پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:54:16 - یکشنبه 21 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جراحی‌های پیچیده مغز و اعصاب در کرمان صورت گرفت
ک جراح مغز و اعصاب در کرمان گفت: امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است. به گزارش ” صبح رابر ”  محسن شهبا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با انجام نخستین جراحی‌های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان […]

ک جراح مغز و اعصاب در کرمان گفت: امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

به گزارش ” صبح رابر ”  محسن شهبا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با انجام نخستین جراحی‌های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان باهنر از این پس ناهنجاری و بیرون‌زدگی جدار رگ «آنوریسم عروق مغزی»در کرمان درمان می‌شود.

وی افزود: آنوریسم عروق مغزی نوعی ناهنجاری و بیرون‌زدگی جدار رگ است که منجر به خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری در فرد می‌شود.

سرپرست تیم جراحی آنوریسم جریان خون خلفی مغز عنوان کرد: جراحی این ضایعات عروقی در موارد جریان خون خلفی مغز به علت موقعیت عمقی و مجاورت با ساقه مغز اعصاب جمجمه، دشوار و با عوارض بالا همراه است و تنها در چند مرکز در سطح کشور این نوع عمل جراحی صورت می‌گیرد.

شهبا گفت: نخستین جراحی این نوع ضایعات مغزی در استان کرمان  ۱۲ فروردین ماه سال جاری و بر روی مرد ۲۳ ساله مبتلا به آنوریسم شریان و رتبرال داخل جمجمه‌ای چپ و دومین جراحی هم در مورد مرد ۴۵ ساله که مبتلا به آنوریسم آپکس شریان بازیلار بود در ۱۶ مهر ماه جاری انجام شد

وی ابراز داشت: با گذشت چند ماه از نخستین عمل جراحی، بیمار در بهبودی کامل بسر می‌برد و بیمار دوم هم بدون نقص عصبی مراحل بهبودی را طی می‌کند.

این مسئول افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای گروه جراحی مغز و اعصاب و مساعدت مسئولان دانشگاه، امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

شهبا خاطرنشان کرد: همچنین جراحی‌های اندوسکوپی مغز و ستون فقرات با خریداری تجهیزات آندوسکوپی مغز و ستون فقرات در بیمارستان باهنر کرمان در حال انجام است.

این جراح مغز و اعصاب از زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای فراهم کردن تجهیزات لازم و راه‌اندازی بخش اورژانس و ICU جدید بیمارستان باهنر قدردانی کرد.

منبع:فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب