پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:29:33 - یکشنبه 28 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل قطعی آب در رابر واعتراض مردم
به گزارش ” صبح رابر” در شهر رابر زلزله نیامده ،سیل نیامده ، حادثه غیر مترقبه ای رخ نداده اما تعجب نکنید  مدت سه روز است مردم شهرستان رابر بدون آب زندگی می کنند . قطعی مکرر آب رابر و اعتراض شهروندان در عدم اطلاع رسانی را شاهد هستیم . آب مسئولین ،مسئولین آب آشامیدنی […]

به گزارش ” صبح رابر” در شهر رابر زلزله نیامده ،سیل نیامده ، حادثه غیر مترقبه ای رخ نداده اما تعجب نکنید  مدت سه روز است

مردم شهرستان رابر بدون آب زندگی می کنند . قطعی مکرر آب رابر و اعتراض شهروندان در عدم اطلاع رسانی را شاهد هستیم .

آب مسئولین ،مسئولین آب آشامیدنی ضروری و نیاز مردم است مدارس با بی  آبی  چطور اداره می شوند . قطعی آب عوارض مشکلاتی  وهزینه هنگفت و بیماری هایی  به وجود می آورد که چند صد برابر با هزینه تانکر در سطح شهر و مدارس  قابل قیاس نیست . نه اطلاعیه ای نه تانکر ابی نه عذرخواهی . حداقل اطلاع بدهند آب بردارند .تصور کنید خانواده هایی را که بچه دارند ویا مریض بدحال سرطانی دارند باید چکار کنند.

متاسفم که حتی خودمان برای خودمان ارزش قایل نیستیم و حال یکدیکر را نمی فهمیم و متاسفم برای آن مسئولینی که با مردم این کارها را میکنند

بحران آب تا کی ادامه می یابد  مدارس آب ندارند

تراژدی غمناکی که هرروز در شهرستان رابر تکرار می‌شود قطع شدن آب  در طول روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر  نمی‌دانیم چه طلسمی بر لوله‌های این شهر است که هر روز تکرار می‌شود و تمام مجموعه مسئول بی‌خیال از کنار آن می‌گذرند.

هرروز از ساعت ۷ به بعد فشار آب در بسیاری نقاط این شهر چنان افت می‌کند که در مناطق مرتفع و آپارتمان‌های بلند آب قطع می‌شود.اما در روزهای گذشته قطعی مکرر آب در طول روز نیز مردم را نگران کرد واخیراً آب به صورت متوالی به مدت سه روز در سطح شهررابر قطع شد.

سلامت مردم کیلویی چند

به ستوه آمدن مردم رابر از وضعیت خدمات‌دهی در زمینه آب در این شهر به همین جا ختم نمی‌شود. کافی است شیر آب را باز کنید تا متوجه شوید در برخی نقاط وضعیت آب این شهر چه خبر است. در منطقه از شهر ستان رابر مدت سه روز است  آب آشامیدنی ندارند و همچنین مدارس این شهر شاید بتوان گفت زیبنده نیست.

دلیل این قطعی را از مدیرعامل سازمان  آب  جناب آقای طاهری  جویا شدیم . که ضمن تأیید این قطعی اظهار کرد:

تمدید اجاره چاهها تمام شده است  و کشاورزان آب را برای آبیاری زمین ها یشان  مورد استفاده قرار می دهند ،در حال حاضر طی جلسه ای  در صدد رفع این مشکل به صورت مقطعی  هستیم .

آقای طاهری با بیان اینکه تا زمانی که سد و تصفیه خانه آب  راه اندازی نشود این مشکل قطعی آب به طور کامل بر طرف نمی شود.

برای حل مشکل بی  آبی در شهر رابر چه تدابیری اندیشیده شده است؟

آیا در ساعات قطعی آب تانکرهای توزیع آب در معابر اصلی مستقر شده است ؟

آیا از آبرسانی سیار و توزیع آب معدنی در مدارس  که با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند اقدامی صورت گرفته است ؟

با بی آبی  نمی شود، زندگی کرد. چاهها ی آب آلوده عوارض تبعات هزینه صدها برابر با تانکر آب دارد.

یکی از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب شهری تأمین آب سالم و بهداشتی برای شهروندان است حال چرا از اصلی‌ترین وظیفه خود چشم‌پوشی کرده اند.

اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این شرکت که وظیفه تامین آب شهروندان را دارد آب سالمی را به دست آن‌ها برساند.

منصفانه نیست اگر بگوییم که اقدامات در طول مدیریت یکی دو سال گذشته انجام نشده است و کاری صورت نگرفته اما باید برای رفع نقایص و کمبودها و کاستی‌ها مدیران برای آینده بهتر از خود تحرک بیشتری نشان دهند.

باتوجه به وضعیت تامین‌ آب شرب شهر،انتظار از مسئولین محترم شهرستانی در خصوص عملیاتی نمودن طرح های پیشنهادی جهت تامین منابع آب  مسئولین شهرستانی می توان مشکلات را به حداقل برساند و از طرفی مردم شریف نیز با همراهی در مصرف بهینه می توانند خدمتگزاران خود را در این بخش کمک و همراهی کنند واز وجود انشعابات غیر مجاز نیز یکی ازمشکلات اساسی می باشد جلوگیری کنند .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب