پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:39:23 - یکشنبه 28 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در شرایط فعلی اعتمادسازی اولویت بیشتری نسبت به مذاکرات فنی در پرونده هسته‌ای با گروه ۱+۵دارد
در شرایط فعلی اعتمادسازی و مذاکرات سیاسی برای بهبود اوضاع اولویت بیشتری نسبت به مذاکرات فنی در پرونده هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ دارد. به گزارش ” صبح رابر ” ، محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام توان و تلاش خود را برای ایجاد اعتماد انجام داده […]

در شرایط فعلی اعتمادسازی و مذاکرات سیاسی برای بهبود اوضاع اولویت بیشتری نسبت به مذاکرات فنی در پرونده هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ دارد.

به گزارش ” صبح رابر ” ، محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام توان و تلاش خود را برای ایجاد اعتماد انجام داده است و حتی حجت شرعی برای عدم تولید از سلاح‌ هسته‌یی نیز وجود دارد و همواره بر اساس موافقتنامه‌ها و قوانین بین‌المللی عمل کرده اما در مقابل طرف آمریکایی و اروپایی هیچگاه قدمی برای اعتمادسازی برنداشته است.

وی افزود: ایجاد اعتماد از طریق رفع موانع سیاسی و تحریم‌های اقتصادی و همچنین پرهیز از اظهارنظرهای تند و غیراصولی توسط طرف غربی نسبت به مذاکرات فنی اولویت بیشتری دارد و شاید توجه صرف به مذاکرات در حوزه فنی و تخصصی و خارج کردن پرونده از وضع سیاسی می‌تواند زمان بیشتری برای امتیازگیری از ایران به غرب بدهد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم اعتماد به دولت و تیم مذاکره هسته‌یی، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌یی و در صدر آن وزیر امور خارجه از توانایی لازم برای پیشبرد اهداف ایران برخوردار است و جناب آقای ظریف نیز به عنوان یک کارشناس خبره در این عرصه حضور دارند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با توجه به تاکیدات و صحبت‌های رهبری و اختیاراتی که توسط ایشان پیدا کردند مورد اعتماد همه ملت‌ است و باید برای اتخاذ تصمیمات و تدابیر رسانه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی نیز با آنها اعتماد داشت و اگر صلاح بدانند با توجه به فشارهای صهیونیست‌ها و برخی از دول عربی این اختیار را دارند که ریز مذاکرات را به صورت محرمانه نگه دارند و قطعا این موضوعات نیز با رهبری هماهنگ شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای عربی در کنار رژیم صهیونیستی و حتی جلوتر از آن پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌یی را منافی منافع خود می‌دانند و همواره با ایجاد اختلافات قومی و افراطی‌گری به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه و در نهایت جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت با توجه به منویات رهبری و حفظ اصل عزت، حکمت و مصلحت باید با آنها رفتار کنیم و به آنها بفهمانیم که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دشمن کشورهای عربی نیست و همواره منادی صلح و وحدت در منطقه است و در مذاکرات نیز با آمریکا بفهماند که نباید متاثر از لابی صهیونیستی و عربی تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بسیاری از شرکت‌های غربی به جهت عدم حضور در کشورمان دچار زیان شده‌اند اما در مقابل لابی افراطی عربی با توجه به امکانات مالی همواره به دنبال پر کردن خلاء ناشی از عدم حضور در ایران برای این شرکت‌ها بوده است و اگر اتفاقی به غیر از این بیفتد و تحریم‌ها و مانع اقتصادی در ایران مرتفع شود برخی از کشورهای عربی متحمل زیان می‌شوند.

انتهای پیام / منبع : کرمان فردا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب