پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:32:24 - دوشنبه 15 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح شد؛
دید و بازدیدها را تا قطع زنجیره کرونا متوقف کنیم /افراد ناقل سالم خطرناک تر ازبیماران است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  گفت: حضور افراد ناقل سالم خطرناک تر ازبیماری است چرا که کسی متوجه بیماری آنها در جامعه نمی شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان رابر با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همراهنش درفرمانداری رابر برگزار شد.

دراین جلسه فرماندار رابربا اشاره به اقدامات صورت گرفته این ستاد و مدیریت بحران از آغاز شیوع اپیدمی کرونا در کشور برای کنترل عدم شیوع آن در این شهرستان گفت: در بحث رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درنانوائی ها، پمپ بنزین وCNG، مغازه های سطح شهر، ادارات، تعطیلات اماکن عمومی ومراسمات جشن و ترحیم و بعد ازآن قرنطینه وضعیت شهرستان مطلوب بوده است.

کرامت امیرحیدری با بیان اینکه این ویروس ریشه کن نمی شود و ادامه قرنطینه بروز مشکلات فراوانی برای اقتصاد خانواده و تولیدات کشور به همراه دارد گفت: با توجه به درمان قطعی برای این ویروس  زمان زیادی طول خواهد کشید لذابا اجرای طرح فاصله اجتماعی دولت اقدام به حذف قرنطینه ها کرد.

وی تأکید کرد: اگرمردم به طور کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند مشکلی ایجاد نمی شود اما به علت اینکه خیلی از همشهریان رابر ساکن دیگر مناطق کشور وبعضاَ مناطق آلوده هستند و برای دید و بازدید ازخانواده های خود به شهرستان سفرمی کنند متاسفانه این یکی از راههای شیوع ویروس در شهرستان رابر شده است.

فرماندار رابرهمچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری این شهرستان یادآور شد: با توجه به شرایط آب وهوایی مطلوب شهرستان گردشگران جنوب حوزه هرمزگان در ایام تابستان به این شهرستان سفرمی کنند که این موضوع خودعامل شیوع بیماری در شهرستان می شود لذا همشهریان باید با احترام از پذیرش میهمانان تابستانی خودداری کنند .

وی با اشاره به اینکه اقدامات دهیاری ها  و شهرداری همچنان باهماهنگی شبکه بهداشت است  افزود:  باهمکاری شرکت مس یک سالن ۳۰تختخوابه برای قرنطینه بیماران درشهرستان تجهیز شده است و هنوز باید ۲۰تختخواب ودستگاه تنفس هم خریداری وتحویل شبکه بهداشت شود.

فرماندار رابر، مهمترین راههای مبارزه با این بیماری در شهرستان رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی وعمومی وهمچنین توجه به توصیه های بهداشتی  خواند و اظهار کرد: همشهریانی که ساکن دیگر مناطق هستند باید از دیدار با خانواده های خود خودداری  کنند تا پدر، مادر و خانواده های خود به این بیماری مبتلا نشوند .

کرامت  امیرحیدری عنوان کرد: افراد مسن اکثر جمعیت روستاهای شهرستان رابر را تشکیل می دهند و اگر این بیماری به علت عدم رعایت نکات بهداشتی شیوع پیدا کند این بزرگسالان در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند به همین دلیل  فرزندان دید و بازدیدها را تا قطع زنجیره کرونا متوقف کنند. 

وی، بیان کرد: تمام تمهیدات لازم توسط ارکان بهداشتی شهرستان، استان وتمام دستگاه ها جهت جلوگیری از عدم شیوع این بیماری انجام شده است.

فرماندار رابر در پایان از تلاش همه مسئولان وکارشناسان به ویژه مسئولان بهداشتی که زحمات زیادی متحمل شدند وعنایت خاص ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و دکتر نخعی که با حضور در رابر از نزدیک وضعیت منطقه شیوع را بررسی وتمهیدات لازم را اندیشیدند تشکر وقدردانی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه نیز با قدردانی ازتلاش های فرماندارو اعضای ستاد مقابله باکرونای شهرستان رابر گفت: شهرستان رابر جز شهرستان هایی بود که ما از ابتدا تاکنون دغدغه ای نداشتیم.

نخعی بابیان اینکه ویروس کروناهنوز ازبین نرفته گفت: باید حساسیت به کرونا همچنان درجامعه وجود داشته باشد.

وی،  کنترل این بیماری را  به رفتار خود مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی دانست و افزود:  فکر نکنید که این بیماری تمام شده است.

نخعی، حضور افراد ناقل سالم خطرناک تر ازبیماران خواند چرا که کسی متوجه بیماری آنها در جامعه نمی شود وگفت: بیماریابی با استفاده از تست در منطقه آغازشده و هرچه زودتر افراد بیمار شناسایی شوند کاربزرگی در پیشگیری ازبیماری رخ خواهد داد.

وی بابیان اینکه روزگذشته ۲۵ آزمایش درمنطقه انجام شده است اذعان کرد: اگرسطح اطلاعات و آگاهی مردم منطقه نسبت به بیماری از طریق فضای مجازی درحد یک کارشناس شود و آموزش قوی باشد مردم دیگر از انگ اجتماعی نمی ترسند وبا بروز علائم به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند.

نخعی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی به ویژه دست ندادن، ضدعفونی کردن محل های پرخطر، جلوگیری از رفت وآمدهای غیرضروری خصوصا با سالمندان را از موارد مهم ‌پیشگیری از کرونا عنوان کرد.

وی افزود: با تکریم سالمندان از ارتباط با آنها در جهت پیشگیری از این ویروس بکوشیم چرا که سالمندان درمقابله باکرونا از همه اقشار آسیب پذیرترهستند.

دکترنخعی در ادامه گفت: افرادی که تست آنها مثبت می شود و به ظاهر سالم هستند در واقع یکی ازعوامل مهم انتشار ویروس محسوب می شوند که طبق مصوبه ستاد کرونای استان باید به نقاهتگاه بروند مگر اینکه شرایط ایزوله درخانه کاملا رعایت شود.

وی درپایان از تلاش های فرماندار شهرستان رابر، شبکه بهداشت ودرمان رابر، اداره ورزش وجوانان  برای راه اندازی نقاهتگاه و ازهمکاری کلیه اعضای ستادمقابله با کرونا به ویژه بسیج، نیروی انتظامی، بخشداری ها، شهرداری برای پیشگیری ازاین ویروس قدردانی کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب