پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:40:23 - پنجشنبه 13 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبرداد؛
تکمیل زنجیره مس با پروژه معدن مس درآلوی رابر در نیمه اول سال ۱۴۰۰
سردار سعید محمد از آغاز تست سرد پروژه معدن مس «درآلو» توسط قرارگاه خاتم در نیمه اول ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: آغاز تست سرد پروژه معدن مس درآلو رابر می تواند زنجیره ارزش مس را تکمیل کند و در دوران تحریم دستاورد بزرگی برای قرارگاه و وزارت صمت به شمار آید.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء؛ در حاشیه بازدید از پروژه‌های سد شهیدان امیرتیموری (صفارود)، تونل و پروژه انتقال آب رابر به کرمان و معدن مس درآلو رابر اظهار کرد: پروژه سدشهیدان امیرتیموری (صفارود) پروژه‌ای است که قرار است آب کرمان، آب رابر و معدن مس درآلو را تامین کند و از روند پیشرفت خوبی برخورداراست.

وی در حال حاضر ۱۰ پروژه مهم در بخش‌های معدنی، کشاورزی، حمل و نقل و ترافیک و پل‌های شهری توسط قرارگاه در استان کرمان در حال انجام است عنوان کرد: قرارگاه خاتم در شهرستان رابر علاوه بر سد شهیدان امیرتیموری، تونل و خط لوله انتقال آب را در دست اجرا دارد که از روند پیشرفت خوبی برخوردار است.

محمد در ادامه گفت: علیرغم اینکه مدتی به علت یکسری مسائل حقوقی و قضایی این پروژه متوقف شده بود با همت مسئولین استان مسائل حل شد و پروژه با سرعت خوبی در دست اجراست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: سد شهیدان امیرتیموری در حال حاضر ۸۹ درصد پیشرفت دارد که در ابتدای سال آینده تکمیل خواهد شد و پروژه تونل و خط لوله بعد از حل مسائل مالی شتاب بیشتری خواهند گرفت.

وی، یکی از اهداف احداث سد شهیدان امیرتیموری را تامین منابع آب پروژه مس درآلو رابر دانست و اظهار کرد: سالانه ۵ میلیون مترمکعب آب برای پروژه مس منتقل می‌شود، ۲۶ کیلومتر خط لوله انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری تا معدن مس که منطقه‌ای بسیار صعب‌العبور با سرعت خیلی خوبی در حال احداث است.

محمد با بیان اینکه پروژه مس درآلو رابر سرعت انجام پروژه بسیارخوب است گفت: انسجام خیلی خوبی با مجموعه کارفرمایی شرکت مس از زیرمجموعه‌های وزارت صمت برقرار است که پروژه با جدیت در حال انجام است.

سردار محمد افزود: در۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تست سرد پروژه معدن مس درآلو رابر آغاز می شود که می‌تواند زنجیره ارزش مس را تکمیل کند و در دوران تحریم دستاورد بزرگی برای قرارگاه و وزارت صمت به شمار می رود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: با تلاش این پروژه ۷۰ درصد ایرانی‌سازی شود و در بخش‌های مهندسی، اجرا و تامین کالا ایرانی‌سازی توسط جوانان این مرز و بوم درحال انجام است.

وی در خصوص دغدغه‌های معارضین پروژه‌های شهرستان رابر با مردمی تقریبا محروم گفت: دغدغه این مردم از دغدغه‌های مهم ما نیز هست که مسئولیت تملک با کارفرماست و منابع مالی تاکنون مشکل داشته و اخیراَ با توجه به اینکه ازماده ۵۶ استفاده شده بانک‌ها برای این پروژه‌ها نیز پای کار آمده‌اند و نوید تامین منابع مالی را می‌دهد .

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تأکید کرد: منابع مالی که جاری شد اولین کار پرداخت حق مردم است که با رضایت خاطر مردم ادامه پروژه‌ها انجام شود و به جد پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب