پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:11:37 - جمعه 18 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور در داخل است /اقتصاد ایران گروگان برجام و انتخابات آمریکا نیست
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور در داخل است، اقتصاد ایران گروگان برجام و انتخابات آمریکا نیست، اقتصاد ایران گروگان اخم و لبخند اروپا هم نیست، راه حل درهمین ایران انقلاب اسلامی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: پنج نعمت امام حسین (ع) در خطبه شب عاشورا، فرمودند: پروردگارا تو را سپاسگزارم به خاطر نعمت نبوت و ولایت، نعمت آموزش قرآن، نعمت فهم دین، نعمت دیدن و اصحاب  نیکوکاری که به من عطا کردید.

وی  باگرامیداشت۲۷صفر روزوقف افزود: از۲۷ صفر  سال ۱۳۷۶در تقویم رسمی کشور به عنوان روز وقف نامگذاری شده است، پیامبر اعظم بنیانگذار وقف بود اولین شخصی که این سنت حسنه وقف را پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سه عملی که پرونده ما پس از مرگ هم باز است، پیامبر(ص) می فرماید : که هنگامی که انسان می میرد تمام اعمال او بسته می شود مگر سه عمل،فرزند صالحی برای شما دعا کند، علم سودمندی که دیگران  از این علم بهره ببرند و صدقه جاریه.

وی با طلب مغفرت و آمرزش به بانی مسجد مصلی حضرت  زهرا (س) گفت: کسانی که توانایی مالی دارند این سنت حسنه وقف فراموش نشود چرا که برکات عظیمی در سنت وقف نهفته شده است.

خطیب جمعه رابر افزود: تحقق عدالت اجتماعی و احساس مسئولیت نسبت به دیگران و تقویت  روح مواسات و برابری و  برادری  در وجود ما، رفع  فقر  و از بین بردن فاصله  طبقات اجتماعی از برکات عظیمی است که در سنت وقف  نهفته شده است امید دارم مورد توجه قرار گیرد.

وی  عنوان کرد: برای سفر  برزخ  خود پرونده متاخر  خود را با وقف باز کنم .

امام جمعه رابر با اشاره به مشکلات اقتصادی که در  صدر دغدغه های مردم است  تصریح کرد: رفع مشکلات  متعدد اقتصادی  راه  حل های مخصوص  خود را دارد در طول  سالیان  گذشته رهبر انقلاب در دیدارها و جلسات  مختلف ک مربوط به مسائل اقتصادی کشور می شد  راه  حل  مشکلات  اقتصادی را به مسئولین بازگو و تذکر دادند؛ اگر به این  تذکرات مسئولان  جامعه  عمل می پوشاندند  امروز  وضعیت  معیشت مردم به مراتب  بهتراز وضعیت  کنونی بود.

وی گفت: نسخه علاج مشکلات  اقتصادی کشور در داخل است،  اقتصاد ایران گروگان برجام و انتخابات آمریکا نیست، اقتصاد ایران  گروگان اخم و لبخند اروپا هم نیست، راه حل درهمین  ایران انقلاب اسلامی است.

خطیب  جمعه رابرافزود: بدون تردید در جنگ  اقتصادی هم  چاره  مشکل در نسخه  شفابخش اعتماد به وعده الهی و باور به  قدرت مردم است .

وی عنوان کرد : هشت  سال  جنگ  تحمیلی به قدرت جوانان این مرز و بوم  باور کردیم، چهل سال  جنگ امنیتی به  قدرت این مردم باور داریم ، چهل سال  جنگ فرهنگی به جوانان خودمان باور داریم و اکنون  هم می توانیم در این  جنگ  اقتصادی پیروز شویم.

امام جمعه رابر گفت: شرط پیروزی در جنگ اقتصادی این است که  برای  رفع مشکلات  چاره جویی واقعی  کنیم .

وی ادامه داد: چاره جویی بیانات مقام معظم رهبری است که برای هر معضل و مشکل اقتصادی راهکار ارائه دادند،

امام جمعه رابر با اشاره به  راه حل های رهبر معظم انقلاب در برون رفت از مشکلات گفت: کلید اصلی اشتغال درکشور تولید است، راه حل جلوگیری از گرانی و مشکلات معیشتی جلوگیری از نگهداری غیر متعارف جنس در انبارهاست.

وی بابیان اینکه مشکل مسکن سهم عمده خانوارهای مااست گفت: یکی از غفلت های این دولت نادیده گرفتن مشکل مسکن است که دراین زمینه توفیقات خوبی نداشته ومی توانست با تجربه دولت های قبل طرح مسکن مهر را در دستور کار قرار دهد تاقدری از مشکلات مردم بکاهد و اجاره خانه ها کمر جوانان را خم نکند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  افزود: ساخت مسکن خود زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم می کند.

امام جمعه رابرگفت: راه حل برای جلوگیری کاهش ارزش پول ملی، برداشتن موانع راه تحقق شعار سال وجلوگیری از واردات بی رویه می تواند براقتصاد کشور تاثیرگذارباشد ومشکلات جوانان را کاهش دهد.

وی بابیان اینکه مشکل ما را کالای لوکس حل نمی کند گفت: قدری به فکرمردم مظلوم  و پابرهنگانی که امام خمینی (ره)  ازآنهایاد می کند؛ باشیم.

امام جمعه رابر در ادامه سخنانش با اشاره به اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین دوحزب دمکرات وجمهوریخواه عنوان کرد: ترامپ رئیس جمهور نادان  فعلی آمریکا ۷۳مرتبه سخنان بایدنت رقیب انتخاباتی خود  را قطع و طرف مقابل بایدنت که خود را انسانی موجه جلوه می دهد ترامپ را بعنوان مردی دلقک ونادان برمی شمرد که بازنده اصلی این مناظره هر دونامزد می باشند و بی ادبی ونادانی وگستاخی در هر دو نامزد مشهود بود.

وی با ابراز تاسف از آنهایی که دچار ویروس  داخلی سیاسی هستند وچشم به انتخابات آمریکا دوخته اند گفت: برنده اصلی مناظره انتخاباتی آمریکا مردم دنیا هستند که آنها را شناختند.

وی درهمین راستا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشور جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ افزود: انتخابات کشور ما باید نماد ارزش های اسلامی، عقلانیت سیاسی ومشارکت آحاد مردم باشد.

امام جمعه رابر درپایان سخنان خود از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا رابر و مراسم ورود سنگ مزار سردار دلها به رابر قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر موسسه ثارالله ومس یادمان قبور والدین سردار دلها آماده و بتوانیم همزمان با سالگرد شهادت ایشان این سنگ را به روستای قنات ملک منتقل کنیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب