پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:59:28 - جمعه 13 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر :
فساد اقتصادی مانند یک ویروس خطرناک است / قطع دست مفسد و فساد نماد اقدام و عمل است
حجت الاسلام و المسلیمین علی علیدادی سلیمانی گفت: فساد اقتصادی مانند یک ویروس خطرناک است اگر جلوی آن گرفته نشود در جامعه ریشه می دواند، ثانیا قطع دست مفسد و فساد نماد اقدام و عمل است یعنی مبارزه با فساد با سخنرانی مساعده کار به جایی پیش نمی برد.

به گزارش “صبح رابر “؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این  هفته با تبریک فرارسیدن ۱۱ ذی القعده سالروز ولادت با سعادت امام رئوف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا گفت: از آن امام همام  می خواهیم عیدی ما را ظهور امام زمان (ع)  قرار دهد.

وی افزود : مقاطع زمانی دوران امامت ۲۰ساله علی بن موسی الرضا(ع) را می توان  به سه بخش تقسیم کرد؛ مقطع اول  دوره ۱۰ساله حکومت هارون عباسی است  که اختناق کامل حکمفرما بود به گفته یکی از یاران حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  از شمشیر هارون خون می چکید.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: مقطع دوم؛  دوره ۵ ساله جنگ داخلی میان حکومت های امین در بغداد و مأمون در خراسان بود، مقطع سوم؛ ۵ سال پایانی عمر شریف علی بن موسی رضا(ع) در حکومت مأمون که این  سه سال پایانی عمر شریف  حضرت در کشور ایران بود.

وی گفت:  مأمون لعین یکی از اهدافش  این بودکه حلقه وصل تشیع و امام رئوف  را از بین ببرد  لعنت خدا بر خلفای جور و ستم به ویژه مأمون عباسی .

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  در همایش سراسری سران قوه ، قوه قضاییه با روسای دادگستری و  معاونین دستگاه قضا در فضا مجازی  گفت: مقام معظم رهبری نکات کلیدی درباره تحول و الزامات قوه قضاییه  و موضوع مهم فساد ستیزی را و باید ها و نباید ها آن  مطرح کردند.

وی افزود: مقام عظمای ولایت فرمودند:فسادهای مالی و اقتصادی گرفتاریهای بزرگی است یک ویروس خطرناک مثل همین ویروس کرونا به شدت واگیر دار و مسری است فساد در یک جامعه سریع و  شدید به جاهای مختلف سرایت می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  عنوان کرد:  در ویروس کرونا دست آلوده و  ناپاک  موجب انتقال ویروس است و در فساد هم دست آلوده و ناپاک موجب فساد و انتقال فساد می شود.

وی افزود: در ویروس کرونا دست را اگر با صابون بشوییم مسئله ویروس تمام می شود اما در فساد مالی با شستن دست با صابون مسئله تمام نمی شود جز  قطع دست چاره ای ندارد بنابر این این مسئله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه آنچه که در ذیل سخنان مقام معظم له مطرح می شود دو سؤال  اساسی است اینکه چرا در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد؟ و چرا  باید دست مفسدان اقتصادی قطع شود؟ گفت: در مبارزه با فساد روح امید به اسلام و اعتماد به نظام و ساختار کارآمدی نظام و به  تقویت نظام نقش عمده ای دارد .

خطیب جمعه رابر  افزود: مبارزه با فساد فقط اثر و برکات اقتصادی تنها ندارد آثار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حتی آثار اعتقادی دارد، مبارزه با فساد به اعتقاد به نظام، مشارکت مردم در حمایت ازانقلاب  و اسلام نقش به سزایی دارد.

وی یادآور شد: مبارزه با فساد کاهش آسیب های اجتماعی  را در پی دارد، فرهنگ کار تولید و امید به کسب و کار را رواج می دهد   و ارز ش های دینی  را تقویت می کند و مواجه قاطعانه با فساد مطالبه عدالت را تبدیل به یک  مطالبه عمومی می کند.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی تأکید کرد: عطر عدالت  جامعه  را سر زنده و با نشاط نگه می دارد.

وی با اشاره به این سؤال که چرا باید دست  مفسدین  اقتصادی قطع  شود تصریح کرد: چرا باید برخورد شدید و آنچه در قرآن آمده است و مصداق  جرم یک مفسد است اجرا شود؟؛  اولا فساد اقتصادی مانند یک ویروس خطرناک است  اگر جلوی آن گرفته نشود در جامعه ریشه می دواند و در خود بدنه دستگاه قضا و در جامعه ریشه می دواند، ثانیا  قطع دست مفسد و فساد نماد اقدام و عمل است یعنی  مبارزه با فساد با سخنرانی مساعده  کار به جایی پیش نمی برد.

خطیب جمعه رابر گفت : مبارزه با فساد  نیاز به یک برنامه ، نیاز به یک قاطعیت و برخورد انقلابی وعمل انقلابی دارد .

وی  ادامه داد:  قطع دست مفسدان یعنی مبارزه با فساد مهمتر از مبارزه  با مفسدان است، مفسد اقتصادی موجودی مفلوک است که به چنگ عدالت افتاده است، اجرای عدالت در حق او نماد مبارزه با فساد است که در  پیکر  جامعه جاری کرده است.

خطیب جمعه رابر افزود: بحمدالله با آمدن ریاست قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی مبارزه با فساد به اوج خود رسیده است امید  داریم با  سرعت و با دقت و به حق و با قاطعیت این روند مبارزه با فساد استمرار پیدا کند باشد زمینه  ظهور امام زمانمان فراهم گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود  با اشاره به حرمت شکنی به  قبور شهدای گمنام در شهرستان توسط ارازل و اوباش گفت: غیر از آنکه در جلسات  خصوصی با مامورین امنیتی در این زمینه صحبت های شده؛ امید دارم دستگاه های امنیتی با قاطعیت در رأس آن  دستگاه قضا شهرستان مجرمین را به سزای عمل شان برسانند تا دیگر در زادگاه سردار دلها شاهد این چنین صحنه های وقیحانه ای  نباشیم .

امام جمعه رابر از شورای تأمین خواست: برای امنیت هر چه بیشتردر آن منطقه ازدوربین های مدار بسته  که در خیابان اصلی نصب شده  در آینده نزدیک در آن مناطق هم نصب  شود که شاهد این  صحنه های زشت و ناپسند از ارازل و اوباش نباشیم.

حجت الاسلام علی علیدادی رسلیمانی در خطبه اول با اشاره به ادامه خطبه های قبل گفت: تقوا در زنده بودن جامعه و مردم تاثیر به سزایی دارد، هدف سیره رسول خدا و ائمه معصومین(ع) زنده کردن جامعه و مردم بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم چهار حیات برشمرد که یکی حیات طیبه و پاکیزه است افزود: راه رسیدن به حیات معنوی و حیات طیبه کسب علم است انسان ها هر چقدر بیشتر بدانند زنده تر هستند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دانش بر هر زن و مردم مسلمان واجب است چرا که تمام بد بختی بشر نشان از جهل و نادانی دارد بیان کرد: منظور از علم کلاس و مدرسه نیست،  قدرت تحلیل و درک و فهم و بصیرت است این علم برای انسان حیات پاکیزه به بار می آورد وانسان حیات معنوی کسب می کند .

وی دومین راه حیات معنوی را حیات دین خواند و افزود: آنهایی بی دین هستند بی حیات هستند دین شامل سه بخش  اعتقادات، احکام و اخلاقیات انسان است چرا که دین لقلقه زبان، ضلالت و گمراهی به همراه دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یکی از راههای رسیدن حیات طیبه  را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود:  در جامعه ای به امر به معروف و نهی از منکر  بی تفاوت بود حیات از بین می رود، انسان های بی تفاوت مؤمنان ضعیف هستند و به منکر بی تفاوت هستند. منکر اعتقادی ربا، منکر اخلاقی تهمت و دروغ ، منکر اجتماعی بد حجابی، منکر سیاسی خیانت به نظام  و ولایت و خون شهداست

وی گفت: بر پا داشتن امر به معروف پدیدار منکر در حیات جامعه و مردم تاثیر دارد، چهارمین راه حیات معنوی  شنیدن موعظه است، ثمره موعظه بیداری قلب است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد:  یکی دیگر از راه های کسب حیات معنوی ذکر است،  ذکر؛ حیات قلب است، ذکر یعنی توجه حکومت خداوند در قلب انسان.

وی با بیان اینکه ذکر اقسامی دارد گفت:  نماز، قرآن ودعا از مصادیق ذکر است، افراد با نماز و  قرآن به حیات طیبه دست پیدا می کنند مراد از زنده بودن حیات معنوی شهید است، شهید بامری، شهید همت و شهید سپهبد  حاج قاسم سلیمانی زنده است چون منش و فکر شهید زنده است.

انتهای پیام  /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب