پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:13:34 - پنجشنبه 4 دی 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرزند شهید فخری زاده مطرح کرد؛
نقش جریان نفوذ در ترور شهید فخری زاده و سلیمانی/ شناسایی عاملان درون و برون مرزی راهکار مقابله با نقشه های بعدی دشمنان
حامد فخری زاده گفت: برخی از رسانه ها عامدانه یا سهوی با عدم انعکاس اخبار و بی طرفی و یا انتشار اخبار کذب، با دشمن همراه شده و تکمیل کننده پازل ترور می شوند.

به گزارش “صبح رابر”؛ شامگاه امشب نشست مجازی با حضور فرزند شهید محسن فخری زاده با فعالان فضای مجازی استان کرمان برگزار شد.

در این نشست حامد فخری زاده فرزند شهید فخری زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید فخری زاده شخصی ارزشمند برای انقلاب اسلامی بود، استکبار جهانی از سال ها قبل به دنبال ترور ایشان بود.

نقش بی بدیل ۴۰ ساله رسانه ها در تبیین مکتب شهدا 

وی افزود: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، ۱۸ هزار شهید ترور داشتیم که نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده که آسیب پذیر نیست.

فخری زاده بیان کرد: در این مدت جریان ریشه ای شهدا به خوبی تبیین شده و رسانه ها نقش بسیار مهمی در تبیین مکتب شهدا داشته اند.

فرزند شهید فخری زاده ابراز کرد: ترورها همیشه در دو مرحله اتفاق می افتند، مرحله اول مربوط به حذف فیزیکی شهید و عملیات ترور بوده و مرحله دوم مربوط به ترور شخصیت و جلوگیری از تاثیر گذاری شهادت است.

وی یادآور شد: در مرحله دوم رسانه نقش بی بدیلی دارد و در واقع تکمیل کننده پازل ترور هستند، زمانی که حذف فیزیکی رخ داد و جریان سوژه ای منقطع شد، جریان ترور برای تکمیل پازل خود، جریان و مکتب شهید را هدف قرار می دهند.

فخری زاده تصریح کرد: در این حالت برخی از رسانه ها عامدانه یا سهوی به انتشار اخبار کذبی روی می آورند که راه و هدف شهید را کمرنگ می کنند و به جریان فکری شهید آسیب وارد می کنند.

رسانه های معاند تکمیل کننده پازل ترور فیزیکی شهید فخری زاده

فرزند شهید فخری زاده گفت: البته در این بین برخی از رسانه ها و مسئولان با عدم انعکاس اخبار و بی طرفی با دشمن همراه شده و تکمیل کننده پازل آن ها می شوند.

وی ادامه داد: نمونه ای از آن پرداختن به ابعاد اعدام روح الله زم و عملیات رسانه ای گسترده بود، در حالیکه همین رسانه ها در جریان ترور شهید فخری زاده سکوت پیشه کردند.

فخری زاده مطرح کرد: باید توجه داشت که بصیرت و هوشیاری رسانه ای به ما کمک می کند تا در مقابل وقایع این چنینی همچون ترورها تصمیمات راهبردی اتخاذ کنیم و از وقوع چندین باره این حوادث جلوگیری کنیم.

فرزند شهید فخری زاده اذعان کرد: در فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند، باید توجه داشت که اندیشه و جریان شهید مسکوت نمی ماند.

وی افزود: اگرچه الزاما پر کردن جای خالی شهدایی همچون شهید سلیمانی و فخری زاده بسیار سخت است، اما باید توجه داشت که شهدا زنده هستند و خود این جریان را هدایت می کنند.

شناسایی عاملان درون و برون مرزی راهکار مقابله با نقشه های بعدی دشمنان

فخری زاده اظهار کرد: در پیام مقام معظم رهبری بر جنبه های شهید همچون دانشمند، کم نظیر، هسته ای و دفاعی اشاره شده بود.

فرزند شهید فخری زاده متذکر شد: در این پیام بر ضرورت انتقام گیری و شناسایی عاملان و آمران ترور این شهید بزرگوار تاکید شده از این رو در شناسایی عاملان ترور نباید تنها به افراد اکتفا کرد و باید جریانات درون و برون مرزی از ۱۰ سال قبل تا چند ماه پس از ترور شناسایی شود.

وی یادآور شد: همه ما می دانیم در جریان ترور نفوذ سیستم های صهیونیستی و استکباری نقش مهمی داشته و متاسفانه آسیب رسان هستند.

فخری زاده در پایان خاطرنشان کرد: اشخاصی مثل حاج قاسم و محسن فخری زاده که سال ها خواب را از چشمان دشمن ربودند، عناصر ارزشمندی هستند و امروز دشمنان هزاران بار از نام شهید سلیمانی و شهید فخری زاده بیشتر می ترسد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب