پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:10:21 - چهارشنبه 28 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خداوند هفت جایزه به شهید می دهد
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: وقتی اولین قطره خون شهید به زمین می ریزد خداوند منان هفت جایزه به شهید میدهد یکی از آن جوایز این است که مستقیم با خداوند سخن می گوید.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیداد سلیمانی امام جمعه رابر در یادواره مجازی ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) گفت: همزمان با شهادت این امام همام یادواره سردار شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی  با ۸ شهید گمنام شهرستان رابر و ۳۵۰شهید  این شهرستان برگزار می شود..

وی افزود: این یادواره با سال های گذشته متفاوت است و به صورت مجازی در روز شهادت امام صادق (ع) انتشار پیدا می کند و با این تفاوت امروز عکس فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار ۳۵۰شهید عزیز شهرستان رابر مزین است.

امام جمعه رابر با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید مقاومت و ۳۵۰شهید شهرستان رابر گفت: وقتی اولین قطره خون شهید به زمین می ریزد خداوند منان هفت جایزه به شهید می دهد یکی از آن جوایز  این است که مستقیم با خداوند سخن می گوید.

وی با اشاره به مقام شهید تصریح کرد:  خداوند دو آیه در شأن و جایگاه شهادت در قرآن آورده است،  شهید مقام اولیای خدا را دارد.

امام جمعه رابر با بیان مقام شهید در خطبه ۱۵۶نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) گفت:  شهادت باب مفصلی است که هم آیات خداوند منان در قرآن کریم و روایات به آن می پردازند.

امام جمعه رابر با بیان یکی از دعای امام صادق (ع) عنوان کرد: خدایا! مرگ من را ختم به شهادت کن و در راه خودت خون من ریخته شود.

وی با اشاره به تفاوت حدیت و مکتوبات امام صادق (ع)گفت :حدیث را دیگران نقل می کنند نامه از زبان خود امام صادق (ع) نقل شده است.

وی با اشاره به یکی از مکتوبات امام صادق (ع) که می فرماید سه کار را در زندگی خود انجام دهید افزود: اگر می خواهید با شهدا ملحق شوید مرگ و زندگی  شهادت گونه ای  داشته باشید در دنیا این سه کار را انجام دهید نعمتی که خداوند به شما عطا می کند در راه معصیت خدا خرج نکنید، نعمت وجود که افضل این نعمت هاست را در راه خدا قراردادند، از حلم خدا مغرور نشوید، اگر می خواهید عاقبت بخیر شوید کسانی به ما منصوب اند کسانی که لقب  منا اهل بیت می گیرند  مثل سلمان، اباذر شما احترام کنید.

وی یادآور شد: گفتار معصومین در وجود شهید سلیمانی و با منش اهل بیت  بزرگ شدن است که خوی اهل بیت پیدا کرده بود.

امام جمعه رابر خاطر نشان کرد: اگر تجلیل از شهدا میکنیم به این دلیل که اینها در مکتب اهل بیت نفس کشیدند و زندگی شان در مکتب اهل بیت شکل گرفت و این دوران محدود عمرشان را در راه اهل بیت به ودیعه گذاشتند.

وی با قدردانی از ستاد این یادواره خاطر نشان کرد: این یادواره هر ساله در روز شهادت امام صادق (ع)برگزار می شد امسال هم به شکل فضای مجازی میزبان بودند از خداوند می خواهیم ایمان عارفانه و عمل صادقانه و مرگ ما را ختم به شهادت قرار بدهد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب