم و ترور افکار عمومی به عنوان مکمل فشار و تحریم اقتصادی هدف قرار داده است که دو گانه سازی دروغین یکی از این شگردهاست. باید به شدت مراقب باشیم تا مخاطبان خود به خصوص نیروهای انقلابی را از در افتادن در ورطه پیش ساخته دشمن بر حذر داریم و در شرایط کنونی با تمام توان به کمک نیروهای خط مقدم سلامت و فرماندهان میدانی وستادی آن بیاییم.
همین جا به همه ی هم استانی های عزیز عموماً و به همه مردم شهرستان های ابر( شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه) به ویژه مردم ولایی شهرستان رابر توصیه می شود به نکات بهداشتی توجه ویژه ای داشته در این ایام بهترین کمک به مدافعان سلامت در خانه ماندن است، در ایام عید صله ارحام را به مکالمه تلفنی بسنده کردن و زیارت قبور را به تاخیر انداختن در وقت مناسب ان شاء الله باامید دانش و آرامش کرونا را شکست می دهم برای همه عزیزانم آرزوی صحت و سلامتی از خداوند منان خواهانم.

وسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
۲۳/۱۲/۱۳۹۸

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب