پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:19:44 - جمعه 10 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
اولین و مهم‌ترین وظیفه جبهه انقلاب تبیین دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه جبهه انقلاب تبیین دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی  امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک فرارسیدن ۲۰جمادی الثانی سالروز ولادت مبشر رحمت مصلح بشریت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر ( روز زن) گفت: امیدوارم مادران ما، دختران و بانوان به صدیقه دوعالم اقتدا کنند .

وی همچنین  با تبریک میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) افزود:  این میلاد تقارن با دهه فجر پیدا کرده است و ۱۲بهمن؛ بازگشت پیروزمندانه  امام راحل به میهن جمهوری اسلامی ایران این ایام  الله  را تبریک گفت.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: اکنون در آغاز چهل و سومین سال نظام اسلامی باید با نگاهی به آینده، تصویر اولیه‌ای را از آینده مبارزه ملت بزرگ ایران به دست دهیم و وظیفه خود را بازخوانی کنیم.

وی  با اشاره به سه جبهه گشوده شده در برابر انقلاب، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعاً این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت.

امام جمعه رابر با بیان اینکه دریک نگاه کلان اولین میدان جهاد ملت بزرگ ما جبهه تمدنی است، گفت: در این مبارزه دریک سو جهان گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب محمدی به نمایندگی ایران اسلامی پرچم‌داران این مبارزه از ابتدا بزرگانی از شاگردان مکتب فکری امام رضوان الله تعالی علیه  و علامه طباطبایی مثل علامه شهید مطهری، علامه مصباح یزدی و آیت‌الله جوادی آملی وامثال این ها  بوده و هستند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی  اکنون بدون تردید ستاره قدر اول این آسمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای است که طلایه‌دار این مبارزه تمدنی در کشاکش تمدن اسلامی و تمدن غرب هستند.

وی با اشاره به اینکه جبهه دوم مبارزه مقابله با جریان فکری غرب‌گرا و شیفتگان تمدن رو به انحطاط غرب است، تصریح کرد: این مبارزه با آنانی است که نگاهشان به اسلامِ حداقلی است و اساساً تحقق حاکمیت اسلام را امری ناممکن می‌دانند و بر این باورند که برای اداره جامعه، ما ناگزیر از روی آوردن به غرب و فرآورده‌های فکری و علمی آنان هستیم، کسانی در افکار پرورش غرب ضرورت یافته است.

امام جمعه رابر اظهار کرد: جبهه سوم مبارزه میدان مبارزه با کسانی است که یا به علت ضعف بنیه فکری و یا به جهت گرفتار آمدن به چرب و شیرین دنیا، دست از آرمان‌هایی که برای آن مبارزه کرده و یا جنگیده‌اند، دست  شسته‌اند وظیفه ما درگرداندن این سه جبهه چیست؟.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در برابر این جبهه تبیین است، گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه جبهه انقلاب و طلایه‌داران و نخبگان و فرماندهان آن تبیین دستاوردها وبرکات بی نظیر این انقلاب تاریخ ساز است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه عمده ترین هدف انبیای الهی بحث  تبیین بود، یادآور شد: تبیین یعنی ؛ حقیقت را بیان کردن،  آنچیزی که باعث می شود انسان گمراه و از مسیر منحرف  شود آن این است که انسان حقیقت را نداند.

وی گفت: تبیین مهمترین راهبرد مبارزه با جنگ ادراک است این  روشنگری جهاد است جهاد به معنای نظامی نیست ، جهاد شامل  جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به الزامات تبیین و روشنگری با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: باید عمارگونه بدون تعصب و تعلقات به گروه خاص به  انسان حقایق را  بیان کند، جنگ صفین؛ تبیین حقیقت بود و در این راستا وظیفه داریم چهل و دو سال از بهار انقلاب اسلامی ایران می‌گذارد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران  را تبیین کنیم.

وی با اشاره به گوشه ای از عملکرد مدیر کل کمیته امداد  یکی از برکات انقلاب  را همان  کلام امام رحل خواند که این انقلاب اختصاص به مستضعفین دارد در راستای آن نهاد انقلابی بنا شده است .

امام جمعه رابر در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به  با اشاره به خبر حمله موشکی به ریاض از عراق در صبح روز شنبه ۴ بهمن شوک جدیدی در منطقه غرب آسیا ایجاد کرد، گفت: شلیک ۲فروند موشک بالستیک کروز در قلب ریاض بود که ریاض در التهاب و اضطراب فرو رفت.

وی افرود: اول گمانه زنی ها بر این بود که  این حرکت از طریق جنبش انصارالله یمن، ارتش و کمیته مردمی یمن صورت گرفت   تا اینکه صدور اطلاعیه تیپ مقاومت “الویه وعدالحق” از عراق به انتقام خون شهدای انفجار تروریستی بغداد که دو نفر از اتباع سعودی عامل آن بود علت این عملیات معرفی شد..

امام جمعه رابر با اشاره بر اینکه ۲ نظر متفاوت در خصوص حمله موشکی به ریاض وجود دارد، تشریح کرد: برای نخستین بار یک گروه عراقی این توان را پیدا کرده است که پایتخت عربستان سعودی را مورد موشک قرار دهد، زیرا حداقل مرز عراق با شهر ریاض عربستان حداقل ۵۰۰ کیلومتر است از این‌ رو برد عملیات پهپادی اخیر بالای ۷۰۰ کیلومتر بود که نشانگر این است که آن‌ها می‌توانند شهر‌های رژیم جعلی اسرائیل را هم مورد هدف قرار دهند.

وی با بیان  پیام راهبرد این حمله  گفت: پیام راهبردی این‌ حمله برای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این است که دوره مصونیت اقدامات خرابکارانه برای دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس پایان یافته و از این پس هر کشوری که در همکاری با ایالات متحده آمریکا در ضربه به محور مقاومت دخیل شود، باید هزینه آن ‌را نیز بپردازد.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه دوران زدن و در رو تمام شده است افزود: آل سقوطی که مثل یک روباه برای جو بایدن دم تکان می دهد اگر حرکتی در هر کشور مقاومتی  صورت  گیرد حرکت متقابل را از آن کشور مقاومت دریافت خواهند کرد.

وی، خاطر نشان کرد: اعلام علنی هدف قرار دادن بندرهای تجاری دبی در آینده نیز در راستای راهبردی مقاومت است یعنی  اگر از هر کشوری که متحد با آمریکا حرکتی را در منطقه انجام میدهد نقطه  اول خود آن کشور دچار آسیب خواهد شد.

خطیب جمعه رابر نیز در خطبه اول به هفت آیه از سوره احزاب که مختص زنان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کردو این دستورا  را درس والگوی برای زنان و دختران  خواند و افزود: در این آیات خداوند هفت دستور به زنهای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می دهد کسی فکر نکند این هفت دستور فقط برای زنان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است نه برای همه زنان است.

وی، رسالت اصلی زن که مهمترین شغل و ارزش زن را کدبانوی و گرم نگه داشتن کانون خانواده  خواند، گفت: سخن گفتن بدون عشوه، در خانه‌های خود بمانید، زینت نکردن، نماز را برپا دارند، پرداخت زکات و قرائت قرآن از دستورات خدا به زنان پیامبر (ص) است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب