پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:09:33 - سه شنبه 25 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رابر خبرداد:
طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا/ سه مرحله طرح غربالگری خانواده ها در رابر اجرا شد
محمد رضا فرحبخش از اجرای سه مرحله طرح غربالگری کرونا در شهرستان رابر خبر داد.

محمد رضا فرحبخش مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر”؛ به مناسبت هفته سلامت در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی از۱۴ روز قبل در شهر رابر شروع شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح از نیروهای بسیج و هلال احمر هم کمک گرفته شده است افزود: پایه این طرح این است که هر خانه یک پایگاه سلامت شود یعنی بسیج با کمک هلال احمر و به کمک نیروهای بهداشتی بتواند به بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود؛ کمک کند.

فرحبخش اظهار کرد: همچنین در این طرح از اطرافیان و خانواده فرد بیمار تست کرونا گرفته می‌شود و اگر خانواده ای تمکن مالی نداشته باشند اقلام حمایتی و حفاظتی به آنها رسانده می‌شود و افراد۱۴ روز قرنطینه خانگی می شوند.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از ۴ کمیته تشکیل شده است یادآور شد: کمیته حمایتی، آموزشی، مراقبت و کمیته نظارت که اعضای این کمیته ها مشخص شده است، بیشتراین کمیته ها در بحث حمایتی، آموزشی و پیگیری عمل می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر گفت: بسیج و هلال احمر در این طرح با ما همکاری دارند این طرح اهدافی دارد که مهمترین آنها بیماران سرپایی و بستری کمتر و تعداد فوت شدگان کمتر شود.

وی با اشاره به اقدامات ۳ ماهه شبکه بهداشت و درمان شهرستان در شرایط کرونا عنوان کرد: در طول ۱ تا ۳ ماه از زمانی که این بیماری در کشور شناسایی شده و شیوع پیدا کرد شبکه بهداشت رابر به سمت شناسایی بیماران رفت از مهمترین اقدامات طرح غربالگری خانواده ها بوده که تا کنون ۳ مرحله انجام شده است و در اواخر اسفند ۲ نوبت کل شهرستان غربالگری شده است.
فرحبخش به نقش رابطین سلامت نیز در این طرح اشاره کرد و افزود: رابطین سلامت به صورت خیر خواهانه و بدون هیچ چشمداشت مادی در این طرح همکاری داشتند.
وی با اشاره به فلسفه رابطین سلامت که از سال ۶۸ شروع شده است گفت: در روستاها و حاشیه های شهر که خانه بهداشت و بهورز ندارد به همین علت در سال ۶۸ گروهی به وجود آمد که داوطلبانه و خیر خواهانه با مراکز بهداشت همکاری دارند؛ اکثریت این افراد از خانم ها تشکیل شده اند و ۷۰ درصد افرادی که پوشش داده می‌شوند.


وی با اشاره به شرایط و نحوه ثبت نام رابطین سلامت افزود:رابطین سلامت باید سواد خوانده و نوشتن، علاقمندی به انجام این کار، رازداری و رضایت همسر را داشته باشند.
فرحبخش بیان کرد: رابطین سلامت ۲۰ تا ۵۰ خانوار را پوشش می دهند این افراد در مراکز بهداشت، آموزش داده می شوند و بر اساس آموزش ها و مهارت هایی که کسب می کنند با مرکز بهداشت همکاری دارند.

وی عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی این افراد دقیقا مانند نیروهای بسیجی در بحث قرنطینه و بیماریابی، گذراندن دوران نقاهت و کمیته های آموزشی و حمایتی می توانند کمک کنند.

فرحبخش خاطر نشان کرد: طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا پایان سال ادامه دارد و بستگی به شرایط دارد ولی تاکنون زمان خاصی برای پایان این طرح درنظر گرفته نشده است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب