پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:50:09 - پنجشنبه 2 مرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در میز خدمت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در رابر مطرح شد؛
بزرگترین مشکل مردم حمله گرازها وحشی به باغ ها و مزارع کشاورزی است/ پروژه لنفید شهرستان رابر هنوز فاقد طرح ارزیابی زیست محیطی است
مرجان شاکری گفت: بزرگترین مشکل مردم این منطقه حمله  گرازها یا خوک های وحشی به باغ ها و مزارع کشاورزی که علاوه بر تحمیل خسارت بر زمین های کشاورزی و محصولات آن، موجب نگرانی مردم و کشاورزان این منطقه شده است.

مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار “صبح رابر”،  با بیان هدف از دیدارهای مردمی در شهرستان گفت: هدف از دیدارهای مردم این است که  راه را کوتاه کنیم به جای اینکه  تعداد زیادی افراد در این شرایط کرونا رنج سفر را تحمل کنند ما باید به درد دل مردم گوش دهیم و پیگیری کنیم.

مرجان شاکری بزرگترین مشکل مردم این منطقه  را حمله  گرازها یا خوک های وحشی به باغ ها و مزارع کشاورزی  برشمرد و گفت: حمله گرازها وحشی به باغ ها و مزارع کشاورزی علاوه بر تحمیل خسارت بر زمین های کشاورزی و محصولات آن، موجب نگرانی مردم و کشاورزان این منطقه شده است.

مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ” راه آرمان”،  با بیان هدف از دیدارهای مردمی در شهرستان ها  گفت: هدف از دیدارهای مردم این است که  راه را کوتاه کنیم به جای اینکه  تعداد زیادی افراد در این شرایط کرونا رنج سفر را تحمل کنند ما باید به درد دل مردم گوش دهیم و پیگیری کنیم.

وی، با اشاره به بیشترین درخواست های مردم شهرستان رابر افزود: بزرگترین مشکل مردم این منطقه حمله  گرازها یا خوک های وحشی به باغ ها و مزارع کشاورزی که علاوه بر تحمیل خسارت بر زمین های کشاورزی و محصولات آن، موجب نگرانی مردم و کشاورزان این منطقه شده است.

شاکری عنوان کرد:  با نوجه به اینکه معیشت مردم از مسیر کشاورزی تامین می شود سعی داریم در کوتاهترین زمان با راهکاری  مناسب و رایزنی ها و هماهنگی  ها با سازمان مطبوع این مشکل حل شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانبا اشاره به منابع آبی شهرستان رابر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی شهرستان رابر قرار گرفتن در آبخوان  است  که  رودخانه هلیل رود تغذیه کننده اصلی آن  است.

وی افزود:  وضعیت توپوگرافی شهرستان باعث شده که محدودیت هایی در صدور مجوز ها برای صنایع تولیدی داشته باشیم  و مشکلاتی به وجود آورد و مباحث حریم کمی و کیفی رودخانه ها، مسیرها آب راه ها حتما رعایت شود چرا که چالش های جدی برای شهرستان و توسعه شهرستان به وجود آورده  است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرماندر ادامه سخنان خود بیان کرد:  پروژه لنفید شهرستان رابر مدت زمان طولانی این مشکل  را دارد، هرچند در کمیته ماده ۲مجوز گرفته و مقرر  بر جا به جایی آن بود که محل جدید پیشنهادی تأیید نشده و هنوز فاقد طرح ارزیابی زیست محیطی است .

وی با تأکید برمشارکت جمعی تأکید کرد: این انتظار از مسئولین شهرستان  رابر که  با حمایت این مشکل  را برطرف کنند قاعدتاً سد شهیدان امیرتیموری تامین کننده آب شهرستان و شهر کرمان در آینده  خواهد بود که می طلبد هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در رابطه با معدن مس درآلو گفت: با توجه به اینکه مجوزهای معدن مس درآلو   قدیمی است، باید یکسری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد محیط زیست  لازمه توسعه پایدار است، سعی می کنیم  کمترین آسیب را محیط زیست ببیند.

شاکری  افزود: این انتظار است با حمایت صنایع ملی مس ایران در برنامه های محیط زیست، آسیب ها به جد کمتر می شودبه هر صورت معیشت مردم این منطقه به کشاورزی، زنبورداری و دامداری  گره خورده است و هر توسعه ای که باعث تغییر این معیشت ها قرارگیرد؛ پذیرفتنی نیست و باید تمهیداتی اندیشیدکه مشکلات را به حداقل برساند.

شاکری همچنین از رسیدگی مجدد رویت یک قلاده خرس در باغات روستای جواران رابربا توجه به درخواست های مردمی خبرداد.

انتهای پیام / 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب