پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:49:38 - چهارشنبه 1 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان خبرداد:
زادگاه شهید سلیمانی تبدیل به روستای گردشگری مذهبی بین المللی می شود
استاندار کرمان گفت: قنات ملک؛ زادگاه شهید سلیمانی یک روستای نمونه گردشگری مذهبی بین المللی می شود از این رو باید هرچه سریع تر طرح آن ریخته شود.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از شبستان، علی زینی وند، چهارشنبه شب(اول بهمن) در دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با وی با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله از لشکرهای شناخته شده برای ایران است؛ بر ضرورت و اهمیت انتقال مناسب ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد.

استاندار کرمان در همین رابطه افزود: اگر ارزش های ایثارگری خوب منتقل شود، همان جوانانی که به فرمایش شهید سلیمانی تفاوت های ظاهری با دیگران دارند و حتی ارتباط آنان با اسلام و نظام جمهوری اسلامی ضعیف است، همان ها در مقابل شهدا و ایثارگران تکریم کرده و تاریخ ما برای آینده پرافتخارتر نمود می کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی کاری که با شهادت کرد کمتر از کاری نیست که در جهاد و جنگ در لشکر۴۱ ثارالله و جبهه مقاومت کرد؛ او فرمانده دلی کل منطقه خاورمیانه بود و ما با سال ها تلاش نمی توانیم چنین کنیم و امروز اگر کسی خود را نسبت به جمهوری اسلامی غریبه بداند عیب از تبلیغ ما است.

زینی وند با اشاره به اینکه به تعبیر جامع مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی یک مکتب است؛ خاطرنشان کرد: مکتب؛ تربیت اجتماعی به نسل می دهد و خط و مشی تولید می کند و باید اینها را حفظ کرد؛ البته در استان کرمان برای مکتب خیلی خوب کار می کنند و از برکت خون شهید سلیمانی است که اتفاقاً افرادی مکتب را تبیین می کنند که همان گفته های حاج قاسم را پیگیری می کنند و این برای آینده و کرمان خوب است.

وی در این زمینه به طور مشخص از سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان و حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان نام برد و با اشاره به اجرای موفق برنامه های هفته مقاومت افزود: مراسم خوبی برگزار شد و خیلی از شخصیت های داخلی و خارجی برای سالگرد شهید سلیمانی به کرمان آمدند و الحمدلله که نوک ناخن کسی هم آسیب ندید.

استاندار کرمان با بیان اینکه در تاریخ ثبت می شود ابرقدرت اول دنیا کل سیستم اطلاعاتی امنیتی خود را علیه یک آدم شریف و محبوب دل آزادگان دنیا به کار برد؛ ادامه داد: با برگزاری سالگرد شهید سلیمانی، پایه ای شکل گرفت که آن را ادامه می دهیم زیرا کرمان با یکسال پیش خیلی متفاوت و اکنون محل توجه است و  برنامه های گلزار شهدا و بیت الزهرا و… در دنیا تحلیل می شود.

وی با بیان اینکه قنات ملک-زادگاه شهید سلیمانی- حتماً یک روستای نمونه گردشگری مذهبی بین المللی خواهد شد و باید هرچه سریع تر طرح آن ریخته شود تا در شأن زادگاه شهید و مزار والدین ایشان باشد؛ گفت: بعد از کرونا، گردشگران خارجی هم به قنات ملک خواهند رفت و به طور کلی مزار، استان و روستای شهید سلیمانی محل نظر است و ما این روستا را به زودی می سازیم.

زینی وند بر ایجاد کارگروه ویژه ساماندهی گلزار شهدای کرمان تأکید کرد و افزود: اینجا یک مکان گردشگری مذهبی جهانی است و یک گلزار معمولی نیست؛ پس اسکان موقت و… باید در طرح جامع دیده شود و خود شهید سلیمانی آنقدر برکت دارد که نگرانی مالی در این زمینه ها وجود ندارد.

وی با افزودن این مطلب که مناطق حاشیه شهر هم با همکاری گروه های جهادی در حال ساماندهی است؛ اظهار کرد: توفیقی است که بنده هم نقشی هرچند کوچک در برنامه های شهید سلیمانی داشته باشم.

استاندار کرمان در پایان خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس استان با بیان اینکه در بحث اشتغال{فرزندان} ذی حق هستید؛ ادامه داد: من استاندار جمهوری اسلامی هستم و هیج رانت و باندی دنبال من نیامده که مرا استاندار کند و وابسته به کسی نیستم و هر کس در چهارچوب نظام و رهبری کار کند مخلص او هم هستم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب