پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:33:26 - یکشنبه 15 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج پیشکسوتان ناحیه مقاومت رابر:
تنها راه نجات اسلام مکتب حاج قاسم است/حاج قاسم با شناخت وارد سپاه شد
محمد رضا زارع منصوری گفت : مکتب حاج قاسم؛ تنها راه نجات اسلام است.

به گزارش ” صبح رابر “؛ در پی تشکیل لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به سراغ یکی از رزمنده های دوران دفاع مقدس شهرستان رابر رفتیم و دقایقی با وی به گفتگو پرداختیم.

محمد رضا زارع منصوری از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از جمله پاسداران دوره ۱۹ که در دیماه سال ۱۳۶۱ به عضویت  سپاه درآمد و آذر ماه سال ۸۸ بازنشته شد و اکنون مسئول پیشکسوتان در ناحیه رابر مشغول خدمت است.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: مکتب و عقیده و افکار حاج قاسم در  جهان شناخته شده است.

زارع منصوری گفت: حاج قاسم از وقتی که خود و خدای خودش را شناخت و به خوبی توانست، در صحنه جنگ و جهاد و ایثارگری این روحیه اخلاص را حفظ کند و این فرمانده با سایرین فرق داشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم با شناخت وارد سپاه شد و با شناخت مبارزات خود را شروع کرد و با شناخت عمیق ازخداوند متعال و رسول مکرم اسلام و انبیا الهی و ائمه معصومین در نبردها و عملیات ها شرکت می کرد.

زارع منصوری عنوان کرد: حاج قاسم با شناخت و توسلی که داشت مکتبش را رواج می داد ؛ یادم هست در عملیات والفجر هشت عبور از اروند سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی مثل ابر اشک از چشمانش می بارید و خداوند را با آبروی حضرت زهرا (س)قسم می داد و می گفت:” خدایا این آب مهریه حضرت زهر است ای اب تو امشب با رزمندگان مدارا کن.

زارع منصوی اذعان کرد: مکتب حاج قاسم سراسر توسل به اهل بیت علیهم السلام و پیروی محض از ولایت بود، و  بی چون و چرا در خط حضرت امام و مقام معظم رهبری بود.

وی تأکید کرد: در تمام دوران زندگی حاج قاسم از دوران دفاع مقدس تا حضور در جبهه مقاومت حتی یک روز را خالی از حضور خدا و توسل به اهل بیت (ع) نمی بینیم .

زارع منصوری گفت: همه پاسداران رزمندگانی  که با حاج قاسم کار می کردند می دانستن حاج قاسم ذوب در ولایت و اهل بیت (ع) بود و با قرآن و نهج البلاغه مانوس و هر جا صحبت می کرد روایتی و یا سخنی از  امیرالمؤمنین (ع)، پیامبر و ائمه معصومین (ع) ابتدای کلامش بود، مکتب حاج  قاسم؛  مکتبی جدا از مکتب اسلام، مکتب امیرالمومنین(ع) و جدای از مکتب حضرت امام و مقام معظم رهبری نبود.

وی با بیان اینکه از حاج قاسم هم در دوران  جنگ و  پشت جنگ و نیز در رابر که فرمانده ناحیه رابر بودم از ایشان خاطرات زیادی دارم افزود: در جنگ، یک  شب  قبل ازعملیات بدر در جزیره مجنون جنوبی اول شب  بعد از نماز مغرب و عشاء، در خاکریز حاج قاسم رادیدیم که همراه با سردار شهید جمالی مسئول اطلاعات  لشکر بود یک قایق  شناسایی دو نفره را همراهشان آورده بودند، قایق را پشت خاکریز گذاشتند.

زارع منصوری با نقل خاطره ای از سردار سلیمانی اظهار کرد: یک شب قبل از عملیات بدر در جزیره مجنون جنوبی بعد از نماز مغرب و عشا حاج قاسم به همراه شهید جمالی مسئول اطلاعات لشکر برای شناسایی منطقه عملیاتی شخصا حضور پیدا کرده بود؛ در واقع او همواره جلودار همه لشکرها و فرماندهان در عملیاتها بود.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به مأموریتهای لشکر ۴۱ ثارالله گفت: با وجوداینکه لشکر۴۱ ثارالله نسبت به  دیگر لشکرهای سپاه در آن دوران لشکر کوچکی به حساب می آمد اما همواره به عنوان خط شکن مأموریتهای خطیری بر عهده داشت.

وی ادامه داد: حضور حاج  قاسم در هر عملیاتی دنیایی از خاطره است در صحبت هایش همواه تأکید داشت خاطرات خوب را شهدا با خودشان برده اند که رمزی بین  خدا و شهدا  بود و هیچگاه در جامعه منتشر نشد.

این پیشکسوت دفاع مقدس  با اشاره به توسل های شهدا درشب های  عملیات با خداوند متعال گفت: سرلشکر شهید حاج  قاسم  سلیمانی  یکی از فرماندهانی بود که  اهل نماز  شب بود نماز شب این فرمانده هیچگاه ترک نشد و  بچه ها را به نماز  شب  سفارش می کرد.

وی افزود: یک شب در مهدیه،  من وقتی برای نماز صبح قبل از اذان رفتم دیدم حاج قاسم یک  چفیه ای دور سر و گردن خود بسته  بود که شناخته نشود در بین  بچه ها مشغول نماز شب بود  قبل از اذان صبح  نماز شب می خواند همیشه همراه رزمندگان در صف اول جلوتر از بچه ها بود.

زارع منصوری گفت: روحیه شجاعتی که حاج  قاسم داشت همیشه اطلاعات و شناسایی عملیات ها را خودش شخصا انجام می داد من  وقتی با یک گردان به از شلمچه جزیره مجنون رفتیم آنجا دیدم  دو سه چادر در جزیره  نصب  شده ما بیرون نشستیم  و گفتیم؛ چه خبر است؟  گفتند: فرماندهان جنگ اند در حال آماده شدن برای عملیات هستند تاظهر آنجا نشستیم وقت اذان حاج قاسم را دیدم ازچادر بیرون آمد فقط جواب سلام ما را داد احوال پرسی با ما نکرد سریع وضو گرفت و مجدد داخل چادر شد.

وی ادامه داد: آنقدر انسان با تدبیری بود به گفته مقام معظم رهبری هم شجاع بود وهم  تدبیر داشت هیچ کس نمی توانست کوچکترین حرفی از زبان حاج قاسم بیرون بکشد با اینکه از همه اطلاعات می گرفت اما به  کسی اطلاعات  نمی داد.

مسئول پیشکسوتان ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر اظهار کرد:  مکتب حاج قاسم؛ همان مکتب امام صادق (ع) است، همان مکتب امیرالمومنین (ع)،  مکتب رسول مکرم اسلام وهمان مکتب مقام معظم رهبری وحضرت امام است باید این راه مکتب را ادامه داد چرا که  تنها راه نجات جهان اسلام،  ایران اسلامی و انقلاب اسلامی مکتب حاج  قاسم است.

وی پیرامون راه های ترویج  مکتب حاج  قاسم گفت:  برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری اجتماعات بزرگ رزمندگان، شناسایی رزمندگان، ازدست ندادن رزمندگان دوران  دفاع مقدس و سازماندهی کردن کسانی که پیشقراولان دفاع از کشور در روز های سخت جنگ بودند راه نشر منش و مکتب شهدا خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

زارع منصوری ادامه داد: نباید به آسانی رزمندگان دفاع مقدس که گنجینه این نظام هستند به فراموشی سپرده شود، اینها دست پرورده و دانش آموختگان حاج قاسم اند، باید در هر جایی هستند در تشکیلات بسیج و سپاه سازماندهی شوند، و از تجربیات و طرح های آنها برای ساختن جامعه ای بهتر استفاده کرد..

وی افزود: مکتب حاج قاسم در همین جنگ ایران و عراق، جنگ عراق با داعش و سوریه با داعش و غزه و لبنان نبود،  سراسرعمر حاج قاسم جنگ و مبارزه با استکبار و استبداد بود .

این پیشکسوت دفاع مقدس اذعان کرد: آرزویش بود که به دست آمریکایی ها به شهادت برسد که همانطور خداوند متعال دعایش را مستجاب کرد، آرزوی حاج قاسم این بود که در بیت المقدس نماز بخواند، آرزوی حاج قاسم این بود که نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در مسجد الاقصی اقامه شود.

زارع منصوری ادامه داد:  آرزوی حاج قاسم این بود جبهه مقاومت در سراسر عالم پیروز شوند، بیرق اسلام و  پرچم اسلام در بیت المقدس در مسجد الاقصی برافراشته شود و زمینه سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج)  شود همه ما باید تلاش کنیم  این مکتب را زنده نگه داریم.

وی افزود : دست به دست هم دهیم و همدیگر را از دست ندهیم،  روز به روز به تعداد بسیجی ها و ایثارگران بیفزاییم،  بسیج را تا می توانیم با برنامه های فرهنگی تقویت کنیم  تا بتوانیم گوشه ای از مکتب حاج  قاسم را جامه عمل بپوشانیم.

رزمنده دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه پیشرفت و سربلندی کشور گوش به فرمان ولایت بودن استغ باید پای ارزش ها انقلاب اسلامی بایستیم و این راه خسته نشویم تا پرچم انقلاب به دست امام زمان (عج) برسد .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب