پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:29:22 - جمعه 27 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
سالروز ازدواج حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه مهمترین تاریخ اتفاق شیعه است/اساس ازدواج سادگی آن است
خطیب جمعه رابر اساس ازدواج در اسلام را بر سادگی خواند و گفت: با الگو گیری از زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) مراسم ازدواج ساده برگزار شود خانواده ها کمک کننده بر ازدواج آسان باشند چرا که اصل قضیه ازدواج بر مبنای محبت و خوشبختی است.


به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه هدف تمام پیامبران و ائمه معصومین هدایت و رهانیدن مردم از ضلالت بود گفت: هدف تمام پیامبران مبارزه با انحراف بوده است.
وی راهکارهای اصلاح انحراف را شنیدن حرف حق ، قدرت استماع راه حق، تلاش و کوشش و مشورت دانست و افزود: امام حسین (ع) کشتی هدایت است به دنبال این کشتی هدایت باشید که مسیر هدایت در زندگی است.
وی ولایت فقیه در جامعه را ولایت علمی و آگاهانه برشمرد و تصریح کرد: ولایت فقیه همان ولایت معصوم است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با گرامیداشت ۲۹ذی القعده سالروز شهادت امام محمد تقی(علیه السلام) اظهار کرد: در روایتی امام جواد (علیه السلام) فرمودند: مومن به سه ویژگی توفیق الهی ، واعظ درونی و نصیحت پذیر بودن نیازمند است .


وی با اشاره به اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج دو نور الهی حضرت علی(ع ) و حضرت فاطمه(س) افزود: این پیوند از زیباترین پیوند آسمانی در اسلام و شیعه به شمار می‌آید و از مهمترین اتفاق تاریخ شیعه است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ثمره این پیوند مبارک سراسر مملو از عشق و محبت درخت گوهر بار امامت است و عنوان کرد: ازدواج یک جنبه قدسی دارد که این را نباید از آن گرفت گرفتن این جنبه قدسی کار زشتی است .
وی ادامه داد: در جامعه امروزی با رایج شدن مهریه و جهاز سنگین و سرسام آور بر روی این جنبه قدسی و الهی غباری پوشانده شده است .
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مهریه هر چه کمتر باشد به طبیعت ازدواج نزدیک تر است تصریح کرد: طبیعت ازدواج معامله یا خرید و فروش و اجاره نیست زندگی دو انسان است.
وی اساس ازدواج در اسلام را بر سادگی خواند و افزود: با الگو گیری از زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) مراسم ازدواج ساده برگزار شود خانواده ها کمک کننده بر ازدواج آسان باشند چرا که اصل قضیه ازدواج بر مبنای محبت و خوشبختی است.

وی با اشاره به چهار محور بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم را با عنوان امید و انتظار یاد کردند زیرا مردم علارغم شرایط سخت اقتصادی و امواج مسموم تبلیغاتی گوناگونان از سوی دشمنان داخلی و خارجی پای صندوق رای آمدند چرا که امیدوار بود.
خطیب جمعه رابر، شرط قوی شدن برای ایران قوی را جمهوری اسلامی قوی، روحیه قوی، امید قوی به آینده، دولت قوی و قوه قضاییه قوی برشمرد و گفت: برای قوی شدن باید نگاه به مشکلات و ظرفیت ها داشت.
وی افزود: مشکلات تنها با سخنرانی و مصاحبه حل نخواهد شد باید برای مشکلات راه حل با نگاه امیدوارانه یافت و به کار گرفت.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مجلس تشکیل شده یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب اسلامی است عنوان کرد: در این مجلس یازدهم گروه جوانان، مدیران با سابقه و نیروهای با انگیزه حضور دارند.
وی، با بیان اینکه تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجلس یازدهم مایه افتخار است و ادامه داد: به عنوان انقلابی ترین و کارآمدترین مجلس از یک طرف برای نمایندگان شورای اسلامی باعث افتخار و از طرف دیگر مسئولیت افزاست که از چنین مجلسی انتظار بیشتری می‌رود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مشکلات هست اما بنیه ی کشور قوی است گفت: مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود داردکه عمده ترین مشکلات کشور تورم و کاهش ارزش پول ملی است.

وی با گلایه از گرانی های افسارگسیخته افزود: تحریم های داخلی در مشکلات بنگاه های تولیدی نقش دارند.
خطیب جمعه رابر ادامه داد: سخنان رئیس مجلس یازدهم همراه با ارائه برنامه‌های اقتصادی نوید بخش خوبی بر برطرف کردن این مشکلات میدهد .
وی با اشاره به مشکلات مردم در کالاهای مصرفی، مسکن ،خودرو و وسایل اولیه زندگی افزود: امید داریم این مجلس یازدهم قدری از مشکلات اقتصادی مردم بکاهد.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان رابر توصیه کرد : برای قطع زنجیره کرونا از ماسک استفاده کنید چرا که این حداقل کاری است میتوان انجام داد با ورود به اجتماع ،محافل و مساجد تقاضا دارم از ماسک استفاده کنید به زودی با کمک شما مردم کرونا را شکست خواهیم داد.

وی با اشاره به تاکید سخن مقام معظم رهبری با نماینده مجلس که این رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه در قالب نهضت تعاون و احسان ادامه پیدا کند افزود: همه مردم می توانند در این نهضت احسان و تعاون به اندازه وسع و توان خود همکاری کنند.
خطیب جمعه رابر از اعضای ستاد نماز جمعه خواست بر شناسایی فقرای نیازمند شهرستان سرعت ببخشند امیدوارم قدری از مشکلات محرومین در جامعه خصوصا با این نهضت تعاون کاسته شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب