پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:54:48 - سه شنبه 4 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
فرهنگ مقاومت، ایران را در دنیا متمایز کرد/باید در کنار جهاد و شهادت، مبلغ انقلاب و اسلام باشیم
سردار معروفی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی بخاطر پایداری، عزت، شرف و بزرگی انقلاب اربااربا شد و این راه را با تمام سختی هایش برای ما هموار کرد تا در کنار تمامی مسئولیت هایی که داریم مبلغ انقلاب، آرمان های شهدا، امام و اسلام باشیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از مجموعه موشن کمیک روایت عطش از سری روایات سوزناک کتاب بچه های حاج قاسم اظهار کرد: به فرمایش شهید حاج قاسم سلیمانی از ما خواسته شد که تمامی روایات و رخدادهای زمان اسارت به صورت ریز تحت عنوان یک کتاب تهیه و منتشر شود.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی هر زمان که به کرمان می آمد؛ بچه های لشکر ۴۱ ثارالله را به یک دورهمی دعوت می کرد و از آنان می خواست تا خاطره ای از جنگ و اسارت بگویند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: وی بارها به من و دیگر بزرگوارانی از جمله سردار مطهری و مهدی صدفی  درخواست می کرد که خاطرات و سختی های اسارت را در این مجالس خاطره گویی بازگو کنیم و حتی توصیه می کرد  که آنها را منتشر کرده  تا در دسترس دیگران نیز قرار گیرد.

سردار معروفی ادامه داد: به همین دلیل شروع به نوشتن و جمع آوری خاطرات دوران اسارت کردم و این کتاب به مدت یک سال و نیم طول کشید تا به چاپ رسید و با استقبالی که شد این کتاب به چاپ هشتم رسید.

وی بیان کرد: من به عنوان راوی می توانم بگویم بخشی از مجاهدت بچه های لشکر ۴۱ ثارالله چه در هنگام جنگ چه زمان اسارت جزو برگ های زرین تاریخ است و این یک افتخار بزرگ برای ما است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: هدف دشمن از ابتدای جنگ تسخیر شهر خرمشهر بود که اگر موفق به این امر می شد و خرمشهر سقوط می کرد برگ برنده ای برای او بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از اعلام پایان قطعنامه و حمله دوباره دشمن ۳ گردان از لشکر ۴۱ ثارالله به اسارت دشمن در آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هنگامی که بچه ها را اسیر کردند با لب تشنه و گرسنه به قرارگاه بعث بردند و در نزدیک قرارگاه چند تانکر آب وجود داشت که دو نفر از بچه ها گفتند ما می رویم تا برای سایر بچه ها آب بیاوریم، اما همین که نزدیک تانکر شدند عراقی ها  با پوتین های سنگین به سر و صورت و دهان بچه ها کوبیدند و این عمل وقیحانه آنها باعث شد تا بچه ها تشنگی و عطش را فراموش کنند.

سردار معروفی با بیان اینکه در آن هوای بسیار گرم و سوزان خبری از آب نبود، عنوان کرد: در بین رزمندگان اسیر جوان کم سن و سال و میانسال و سالخورده نیز به چشم می خورد اما هیچکدام از آنها دهان به گلایه نگشودند  که تشنه و یا گرسنه اند بلکه همگی می گفتند که نماز نخواندیم.

وی در ادامه افزود: آبی برای وضو نبود، بچه ها با همان دستان بسته جهت قبله را مشخص کردند و نماز این فریضه الهی را به جای آوردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: هرگز صدای «شکرلله » بچه ها که در آن وضع اسف بار خدا را شکر می کردند از یاد نمی برم.

سردار معروفی بیان کرد: در آن هوای گرم و سوزان چیزی که انسان را زمین گیر می کرد عطش بود اما این عطش هرگز بر بچه ها مستولی نشد و در آن شرایط سخت مقاومت بچه ها خودنمایی می کرد.

وی تصریح کرد: بعد از پیاده کردن بچه ها در وسط زمین بسکتبال با آسفالت سرد مجروحان را نیز در گوشه ای در کنار هم رها کردند، چون می دانستند همگی تشنه هستند، شکنجه روحی خود را آغاز کردند در دو سمت زمین آن طرف فنس ها زمین چمنی وجود داشت که عراقی ها شیلنگ های آب را باز کرده و گاه گداری آب  را بر روی فنس ها می پاشیدند، آن هنگام بود که صدای «یا حسین » بچه بلند شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه اذعان کرد: برخی از بچه ها واقعا از شدت عطش رنجور و بدحال شده بودند، به آنان پیشنهاد کردیم که زیرپوش های خود را در آورند و از آبی که در اطراف فنس ها جمع شده بود خیس کرده و با آن عطش را برطرف کنند.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: این عمل زشت و زننده عراقی ها تا ساعت ها ادامه داشت و حتی یکبار گفتند که می خواهند به بچه ها آب بدهند این بار سطل های زباله و چند پلاستیک را پر از آب کرده و  وسط زمین و میان بچه ها گذاردند، زمانی که بچه ها خواستند به سمت آنها بروند با پا آنها را خالی کردند.

وی با بیان اینکه مصیبت ما در مقابل کربلا هیچ بود، افزود: ما در اسارت کربلا و عاشورا را درک کردیم، آنجا بود که معنای عطش را فهمیدیم و اینکه توانستیم شمه ای از صحنه کربلا را درک کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: عراقی ها می گفتند که اگر آب می خواهید باید به ولی فقیه و رهبرتان توهین کنید تا به شما آب دهیم، اما این برای همه بچه ها دردناک بود حاضر بودند از عطش بمیرند اما چنین سخنی بر زبان نیاورند.

سردار معروفی گفت: تعدادی از بچه ها به دلیل عطش شهید شدند اما هرگز حاضر نشدند که برعلیه حضرت امام (ره)  شعار دهند و این استقامت و ایثارگری رزمندگان انقلاب اسلامی را می رساند.

وی تاکید کرد: ما این انقلاب، عزت و شرف را به سختی بدست آورده ایم و نباید غفلت کرده و آن را به سادگی از دست بدهیم  و بدانیم که شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر اینکه این عزت، شرف و بزرگی انقلاب پایدار بماند اربااربا شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی این راه را با تمام سختی هایش برای ما هموار کرد تا ما نیز رسالت خود را انجام دهیم، او از ما می خواهد جدای از سرباز انقلاب و امام، روحانی، پاسدار، فرمانده، بسیجی خوبی باشیم در کنار آن مبلغ خوبی نیز برای انقلاب، اسلام ، آرمان های شهدا و امام (ره) و مکتب وی باشیم و مهم نیست که این را چه کسی می بیند، رسالت مهم است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد:تنها هدف دشمن این است که جهاد، مقاومت و شهادت را از مملکت اسلامی ایران بگیرد این تفکر غلط اوست، زیرا این فرهنگ جهاد و شهادت ما را قوی تر می کند و این مقاومت است که ما را در دنیا متمایز کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی مقاومت، جهاد و شهادت را از مملکت اسلامی بگیرند؛ خود به خود آن مملکت تسخیر می شود که این هدف دشمن است همانگونه که سند ۲۰۳۰هم با این هدف پیش می رود.

به گزارش راه آرمان، در پایان مراسم از مجموعه موشن کمیک روایت عطش از سری روایات سوزناک کتاب بچه های حاج قاسم رونمایی شد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب