پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:12:09 - جمعه 8 اسفند 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
قانون اقدام راهبردی مجلس یک قانون هوشمندانه بود/ بُرد قطعی ما و باخت حتمی حریف
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: نتیجه اجرای این قانون این است که با توقف اجرای پروتکل الحاقی، آمریکا و اروپا بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌اند که هر کدام را انتخاب کنند برای ما «بُرد قطعی» و برای حریف «باخت حتمی» خواهد بود.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی ساسی  این هفته رابر ، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی با تسلیت ۱۵ رجب سالروز رحلت عقیله بنی‌هاشم ام المصائب حضرت زینب کبری (س) ، گفت: وجود مبارک حضرت عقیله بنی‌هاشم، مستجمع همه خوبی‌های انسانی و زیبایی‌های الهی است، و در فرهنگ اسلام ناب، ایشان مصداق بارز انسان کامل است؛ اصلی‌ترین شأن و وظیفه ما، در نسبت با انسان‌های کامل، الگوبرداری و سرمشق‌گیری از آن‌ها است.

وی، شاخص های شخصیت الهی حضرت زینب را در سه فضیلت متعالی؛ معرفت، بصیرت و شجاعت خلاصه کرد و افزود: محور اول و بنیادین فضائل والای زینبی، معرفت الهی آن بانوی بزرگ عالم هستی و باور عمیق ایشان به حقیقت توحید و توحید حقیقی و به تَبَع آن، شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت است.

وی و یژگی دومی که فوق‌العاده از شخصیت توحیدی حضرت زینب سلام الله روشن، آشکار و نمایان است را بصیرت زینبی برشمرد و افزود : بصیرت یعنی آگاهی عمیق و همه‌جانبه به همراه باور قلبی است، بصیرت یعنی توان تشخیص حق در هر شرایط و عمل به هنگام به آن است.

خطیب جمعه رابرحضرت زینب (س) را الگوی  بصیرتی  برای همه دانست و گفت: در حادثه کربلا بصیرت زینبی قابل فهم و درک است هزاروسیصد سال است که این نهضت هر سال یک پیروزی جدید به دست می‌آورد.

وی شجاعت زینبی(س) را از دیگر برجستگی‌های شخصیتی حضرت زینب سلام الله علیها برشمرد و عنوان کرد:  ایشان شیر زن بنی هاشم لقب یافته است شجاعت، سه مرتبه  دارد مرتبه اوّل شجاعت، نترسیدن از دیگران به‌خصوص نترسیدن از افراد زورگو و ظالم است مرتبه دوّم شجاعت که بالاتر از معنای اوّل است، تسلّط بر هوی و هوس و نفس امّاره است امّا بالاتر از این دو، معنای سوّم شجاعت این که انسان در جزر و مدّ روزگار خودش را نبازد و در رویارویی با حوادث بزرگ زندگی اعم از پیروزی و یا شکست صبر و استقامت داشته باشد؛و حضرت زینب سلام الله علیها از هر سه مرتبه شجاعت در حدّ اعلای آن برخوردار بود.

امام جمعه رابر با اشاره به  ۱۴اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به دستور امام رضوان الله تعالی علیه  در ۲۲ روز بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی گفت: کمیته امداد یکی از نهاد های که به دستور امام  رضوان الله تعالی علیه صادر شده به همین مناسبت این روز آغاز هفته احسان و نیکوکاری نام گرفته است.

وی افزود:  از نگاه قرآن کریم  انسان مالک حقیقی نیست؛ انسان واسطه مالک حقیقی بلکه  نماینده آن مالک حقیقی لقب گرفته است باید طبق دستور الهی مال خود را صرف کند .

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت  شهرستان رابراز افراد  مستضعف و فقیر نیاز به کمک مومنانه شما دارند گفت: همه باید خود را موظّف به مواسات بدانند در فرهنگ قرآن، انفاق از علائم مومنین راستین  و از نشانه های تقواست کسانی که در خوشی و ناخوشی، در سختی و گرفتاری یا در رفاه انفاق میکنند اهل تقوا است.

وی با بیان اینکه در هفته نیکوکاری نظر به  شرایط ویژه کرونایی معیشت سخت محرومین  و مستضعفین جشن نیکوکاری را با حرکت جمعی ومومنانه که شیرینی عیدی در کام بهترین بندگان خدا احساس شود میگیریم گفت: امیداست  با کمک مومنانه حضور گسترده ای داشته باشیم

وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان در روز دوشنبه  با رهبر معظم  انقلاب اسلامی گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار رهنمودهای راهگشایی را ایراد فرمودند که فراز مربوط به برجام، بازتاب گسترده ای در رسانه ها ایجاد کرد.

وی با تأکید بر پرهیز از دو صدایی در مسئله هسته ای  بیان کرد :  قانون اقدام راهبردی مجلس یک قانون هوشمندانه بود که  به موقع به تصویب رسید.

حجت الاسلام  علیدادی ادامه داد: نتیجه اجرای این قانون این است که با توقف اجرای پروتکل الحاقی، آمریکا و اروپا بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌اند که هر کدام را انتخاب کنند برای ما «بُرد قطعی» و برای حریف «باخت حتمی» خواهد بود.

وی عنوان کرد:  اگر تحریم‌ها را لغو کنند، شکست سنگینی به حریف تحمیل کرده‌ایم و اگر لغو نکنند، امتیازاتی را که تقدیم‌شان کرده بودیم، پس می‌گیریم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بند ۲ توافق که دوربین‌ها روشن می‌مانند اما آژانس اجازه دسترسی به آن را ندارد، گفت:  برخلاف تصور برخی از افراد، این بند در توافق مانعی در مسیر اجرای مصوبه مجلس نیست، چرا که خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی به ۳ ماه بعد موکول نشده، بلکه ما به کاهش تعهدات‌مان ادامه می‌دهیم و اگر طی ۳ ماه آینده همه تحریم‌ها را لغو کردند، به تعهدات‌مان باز می‌گردیم.

وی ادامه داد: دولت باید بداند راهی جز اجرای دقیق این قانون که به تایید علنی رهبر انقلاب هم رسیده است ندارد، نباید به وعده های اروپا و آمریکا دل خوش کرد ونباید با قانون مصوب مجلس مواجهه گزینشی داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود:  توقف اجرای پروتکل الحاقی که از پنجم اسفندماه آغاز شده ، باید همچنان  با قدرت ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: آمریکا و اروپا باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است آن کسی بدهکار و مستحق سرزنش و توبیخ است خود غرب است که به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است .

خطیب جمعه رابر خطاب به سران سه قوا به ویژه دولت گفت: قوای سه گانه و شورای امنیت ملی به خصوص دولت باید مراقب شیطنت ها و فریبکارانه دشمن  در این سه ماهه باشند.

وی با بیان اینکه این مصوبه اقتدار نظام  را نشان داد افزود: مسئولان زیربط باید بداند هر گونه مذاکره و اقدام خارج ازقانون مجلس و سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی خیانت به منافع ملی و گناه نابخشودنی است ملت چنین مسئولان را نخواهد بخشید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب