پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:04:57 - شنبه 6 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو شورای اسلامی روستای درآلو خبرداد:
آلودگی آب در روستای درآلو ناشی از اثرات زیست محیطی معدن مس /فیلم
عضو شورای اسلامی روستای درآلو با ارسال فیلمی ازآلودگی آب روستای درآلو در اثر نفود رسوبات معدنی خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یحیی ملائی عضو شورای اسلامی روستای درآلو با ارسال این فیلم ازآلودگی آب در روستای درآلو (گدار پهنی) در اثر نفوذ رسوبات معدنی خبر داد و گفت: محیط زیست بازدیدی ازاین منطقه داشته باشند تا مردم به بیماری دچار نشوند.

وی، ضمن گلایمندی از این که با وجود پیگیری های مکرردر چند سال گذشته هنوز اقدام قابل توجهی از سوی شرکت مس در رابطه با مهار این آب ها انجام نشده و اکنون خطر مسمومیت و سایر امراض با این آب ها وجود دارد، افزود: این آب آلوده به مواد معدنی و شیمیایی وارد رودخانه درآلو و سپس وارد رودخانه سرمشک می شود و مردم منطقه هم ندانسته از این آب آلوده مصرف می کنند .

ملایی در پایان تقاضا کرد: مسئولین برای حل این معضل چاره ای بیندیشید و این آب های آلوده را مهار کنید.

فرماندار رابر نیز خواستار بررسی محیط زیست برای حل این مشکل شد.

بیش از یک هفته گذشته نیزبا ارسال تصاویری از آلودگی آب روستای درآلوبه این پایگاه خبری ، مرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: آلودگی آب منطقه درآلوئیه رابر مقطعی است و با آب شدن برف‌ها این آلودگی بیشتر می‌شود.

او افزود: این آلودگی ناشی از روان آب‌هایی است که از روی رسوبات معدن وارد آب می‌شود و چندین بار مردم منطقه شکایت کرده اند و این مساله مورد بررسی است.

شاکری بیان داشت: به دلیل وجود رگه‌های طبیعی مس در این منطقه هر ساله با تشدید بارندگی این آلودگی ایجاد می‌شود، اما قسمتی از این آلودگی هم مربوط به استخراج معدن است که تذکراتی هم در این زمینه داده شده و بازدید‌هایی هم صورت گرفته است که منتظر اصلاح هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: استخراج این معدن روباز صورتمی گیرد و در صورت تشدید این آلودگی ممکن است کمی فعالت استخراجی این معدن در یک چرخه زمانی برای رفع آلودگی کمتر شود، اما هیچ گاه تعطیل نخواهد بود.

آلودگی آب رودخانه درآلوئیه رابر به دلیل استخراج معدن مس در این منطقه مورد اعتراض کشاورزان منطقه شده است.

انتهای پیام 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب