پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:17:54 - دوشنبه 3 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح محله محور شهید سلیمانی در رابر شیوع کرونا را کنترل می‌کند
کرامت امیر حیدری از اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورتی که این طرح به طور کامل و جامع اجرا شود، در کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا موفق است.

به گزارش “صبح رابر“؛ کرامت امیر حیدری فرماندار رابر در دومین نشست هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رابر افزود: این طرح در راستای مبارزه با شیوع کرونا جامع ترین و کامل ترین طرح است.

وی افزود: در هر مقطعی  از انقلاب به چالشی مواجه  شدیم با ورود بسیج آنجا پیروز از میدان بیرون آمدیم .

امیرحیدری عنوان کرد:  در این  طرح هم بسیج و مردم به صحنه آیند و به نحوه  احسن مدیریت کنیم؛ نتیجه می گیریم و خیلی از مشکلاتی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم؛ را نداریم، اگر طرح شهید سلیمانی به طور کامل در رابر اجرا شود صد درصد در کنترل بیماری کرونا موفق  و آمار بیماری  ناشی از کرونا کاهش می یابد.

 وی هدف این  طرح  هر خانه را یک  خانه  سلامت برشمرد و افزود : با آموزش  و آگاه سازی خانواده ها از پایه مسائل را حل کنیم چرا بیشتر  شیوع بیماری  کرونا از مهمانی های خانگی و تجمعات است که باید جلوی این عامل شیوع بیماری گرفته شود.

ایوار معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نیز در این جلسه  به خلاصه ای از طرح شهید سلیمانی با محوریت کنترل اپیدمی به شیوه  محله محور و خانواده محور اشاره کرد و  اساس کار در این طرح  را شناسایی افراد بیمار و تقسم بندی محله ها با استفاده از  ظرفیت پایگاه دانست.

وی افزود : هر بسیجی یک سفیر سلامت خانواده می شود از ظرفیت هیئت امنای مساجد،  هیئت های مذهبی شهر شهرستان استفاده شود.

ایوار  شناسایی مناطق پر خطرناشی از شیوع کرونا را  شروع کار این طرح  خواند و راه اندازی  نقاهتگاه،  ضد عفونی کردن منازل و جمع آوری  زباله های خانواده های بیمار را خلاصه  ای از این طرح برشمرد.

شمس الدینی جانشین  فرمانده ناحیه مقاوم بسیج سپاه رابرگفت:  در این طرح رابر با استفاده از ظرفیت پایگا ها به چند  منطقه تقسیم بندی می شود، در هر منطقه کمیته محله ای با حضور مسئول مرکز خدمات جامع سلامت آن محله، یک نفر ناظر از ستاد مقابله با کرونا، یک نفر از بسیج و یک نفر از هلال احمر تشکیل می شود.

وی بیان کرد: تیم حمایتی تشکیل و  جهت توزیع بسته های اقلام بهداشتی و معیشتی بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر صورت می گیرد.

شمس الدینی  افزود: اقدامات این طرح که شامل تشدید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی؛ انجام تست های بیشتر برای بیماریابی و حمایت از افراد بیمار در قرنطینه خانگی است.

وی از راه اندازی هشدارهای کرونایی ماشین  بلندگو دار در سطح شهرستان رابر خبر داد و افزود: اطلاع رسانی و آموزش به منظور افزایش سطح آگاهی مردم ساکن محله ها است.

محمد رضا فرحبخش مدیر شبکه بهداشت و درمان  شهرستان با اشاره به اینکه طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موثر است تأکید کرد: خانواده بخش مهمی است و باید در این طرح به سراغ خانواده ها برویم و به آن ها آموزش و تذکر بدهیم که از دروهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

 وی افزود: این طرح مقابله با کرونا به صورت محله محور و با  اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی بیماری از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی اجرا می شود.

فرحبخش اذعان کرد: اهداف اختصاصی این طرح هم شامل مواردی از جمله افزایش و رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد طی سه ماه، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه، کاهش مرگ حداقل ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه، پوشش و حمایتی از گروه های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

وی افزود: برای قطع  زنجیره انتقال این ویروس محلات باید سازماندهی شوند این طرح به درستی و با دقت و به سرعت اجرا شود چرا که نتایج خوبی رل در بر دارد.

گفتنی است؛ دومین نشست هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رابر با حضور فرماندار رابر ،جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رابر ، مدیر شبکه  بهداشت  و درمان شهرستان ، رئیس هلال احمر ، بخشدار رابر و هنزا؛ رئیس اتاق اصناف  فرمانده های حوزه های مقاومت شهرستان و جمعی از مسئولین  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب