پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:33:00 - چهارشنبه 26 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در جلسه شورای اداری شهرستان رابر:
برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان رابر اعلام شد
علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا سید شهدای مقاومت و ۳۵۰شهیدشهرستان رابر و شهدای گمنام این شهرستان برنامه و آیین های ویژه هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ جلسه شورای اداری شهرستان رابر درخصوص  برنامه های  گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان و مراسم سالگرد شهید سلیمانی با حضور فرماندار شهرستان،  امام جمعه رابر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، مسئول بسیج و اعضای  شورای تأمین  در محل  دفترفرمانداری برگزار شد.

مجید ایوار معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رابر در آغاز جلسه  با تسلیت  ایام شهادت امام سجاد(ع)  پیام آور حماسه عاشورا و محکوم کردن اهانت وقیحانه نشریه فرانسوی  به مقدسات اسلامی و ساحت  مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: در  قرآن  می خوانید آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولی خدا نور خود را کامل می کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!  .

امام جمعه رابر نیز  با اشاره به روایتی  از امیرالمومنین علی (علیه السلام) که فرمودند: مومن علامت هایی دارد گفت: علامت های مومن دائم ذکر بودن زبانی، قلبی وعملی، تفکر زیاد ، شکر گزار، صبر و تحمل در برابرسختی ها است.

وی افزود: کسی یاد خدا را در دل کند معصیت خدا را انجام نمی‌دهد، شرط کار برای خدا عمل خالص است، به فرموده شهیدحاج قاسم سلیمانی؛ باید به این بلوغ برسیم نباید دیده شویم آن کس باید ببیند می بیند.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه صد روز به دهه سالگرد شهید سلیمانی مانده است تصریح کرد: مراسم  سالگردسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور و استان برگزار می شود اما با توجه به اینکه شهرستان رابر زادگاه سردار  دل ها است توقع ویژه ای دارند یک قدم جلوتر از این بایدهای مکتب سردار سلیمانی باید حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در مراسم سالگرد همه آحاد از ادارات تا مردم شهرستان  برای سردار دلها برنامه ای انجام  می دهند افزود: برای این مراسم کارگروه تشکیل  شده و در حال  اجرای کارهستند زیبنده مراسم شهرستان رابر  که از سردار قاآنی  یا سردار مارانی  بهره ببریم.

وی با اشاره به ویژه برنامه هفتم مهرماه در روستای قنات ملک  به یاد سردار دل ها گفت: ۱۰ شب در۱۰ نقطه شهرستان رابر ۱۰ مراسم  برگزار می شود .

امام جمعه رابر،  مسابقات  ورزشی، دل نوشته ای برای سردار دلها و راه اندازی سه اتوبوس برای زبارت قبر سردار دلها که این خود یک سنتی سالیانه خواهد ماند و افتتاح تندیس سرداردلها  دروازه قرآن رابر، یادمان سردار در قنات ملک که سنگ مزار سردار دلها در روز اربعین وارد شهرستان رابر می شود در کف پای والدین قرار گرفته می شود اینها گوشه ای از برنامه های مراسم سالگرد سردار دلها است.

وی همچنین  از اعتبار نیم میلیاردی بارگاه ملکوتی  شهدای گمنام نیز خبر داد و گفت : افتتاح این گنبد و  بارگاه ملکوتی شهدای گمنام که حقیقتا پیشانی شهرستان رابر است از برنامه های مراسم سالگرد سردار دلهاست.

امام جمعه رابر با بیان اینکه جمعه پایانی ماه محرم و آغاز صفر ذکر مصیبتی خواهیم داشت که  هدیه به روح سردار دلها می شود گفت: غذای نذری در نماز نیز توزیع می شود.

وی، با بیان اینکه مدیران بی رغبت به نماز جمعه نیز در امور کاری سستی و بی رغبتی ایجاد می کند عنوان کرد: اگر  مدیریت جامعه به دست من بود مدیر نماز جمعه ای می چیدیم .

سرهنگ علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر نیز در این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت روزهای پایانی  ماه محرم و  پیشاپیش گرامی میداریم  هفته دفاع مقدس به  یاد شهدای انقلاب اسلامی خصوصا سید شهدای مقاومت و  ۳۵۰شهیدشهرستان رابر و شهدای  گمنام شهرستان  رابر، گفت: یکی از محور های جلسه  امروز برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امسال طبق روال هر ساله هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه ۹۹ روز دوشنبه شروع می شود و تا۷ مهرماه ۹۹  پایان می یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر افزود:  عناوین روز شمار چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بنا به اعلام  ستاد کل نیروهای مسلح با  شعار محوری  «ما قوی هستیم»  بدین شرح است:

روز دوشنبه  31/6/ 1399؛ اقتدار،  ولایتمداری، همبستگی ملی،  اقداماتی که باید انجام شود نقش ولایت و رهبری در انسجام و وحدت ملی ، نمایش نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس.

روز  سه شنبه ۱/۷/۱۳۹۹؛ جوانان، سربازان، دانش پژوهی. اقدامات که باید انجام شود توجه ویژه در حوزه علم و فن آوری ایجاد زمینه حضور  جوانان  در عرصه دانش پژوهی.

روز چهارشنبه ۲ /۷/۱۳۹۹؛ تولید ملی، آمادگی  دفاعی و خدا باوری  اقداماتی که باید انجام شود توجه به نقش متعهدانه متخصصین در جهش تولید تقویت پدافند غیر عامل  در مقابل ترفندهای  دشمن.

روز پنج شنبه ۳/۷/۱۳۹۹؛ شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان  که در کل کشور عطرافشانی و نثار گل بر مزار مطهر شهدا ، تجلیل از ایثارگران ، آزادگان و جانبازان مدافع حرم دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان پیش بینی شده است.

جمعه ۴ /۷/۱۳۹۹؛ معنویت، خانواده و سلامت که روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، توجه و نقش خانواده به سبک زندگی دینی، راهپیمایی خانوادگی  و حضور پرشور در نماز جمعه  از برنامه های  پیش بینی شده در این روز تجلیل از کادر درمان شهرستان  رابراست.

شنبه ۵/۷/۱۳۹۹ ؛ رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر ومقاومت از جمله اقدامات تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه  و شکست حصر آبادان،  تجلیل از ایثارگران، جهادگران و رزمندگان دفاع مقدس.

یکشنبه ۶/۷/۹۹؛ بصیرت افزایی، دشمن شناسی و  استکبار ستیزی  که توجه عموم به وحدت ملی ومذهبی با هدف  بصیرت افزایی  در مقابله با مبارزه با استکبار جهانی است.

دوشنبه ۷/۷/۱۳۹۹؛ فرماندهان، عزت آفرینان  و حماسه آفرینان  از جمله اقداماتی  که باید انجام شود معرفی فرماندهان اسوه های  اخلاق،  ایثار  و شجاعت در دفاع مقدس که در این روز بزرگداشت فرماندهای شهید دفاع مقدس به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال  با توجه به  شیوع بیماری منحوس کرونا  درکشور رژه نیروی مسلح  لغو شده اما  رژه موتوری برگزار می شود گفت:  اولین برنامه روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه رژه خودرویی ساعت ۹ صبح،  پخش مارش نظامی از بلندگو های مساجد، فضاسازی شهر و ادارات به مناسبت هفته دفاع مقدس، ساخت یک سنگر جلوی هرمسجد، غباروبی گلزار شهدا همزمان با سراسر کشور روز  سوم مهرماه  غباروبی گلزار شهدای  قنات ملک ، گلزار شهدای گنجان و شهدای رابر را گوشه ای از برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

خواجه حسنی با اشاره به  تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان وتجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،  گفت: هر اداره از یک پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهد کرد.

وی،  تجلیل از کادر بیمارستان، نصب بنر رزمندان دفاع مقدس و رزمندگان سلامت،  توزیع بسته های معیشتی به یاد شهدا در هفته دفاع مقدس ، تشکیل شب و شعر و خاطره دفاع مقدس ، تجلیل از افرادی که  نام فرزندذکور خود را قاسم گذاشتند، برگزاری دعای کمیل سوم مهرماه، ساخت کلیپ ونماهنگ ، حضوربا شکوه  بسیجیان ۴ مهرماه در نماز جمعه ، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس ، مسابقه کتابخوانی را  از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس  عنوان کرد.

وی همچنین متذکر شد: ادارات گزارش  برنامه های خود را در هفته امر به معروف و نهی از منکر هر چه سریعتر به دفتر امام جمعه  رابر منعکس کنند.

 خواجه حسنی  از راه اندازی مکتب شهید سلیمانی در شهرستان رابر همزمان با  استان کرمان خبر داد و گفت:  در استان مکتب شهید سلیمانی به ریاست استاندار و  دبیری سپاه و  در شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری سپاه، رئیس  هیئت رزمندگان، شهردار است.

وی ادامه داد: کارگروه های مکتب شهید سلیمانی مشخص شده که در سالگرد سردار دلها گزارش کار به استان ارائه خواهد شد.

هادی محمدی، مسئول بسیج عشایری استان کرمان در این جلسه گفت: استان کرمان  یکهزار و ۲۱۵ شهید عشایر تقدیم انقلاب اسلامی کرده، لذا استان کرمان به لحاظ تعداد شهدای عشایر، دومین استان کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ۹۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس، ۲۵۰ شهید در عرصه امنیت، ۴۷ شهید غدیر و دو سپهبد شهید از افتخارات  عشایر استان کرمان است  از این رو جامعه عشایری استان کرمان در تمام عرصه ها شهید داده است.

محمدی بااشاره به ۱۵ مهرماه  به نام روز روستا از برگزاری بزرگداشت شهید احمد سلیمانی شهید شاخص کشوری در شهرستان رابر استان کرمان خبرداد و گفت: همزمان با سراسر کشور در این روز رزمایش کمک مومنانه ، متعلق به عشایر است.

وی افزود: فرزندان شهدا مانند زینب شهید احمد سلیمانی با زینب شهیدحاج قاسم سیره عملی شهدا را  ترویج می کنند.

مسئول بسیج عشایری استان کرمان ادامه داد:  رزمایش کمک های مومنانه شامل توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر، اجرای  واکسیناسیون دام عشایر  با همکاری ادارت کل عشایری و دامپزشکی، اهدای خون عشایر با  لباس محلی، ساخت منازل مددجویی ، آبرسانی به مناطق عشایر نشین  را از فعالیت های گروه جهادی برشمرد.

وی، با اشاره به نقش عشایر در جنگ و عرصه های مختلف امسال هفته دفاع مقدس را متفاوت تر از هر سال ببینید گفت: قباد شمس الدینی مسن ترین شهید عشایری استان است دیدار و سرکشی از مادر و همسر شهید و خانواده های شهدای عشایر یک وظیفه و توفیق الهی است.

کرامت امیر حیدری فرماندار رابر همچنین با اشاره به مراسمات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: کمیته در شهرستان علاوه بر کمیته در استان تشکیل شده  و برنامه ها  سازماندهی می شود در شهرستان رابرمراسمات  باید متفاوت نسبت به استان و کشور باشد .

وی افزود:  رابر در آینده مقصد رفت و آمد  جهان اسلام می شود  رابری ها الگویی عملی به نام سردار سلیمانی رادارند باید در رفتار، کردار، اخلاق و منش خود را به این شهید والامقام شبیه کنند و افراد که در اینجا حضور پیدا می کننداین را نیز احساس کنند.

فرماندار رابرتصریح کرد:  باید سیره و عمل این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم و همه بر مبنای آن حرکت کنیم چرا که هر کس غیر از چارچوب های رفتاری سردار  دل ها حرکت کند در  جایگاه و مسئولیتی که داریم ظلم به خودمان کرده ایم.

وی با اشاره به گذر عمر گفت:  کاری کنیم به عنوان همشهری و قوم و خویش سردار   شرمنده سردار سلیمانی نباشیم سیره رفتاری شهید سلیمانی را  الگوی خود  قرار دهیم.

وی ، از خصوصیات بارز اخلاقی سردار دلها   را دل نبستن به دنیا ، رضای خدا و خدمت به خلق خدا خواند و افزود: شهید حاج قاسم  سلیمانی با مهربانی و صداقت رفتار می کرد و در میدان جنگ علاوه بر  شجاعت و دلیری حق الناس را مد نظر داشت این خصوصیات  شهید سلیمانی  را به این درجه رساند  که تاریخ ایران سراغ ندارد .

کرامت امیر حیدری بیان کرد: هر چه تاریخ را وررق بزنید نمونه سردار سلیمانی را در تاریخ نخواهید یافت  که  به این درجه از عزت رسید .

وی افزود : سعی کنیم  مسئولیتی که  در اختیار داریم حداقل خودمان را با روش و سیره شهدایی سردار نزدیک  کنیم حب و بغض، مال دنیا، قدرت و ریاست را  کنار بگذاریم و برای رضای خدا کار کنیم.

فرماندار رابر افزود: کشور ما در این مقطع  حساس، در معرض هجمه عظیم جبهه استکبار قرار گرفته ؛ بتوانیم رضایت مندی مردم  که رضایت مندی خداست را  به دست آوریم .

وی رضایت مندی مردم را  رضایت خدا دانست و ادامه داد: برنامه های اعلام شده هفته دفاع مقدس را پیگیری کنید.

امیر حیدری با بیان اینکه این دفاع مقدس بود که مکتب ساز شد و انسان های بزرگی مثل  سردار دل ها که امروزه الگوی جهانی  تربیت شده همین دفاع مقدس است گفت:  انقلاب را دفاع مقدس بیمه کرد این یک واقعیتی است انسان های استثنایی تربیت یافت و با خون شهدای در دفاع مقدس این انقلاب را  تاکنون حفظ کرده است .

وی با بیان اینکه خون سردار سلیمانی گام دوم انقلاب را بیمه کرد افزود: اسلام را  خون امام حسین (ع) نجات داد و خون  سردار سلیمانی در این مقطع زمانی نظام و انقلاب ما را نجات داد  و همبستگی و ایمان در بین جامعه ما چندین برابر شد و راه  چه انسان هایی متحول شدند و در مسیر انقلاب و دین قرار گرفتند.

فرماندار رابر در پایان کرونا  را فرصتی خواند برای ایجاد فرهنگ سازی که بتوان جوابگوی مسافران از سراسر دنیا در ماه های آینده  باشیم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب