پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:35:14 - شنبه 23 فروردین 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از فردا
ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از فردا ” یکشنبه ۲۴ فروردین” آغاز می‌شود.

 به گزارش “صبح رابر”؛ ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ به صورت اینترنتی انجام می‌شود و از روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹ آغاز خواهد شد.

 روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در خصوص روش ثبت نام و سفارش کتاب های درسی مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش ­آموزان به کتاب­ های درسی، نظارت نظام ­مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب ­های درسی سال تحصیلی آینده در همه دوره ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش‌­آموزان با نیازهای ویژه ازطریق سامانه www.irtextbook.ir  یا www.irtextbook.com  به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده انجام می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی سعی شده است از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده شود. در این راستا مخاطبان می توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در شیوه فردی والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه یادشده مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می کنند.   

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره  زمان ثبت نام و سفارش کتاب های درسی اعلام کرد: بر اساس بخشنامه ارسال شده به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق آموزشی سراسر کشور ثبت نام و سفارش الکترونیکی کتاب های درسی از ۲۴ فروردین تا ۱۶ شهریور سال جاری  صورت خواهد گرفت.

کاظمی یادآور شد: در این راستا والدین یا مدیران مدارس دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی، می توانند از ۲۴ فروردین تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری اقدام به ثبت نام و سفارش کتاب های درسی کنند.  

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه ای استثنایی از تاریخ هشتم تیرماه ۹۹  پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل صورت خواهد گرفت.

کاظمی خاطرنشان کرد: معلمان، دبیران و هنرآموزان نیز می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی مربوطه اقدام کنند.

وی همچنین در زمینه پیش بینی فرصت و زمان اصلاح سفارش بسته های آموزشی گفت: در برخی از موارد ممکن است دانش آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر  یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، در این صورت برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ ۱۷ تیر ۹۹ نسبت به اصلاح سفارش اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب های درسی و بسته آموزشی با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش در استان ها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه تمامی امور مربوط  به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش کرده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارایه می کنند.

جدول زمانبندی ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را در ذیل مشاهده می‌کنید:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از فردا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب